Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1182761
Mijn shih-tzu Nena is nu 4 maandjes oud, het zindelijk worden ging steeds beter tot 2 weken terug. Na het drinken liet ze het zowat direct lopen en ook buiten plast ze denk ik 4 keer in 5 minuten.
Het toppunt was afgelopen zondag plaste ze binnen denk ik 7-8 keer in een uur tijd.
Ik dacht aan een blaasontsteking maar eenmaal maandag bij de diernarts te zijn gekomen met haar urine keek hij niet erg blij. Haar urine was zo doorzichtig als water. Na een paar testjes ( op blaasontsteking en suikerziekte) was zijn antwoord dat haar nieren waarschijnlijk niet goed functioneren, dat ze niet zijn meegegroeid ofzoiets. We moesten de volgende ochtend maar even terug komen.

Het stomme is dat ze gewoon niets mankeerd aan de buiten kant. Ze speelt, rent, kwispelt met dr staart, eet en drinkt verder goed! alleen ze kan dr plas niet inhouden. Poepen doet ze namenlijk wel netjes buiten.

Is er iemand die dit herkent? Ik ben echt bang om mijn kleine meid kwijt te raken,, ookal heb ik dr pas 2 maanden!!    :'(

Hebben wel het bloed laten opsturen naar t lab en krijgen er vrijdag hopenlijk uitslag van.
#1183954
Het hoeft niet altijd een nier probleem te zijn. Onderstaande hoeft natuurlijk niet op jouw hond van toepassing te zijn maar ik wilde het je toch even vertellen.

Robbie werd op een gegeven moment incontinent. Ging heel veel drinken en kon de plas niet meer ophouden.
Hij liet het vaak lopen als hij sliep. Urine was enorm waterig en hij plaste ook heel veel.
Bloed en urine laten testen. De DA vond het lastig om een goede conclusie te trekken omdat de urine zo enorm waterig was maar ze dacht aan een beginnend nierprobleem.

Bij toeval kwam ik bij een chiropractor terecht. Die heeft hem toen helemaal na gekeken.
Robbie's bekken en zijn heiligbeen stonden scheef. Die heeft ze rechtgezet en..... de incontinentie was over.

Rob heeft dit nu twee keer gehad. 1x in 2007 en 1x in 2008. Beide keren is het incontinentie probleem verholpen dmv chiropractie.
Mijn DA gelooft er trouwens geen hol van dat het hierdoor opgelost kan worden. ::)
#1183975
Oke dankje voor je reactie Robian ,

het stomme is dat dr bench wel altijd droog blijft. en als ze slaapt lukt het wel.. maar zodra ze heeft gedronken of ze is aan het spelen loopt het er zo uit.

Kreeg advies van onze hondeschool haar niet in een keer zoveel water te geven, want als ze water krijgt drinkt ze in een keer echt heel dr bakje leeg. 

En wat de dierenarts zei is dat er te veel eiwit in dr bloed zat ofzoiets. 

Wat ik ook nog ben vergeten te vertellen is dat ze sommige momenten echt ontzettend druk is. Komt ze uit dr bench en rent ze heel het huis heen en weer en dan 3 rondjes rond de salontafel en dan in een keer ligt ze plat.  Ik dacht eerst van ach ze is jong lekker druk maar begin me daar nu ook zorgen over te maken.

Groetjes
#1187088
Sorry voor late reactie maar we zijn eruit hoor!..

de dierenarts wilde onderzoek hier onderzoek daar maar besloot toch een paar dagen zelf te observeren.

2 weken geleden kregen we de opdracht bij de hondenschool om iets lekkers aanteschaffen om na een oefening je puppy te belonen. Wij hadden salami worstjes voor honden gekocht en na iedere oefening gaven wij nena een stukje om dr te belonen.  Ik denk dat ze wel iedere dag een stuk worst kreeg.

Vorige week gaven wij haar niets extras en het plassen was afgelopen!! Door de salami kreeg ze zown erge dorst ( door de hoeveelheid zout) en daardoor moest ze ook veel plassen. En omdat ze zoveel dronk werd dr urine ook doorzichtig! Wat logisch is natuurlijk.  Het gaat heel goed met dr plassen doet ze netjes buiten ( behalve dr deemoedsplasjes dan).


Groetjess  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door