Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marlou-Kamiel
#1183682
Tja, de dame heeft eergisteren haar onbijt eruit gegooid (cb) en het eten van de avond ervoor, runderstrot, en gedurende de dag wel 10 keer gal gespuugd en slap en hangerig geweest. Ze oogt misselijk. Wil ook geen lekkers tijdens wandelingen. Dus haar bij grote wandeling thuis gelaten. `s Avonds wilde ze niet eten.
Gisterochtend heb ik haar eten van dag ervoor gegeven (haarkarkas en kippen maagjes/hartjes) dat at ze lekker op. Overdag niet meer gespuugd, weer mee naar het bos geweest maar haar avondmaal liet ze weer staan :(
Voor het slapen gaan heeft ze alles weer eruit gegooid van die ochtend (het zag er nog behoorlijk herkenbaar uit..) maar tegelijkertijd weer stukken karkas eruit gevist en opgegeten.
Voor het slapen gaan krijgen ze altijd een stuk leverworst en dat heeft ze deze dagen gretig! opgegeten..
Gisteren was haar temp. 38.4. Vandaag nog niet gemeten.
In de ochtend gisteren heeft ze een keurige drol gedraaid (geen slijm en of bloed erbij) en de dag ervoor ook prima. Geen diarree dus.

Haar buik lijkt wat hard en opgezet maar maakt wel gewoon geluid (niet overdreven). Houd dit met stethoscoop in de gaten.
Ze drinkt normaal.

Kamiel is een dag voordat zij ziek werd flink aan de schijterij geweest; spuitpoep in ochtend en avond, en heeft in de avond niet gegeten. De dag erna was hij weer oke. Maar toen begon Bon dus, alleen met andere verschijnselen dus het zal wellicht niet aan elkaar gerelateerd zijn?

Wat zouden jullie doen?
Nog even dagje aankijken? Iets geven tegen misselijkheid? Lichter verteerbaar eten geven? Kwark/huttenkase/kip? Zij is normaal ERG van het eten dus als zij niet eet is er echt iets mis met haar..

Verder heeft ze wat koude pootjes en wil graag dicht tegen mij aan liggen en ik masseer dan haar buik. En soms neemt ze juist weer erg afstand en gaat alleen op bed liggen.

Ga zo met haar wandelen en zal dan nog een updat geven over hoe ze is..

Denken jullie met me mee?
Dank!

Groet, Marlou.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1183688
zou haar okugest geven, en even geen botwerk..
als ze erg aan het spugen is zou ik haar effies laten vasten of iets van bouiilon geven.
misschien id een virus overgenomen kamiel..
Door DJARA
#1183756
Ach ach Arme Bonita. :'(
Ik weet niet wat ze mankeerd dus in die zin heb je niets aan mij.
Maarrrrrrrrr ik kan haar wel heeeeeeeeeeeeeeel veel virtuele knuffels geven, en ik weet zeker dat ze daar een heel stuk van opknapt!!!!
Heel veel sterkte en ook voor de lekkere Kamiellemans met zijn Rottweiler billen en boel veel lekkere knufjes!!! :D ::)
Door sandrra
#1184015
Ik zou haar als ze steeds spuugt even geen eten geven. Wel okugest tegen de misselijkheid.
Het is wel belangrijk dat ze blijft drinken natuurlijk.

Beterschap
Door Marlou-Kamiel
#1184079
DankU dankU voor het meedenken :)
Heb okugest in huis gehaald en dat ga ik nu geven; hoeveel zou ik geven? Bon weegt zo`n 33 kilo.
Ze heeft vanochtend wat vrolijker gewandeld, vleesjes en gedroogd spul aangenomen en tijdens het eten klaarmaken stond ze gewoon weer op haar plek te wachten ;) Nu twijfelde ik dus omdat ik een dagje overslaan ook prima vind, zeker als je het er toch weer uitgooit.. maar ik was eigenwijs en heb haar de lamspens en de kwartel van gisteravond toch gegeven; ze heeft ervan gesmuld :D en Kamiel weggegromd (die natuurlijk op een extraatje rekende ::), en tot nog toe is alles nog binnengebleven!!
Ze oogt wat beter maar is wel nog sloompies. Poep was vanochtend prima.
Ik begin te denken dat haar lijf qua botten, orthopaedisch dus, niet lekker zit en dat ze daar pijn van heeft en dus misselijk enz..
Ze is al vaker onder behandeling geweest bij Leida Visee de holistische dierenarts en haar si-gewrichten, rug en nek zitten regelmatig niet lekker.. Ben daar al tijd niet meer geweest en daarbij geeft ze tijdens het wandelen aan door middel van een soort buiging en dan strekken met de achterpoten ver achterwaarts ende rug strak en ingezakt, dat ze het erg fijn vindt om dan midden in/op haar rug gekrabt en gemasseerd te worden.
Dat doen we dagelijks en ze vraagt er steeds meer om.

Ik ga dus vanavond een rustig rondje bos doen met ze en als eten hert en geen botten voor haar en nog een dagje afwachten samen met de okugest.
Als het morgen niet beter is dan ga ik Leida maar weer eens contacten. Die woont in hetzelfde durp, en Bon vindt het altijd HEERLIJK bij haar, dus...

Als iemand nog suggestisch heeft hoor ik het graag :)
Door Lizzy
#1184114
Marlou-Kamiel schreef: DankU dankU voor het meedenken :)
Heb okugest in huis gehaald en dat ga ik nu geven; hoeveel zou ik geven? Bon weegt zo`n 33 kilo.
Ik zou de helft van de volwassen mensen dosering nemen.
Ze heeft vanochtend wat vrolijker gewandeld, vleesjes en gedroogd spul aangenomen en tijdens het eten klaarmaken stond ze gewoon weer op haar plek te wachten ;) Nu twijfelde ik dus omdat ik een dagje overslaan ook prima vind, zeker als je het er toch weer uitgooit.. maar ik was eigenwijs en heb haar de lamspens en de kwartel van gisteravond toch gegeven; ze heeft ervan gesmuld :D en Kamiel weggegromd (die natuurlijk op een extraatje rekende ::), en tot nog toe is alles nog binnengebleven!!
Ze oogt wat beter maar is wel nog sloompies. Poep was vanochtend prima.
Ik hanteer eigenlijk zelf de volgende regel: als ze willen eten: geef ik eten. Als ze niet willen eten: laat ik ze 24 of 48 uur vasten. Dus als ze trek had en graag heeft gegeten: prima. Met een beetje mazzel blijft ze in orde!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door