Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door June
#1181468
:)
Laatst gewijzigd door June op zo 30 aug 2015, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ellyenrob
#1181496
Is beendermeel verhit geweest?
Of is beendermeel een supplement.

Als beendermeel puur uit vermalen botten komt kun je toch niet teveel Calcium geven, dat wordt toch uitgescheiden?
Een preparaat toevoegen dan kun je wel teveel geven dat slecht is voor het skelet.
Of heb ik dat  verkeerd begrepen?
Door ellyenrob
#1181557
Philipe schreef: Het beendermeel is verhit geweest,om het te conserveren!
Oké dank je voor je antwoord ;)
Door ~Joke~
#1181688
Op de pot staat hoeveel gr per 500 gr vlees, ik meende een theelepel. Ik heb het zelf ook een tijdlang voor een hond gebruikt.
Door evelyn02
#1182727
Verhitting is dus niet goed voor het calcium (dit maak ik op uit de interessante artikelen die als link door Lizzy zijn opgegeven). Dit is wel heel belangrijk als je eierschillen als calciumbron wilt gebruiken. Vraag me nog steeds af of het wel goed wordt opgenomen. En als dat wel zo is, moet je dus zeker geen eierschillen van gekookte eieren gebruiken. Of de eierschillen drogen in de over, zoals ik ook wel eens lees.
Door Too
#1182737
evelyn02 schreef: Trouwens ik googelde even op Beendermeel en wat kwam ik op deze site (http://www.zooplus.nl/shop/honden/voers ... mix/654600 tegen? :o:

Bij de voeding die uitsluitend bestaat uit rauw vlees (B.A.R.F.) moet de onevenwichtige verhouding tussen calcium en fosfor gecorrigeerd worden.



Wat een onzin!!!!

Die zou ik niet al te serieus nemen.... BARF  en zelfgekookte porties in één zin..... Mwah
Door flin
#1182757
Too schreef: Die zou ik niet al te serieus nemen.... BARF  en zelfgekookte porties in één zin..... Mwah
  daarnaast bestaat B.A.R.F. dus niet alleen uit rauw vlees... :P
Door Boez
#1183136
Nee precies. Volgens mij zijn ze bij Zooplus in de war met het all-meat-syndrome (tekort aan calcium, toch?) wat ontstaat als je je dier alleen maar vlees voert.
Door 202Spots
#1183590
evelyn02 schreef: Verhitting is dus niet goed voor het calcium (dit maak ik op uit de interessante artikelen die als link door Lizzy zijn opgegeven). Dit is wel heel belangrijk als je eierschillen als calciumbron wilt gebruiken. Vraag me nog steeds af of het wel goed wordt opgenomen. En als dat wel zo is, moet je dus zeker geen eierschillen van gekookte eieren gebruiken. Of de eierschillen drogen in de over, zoals ik ook wel eens lees.
Ik denk dat rauwe botten en gekookte botten 'n ander verhaal is dan rauwe of gekookte eirenschaal..
Wanneer je 'n vleesbot kookt en dat naast 'n rauwe bot legt, dan zie je dat de structuur van de gekookte bot veranderd is.
Wanneer je 'n rauwe eieren schaal met 'n gekookte eierenschaal vergelijkt dan zie ik geen verschil hoor.
ik gebruik elke dag gemalen eierenschalen en maal de gekookte eirenschalen gewoon met de ongekookte schalen mee. 
en betwijfel of de samenstelling van calcium kan veranderen.... :-\
Ik maak er verder geen probleem van of de eierenschaal rauw of gekookt is. ;)
Oh en ik vind dus nooit geen eierenschaal in de ontlasting, alleen wanneer er 'n heel rauw ei met schaal word gegeten dan kan het zijn dat er stukjes schaal in de ontlasting te zien is,maar de gemalen eierenschaal word allemaal opgenomen.

Ik kan er zelf niet aan komen,maar wanneer je 'n slager hebt die zelf veel rauwe botten zaagd,
dan word 't "zaagsel" (wat dan eigenlijk afval is) ook wel als extra calcium gebruikt, dat zou ik dan liever gebruiken dan beendermeel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door