Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door verwonderd
#1182257
mensen dat is natuurlijk harstikke besmettelijk?

Mijn broer kwam zondag met de mededeling dat hun katten alledrie ziek zijn.

Heel vervelend voor de katten, maarreh, Lo eet sinds vandaag mondjesmaat.

Donderdag verjaardag van dochterlief, broer maar afzeggen?!?
Laatst gewijzigd door verwonderd op di 17 feb 2009, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1182279
He Lo wat vervelend.

Als t voor jou extra stress oplevert, vanwege Lo's verleden, zou ik t uitleggen en verzetten
Virussen blijven altijd tricky.. iedereen kan ze meeslepen

Ik wens je veel wijsheid toe, en hoop dat t overwaait.
Door Borke
#1182280
Als Lo heel ziek is dan liet ik haar niet alleen om naar een verjaardag te gaan.
Mankeert zij niets maar zijn zijn katten ziek dan zou ik gewoon gaan.

Toen wij nog katten fokten hadden we altijd een ritueel met op visite gaan bij kattenmensen zo lang de kittens hun eerste entingen niet hadden gehad (toen met 6 weken).
Wat we deden was bij thuiskomst in de hal (waar de katten niet kwamen) ons volledig ontkleden en de kleding direct in de was en wij direct onder de douche.
Misschien overdreven en misschien niet nodig, maar zo deden wij het altijd.
Door Frummel
#1182285
Ik denk dat ik de verjaardag af zou zeggen, zou toch bang om een of ander virusje over te brengen.
Aan de andere kant, ik weet niet wie er verder allemaal nog komt.
Stel nou dat er een vriendin komt, die 's middags nog ergens andere lekker een kat heeft geknuffeld.
En deze kat blijkt ziek te zijn...Oftewel je kunt het niet helemaal uitsluiten.
Is de verjaardag bij jullie thuis of bij broerlief thuis?

Pff, lastig  :-\
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1182289
Snap de vraag niet helemaal.....
Je broer is al bij jou geweest en daarna is Lo beroerd geworden?? Nu heb je deze week een verjaardag bij jouw thuis en wil je je broer vragen niet te komen?? Zoiets??
Door verwonderd
#1182292
donderdag is mijn dochter jarig en ze zouden weer langskomen

Afgelopen zondag kwamen ze ons ophalen om onze moeder van Schiphol af te halen.

Toen ze hier binnen waren, toen pas hoorde ik over hun katten en op dat moment zat ik al te balen, juist omdat ik veel in deze hoek over dat nare virus heb gelezen...

Ik ben een tuthola met Lo, ik zeg ze af...

Mijn dochter werd nl ook al meteen ongerust, Lo heeft nl vandaag 1 kuiken gegeten, iig wat maar niet wat zo normaal gesproken eet.

Ik maak me enorme zorgen, ik heb wel het gevoel dat Lo heel sterk is, maar om het nu voor een 2e keer op te zoeken vind ik wel erg suf.

Dank voor jullie lieve reacties.  :-*
Door verwonderd
#1182299
yuki13 schreef: Snap de vraag niet helemaal.....
Je broer is al bij jou geweest en daarna is Lo beroerd geworden?? Nu heb je deze week een verjaardag bij jouw thuis en wil je je broer vragen niet te komen?? Zoiets??
hihi

inderdaad!

Ik ben nogal eh een tuthola met Lo  ::) Lo heeft nogal een medische geschiedenis gehad en sinds vorig jaar april ein de lijk aan de beterende hand.

Ik heb gelezen over alle katten in de lappenmandjes, vreselijk en ik vond mezelf al zo naar dat ik hoopte dat het ons deurtje voorbij zou gaan...  :-\
Door verwonderd
#1182301
Borke schreef: Als Lo heel ziek is dan liet ik haar niet alleen om naar een verjaardag te gaan.
Mankeert zij niets maar zijn zijn katten ziek dan zou ik gewoon gaan.

Toen wij nog katten fokten hadden we altijd een ritueel met op visite gaan bij kattenmensen zo lang de kittens hun eerste entingen niet hadden gehad (toen met 6 weken).
Wat we deden was bij thuiskomst in de hal (waar de katten niet kwamen) ons volledig ontkleden en de kleding direct in de was en wij direct onder de douche.
Misschien overdreven en misschien niet nodig, maar zo deden wij het altijd.
Ik vind het niet overdreven. Toen Lo besmet was met parasieten, kwam ik niet bij mensen met kittens. Heel simpel  ;) :-*

Sterker nog: ik informeerde eerst naar huisdieren, legde de situatie voor en wanneer mensen het risico niet wilden nemen (ondanks ons gepoets) dan kwamen we niet. Ja... we waren erg afgesloten van de buitenwereld in die tijd...
Laatst gewijzigd door verwonderd op di 17 feb 2009, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1182304
Lo, ik vind dat je het niet kan maken om tegen je broer te zeggen dat hij voor de verjaardag van zn nichtje niet mag komen. heel vervelend voor hem dat zijn katten ziek zijn, maar dat is geen reden dat Lo ook ziek kan worden. En dat virusje dat momenteel rond blijkt gaan, is niet dermate ernstig dat Lo een besmetting hoogstwss niet zou overleven.
een keertje minder eten kan gewoon. ze kotst niet en heeft geen diarree.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1182305
Maar dan maakt het nu toch niet meer uit dat je broer NOG een keer komt...Lo heeft het virus nu toch al, dus haar afweer is nu aan zet.
Ze wordt echt niet zieker van een herbesmetting hoor.
Snap dat je je ongerust maakt, maar in dit geval nergens (meer) voor nodig....het kwaad is reeds geschied en Lo zal even kwakkelen en dan is ze weer de oude Lo.
Zie het maar als een mensengriepje...
Door verwonderd
#1182309
[quote="yuki13"]
Maar dan maakt het nu toch niet meer uit dat je broer NOG een keer komt...Lo heeft het virus nu toch al, dus haar afweer is nu aan zet.
Ze wordt echt niet zieker van een herbesmetting hoor.
Snap dat je je ongerust maakt, maar in dit geval nergens (meer) voor nodig....het kwaad is reeds geschied en Lo zal even kwakkelen en dan is ze weer de oude Lo.
Zie het maar als een mensengriepje...
[/quote]
ja is waar.
ben het gegriep gewoon zat, mijn dochter is sinds december aan het kwakkelen (hoesten sinds de Kerst, ja ja al medicatie e.d. en ja het is nu bijna weg ;), vorige week voor de 2e keer binnen 2 maanden ziek en nu is ze voor de derde week nog steeds verkouden  :-\

Yep, ben een stresskip  ::)
Laatst gewijzigd door verwonderd op di 17 feb 2009, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1182313
Niks mis mee dat je erg bent met Lo, zolang Lo dat niet erg vindt  ;)
maar in dit geval (en dan denk ik in niets aan de belangen van je broer  :-[) maakt het voor Lo gewoon niet meer uit...ze is namelijk al besmet....en haar afweer is al geactiveerd, dus 1 virusje meer of minder maakt gewoon niets meer uit dan.
Zorg dat ze blijft drinken of geef haar om de paar uur wat water (spuitje in bekkie)...beetje vertroetelen en hop, daar is de oude Lo weer!!!  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door