Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#762705
We vertrokken 28 april, met de caravan op vakantie  naar Toscane. We zouden drie weken wegblijven en ik moest daarom  6.3 kg aan maaltijden voor Spike meenemen. Ik kon 10 maaltijden in het caravanvriesvakje houden en twee maaltijden voor onderweg in het koelgedeelte. Bleven er nog 10 maaltijden over die ik in het koelgedeelte van de koelkast goed moest zien te houden.
Ik heb deze maaltijden in twee koelkastdozen gedaan en daar aluminiumfolie omheen gewikkeld. De koelkast op de koudste stand gezet en de vingers gekruist gehouden dat het vlees bevroren bleef. Want het was behoorlijk warm toen we vertrokken.
We hebben twee dagen over de reis gedaan, de eerste nacht stonden we in Freiburg op een camping. Toen ik 's avonds voorzichtig aan het vlees voelde was het nog diep bevroren. Dat gaf de burger moed   ;)
In Toscane op de camping aangekomen heb ik gevraagd of Spike's vlees [dieetvoer] in een vriezer mocht. Dat kon! De beheerder heeft de grote vriezer in de wasruimte aangezet en daar heeft Spike's vlees in een klein hoekje van die enorme vriezer gebivakkeerd tot het op was 
Het vlees was trouwens bij aankomst in Toscane nog steeds diep bevroren.
Ik heb in de supermarkt ter plaatse even goed op de vleesafdeling rondgekeken. Een BARFparadijs hoor!! Je kunt daar verse konijn[delen] met de kop er vaak nog aan kopen, verse parelhoenders [ook met de kop eraan], allerlei ander gevogelte, pens, hersenen en orgaanvlees wat ik niet thuis kon brengen. Alles voor menselijke consumptie natuurlijk.
Naar prijzen heb ik niet gekeken alleen naar verkrijgbaarheid en die is net als in Frankrijk zeer uitgebreid. Ook verse vis was in de supermarkt in overvloed verkrijgbaar.
Ik had bijna konijn voor Kyra en Penny gekocht toen ik bedacht dat ik Penny geen vlees met botten mag geven. De mutsen hebben dus alleen Vetconcept blikvoer gegeten
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op do 17 mei 2007, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#762743
Goede tips! Ik dacht alleen dat Frankrijk erg duur was omdat wat wij dierenvoer noemen ze daar zelf eten, maar persoonlijke ervaring heb ik daarmee niet. Heb het alleen gehoord. Hier staat ook een oude koelkast en als ik die dus te koud draait dan vriest hij idd lichtjes, errug handig dus.
Door ~Joke~
#762818
Het zal idd duurder zijn. Ik heb vorig jaar lam voor Spike in een Franse supermarkt gekocht en dat was aardig aan de prijs  :P.
Door mr potato
#762958
Joke Miedema schreef: Alles voor menselijke consumptie natuurlijk.
ja, er is geen vers (of bevroren) vlees dat specifiek voor honden in Italië wordt verkocht. de barf dieet is nog zeer nieuw.  :(

om prijzen, sommige vlees zijn goedkoper en ander vlees zijn duurder. bij de supermarkt is de keus van gevogelte en orgaanvlees definitief hoger in Italie, in mijn ervaring.

u was dichtbij mijn huis, kom ik uit La Spezia!  ;)
Door ~Joke~
#763247
Wij waren in Montecatini Alto, dus vlakbij jullie  :D
We waren aan levensmiddelen in Italie aardig goedkoper uit dan in Nederland! Ik ben jaloers op de grote variatie aan vis en vlees in jullie supermarkten!
Door mr potato
#764477
Joke Miedema schreef:
Ik ben jaloers op de grote variatie aan vis en vlees in jullie supermarkten!
ja maar in Italië zijn de meeste de mensen en dierenartsen tegen dit dieet... :'(
Door mirjam_dc
#766063
"ja maar in Italië zijn de meeste de mensen en dierenartsen tegen dit dieet.."
Nou dat is hier anders ook zo hoor, wij hier op dit forum zijn ook de uitzondering en helaas nog lang niet de regel  :D

En van mensen-eten hebben ze in Italie meer verstand dan in Nederland; in ieder geval is het assortiment in de supermarkten gelijk beter als je zelfs maar de grens met Belgie oversteekt. In Frankrijk wordt het al echt leuk en hopelijk in Italie nog beter, daar ben ik nog nooit in een supermarkt geweest, maar daar zal dit jaar ook verandering in komen. Onze vakantieplannen zijn ook Toscane/Umbrie (in september) en het is igg erg handig om te weten dat we voor Duco makkelijk daar eten kunnen kopen!
groetjes,
Mirjam
Door mr potato
#766140
in Italië zijn wij onlangs het eerste forum over barf & raw diet begonnen en wij zijn nu alleen 50 leden.

toen ik aan Holland aankwam was ik wanhopig  :'( maar ontdekte ik toen de islamitic slagerij en al website in Internet.

in Italië zijn het lam en het kalfsvlees zeer duur. de pens is moeilijk te vinden, ook schapen vlees. al rest is inderdaad vrij covenient. u kunt geen vers vlees op Internet kopen.

wanneer ik daar ga, moet ik enkel mijn moeder roepen en haar vertellen om wat vlees bij supermaket te kopen.  :)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#766144
mr potato schreef: in Italië zijn wij onlangs het eerste forum over barf & raw diet begonnen en wij zijn nu alleen 50 leden.
Wat goed! En die 50 leden zullen er vast veel meer worden!
Door suziester
#1181870
Mr Potato, hoe heet jouw rauw voer forum?
Mijn moeder woont namelijk in Italie (umbrie), en het is voor haar heel moeilijk aan barf producten te komen voor de kat.
iig wel voor normale prijzen.
Alles word verkocht voor gewoon menselijk consumptie.
Misschien dat er voor haar nog handige tips op staan
Door Hertog
#1185644
Helaas hier in Oostenrijk de dierenarts moeten bezoeken wegens hevige diaree. Zij had nog nooit van Barf gehoord. Ook niet toen ik haar vertelde waar de letters voor staan.
Hier in Oostenrijk kan ik moeilijk aan barf komen. Hart is te verkrijgen maar is niet goedkoop. Wel zijn er volop vleesbotten voor een klein prijsje maar dan moet ik heel goed opletten of de botten wel ok zijn voor de hond. Er zit veel verschil tussen. Ook kalfbot en lamsbot goed en goedkoop te kopen. Kippen en kalkoen nekken in iedere suppermarkt. Bij een slagertje eens pens aangeboden gekregen. De hele pens, dat is veel hoor, voor 1 hond. Tot mijn verbazing lagen er in een supermarkt pakjes met Long. Dat blieft meneer niet. Nog nooit iets over lang gelezen. Wordt dat gegeven. Ik heb er een lekker soepje van gekookt (met rijst) vanwege de diaree. Gekookt eet meneen ook geen long.
Berit
Door Elvira
#1202731
Nelson eet ook geen long (en hij echt een vreetzak, lust normaal bijna alles). Ik heb laatst 5 kg lamshart bij de Macro gekocht. Kun je niks bij een slachter kopen ? Dan is het toch afval, waar ze voor moeten betalen.
Door Ons Elftal
#1205123
Het schijnt niet altijd zo te zijn, dat ze voor de afvoer van het afval moeten betalen. Wat ik begrepen heb krijgen ze er nu juist geld voor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door