Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chubby
#1181548
Hoi,

afgelopen donderdag ontdekte ik bij Simba (10 jarig bastaard teefje) een knobbel ter grootte van een grote knikker bij een achterste tepel. Ik kon gelukkig diezelfde middag nog terecht bij de kliniek, waar ik het advies kreeg deze tumor zo snel mogelijk te laten verwijderen.

Vrijdagmorgen om 8 uur mocht ik Simba brengen. Haar beide laatste tepels zijn verwijderd en ze heeft een flinke jaap met hechtingen. De tumor is opgestuurd voor pathologisch onderzoek. De tumor was niet heel hard en kon makkelijk bewogen worden, verder weet ik er niets vanaf. Ze heeft Synolux 250mg 2xdaags 1 tablet en Metacam 1 mg 1x daags 2 tabletten.

Simba was voor de operatie al wat stilletjes en liep soms met haar achterpootje een beetje moeilijk. Ze heeft voorgaande jaren wat last gehad van artrose, dus je denkt er niet direct bij na. Echter, nu nog steeds ligt ze het liefst de hele dag in haar mand. Ze gaat alleen mee uit als ze zelf aangeeft dat ze wilt, ze staat niet te springen bij het aanrecht, ik moet haar echt overhalen om te komen. Ze is ook een beetje kreunerig en af en toe een beetje pieperig. Maar ze eet wel goed en als ze mee is dan loopt ze vrolijk te snuffelen en mee aan de riem. Sterker nog: als we haar los zouden laten zou ze zo haar rondje rondhuppelen.

Het litteken is schoon en wat rood, maar niet gezwollen of iets.

Is dit zó'n zware operatie? Kan ik om meer pijnstillers vragen? Is er een manier of een middeltje om haar een beetje te helpen?

Dit is zó niet ons vrolijke frisse 'puppy'!
Door Lizzy
#1181601
Ach gossie, wat sneu :(

Ik zou zelf toch even naar de DA gaan. En ook haar rug even na laten kijken. Misschien dat daar de pijn vandaan komt (vriendin van mij haar hond had een gebroken spondylose brug na een operatie). En dan kun je gelijk de dosering van de pijnstiller bespreken. Als Metacam niet zo goed werkt, zou je om Previcox kunnen vragen.

Ik zou zeker ook Traumeel van Heel geven. Dat is homeopathisch en werkt erg goed bij dit soort zaken (trauma, operatie, zenuwbeschadigingen, etc).
#1181785
Jeetje, , misschien heeft ze toch nog flink last van zo'n zware ingreep. , en ik denk dat het met honden net zo is als met mensen, hoe ouder ze zijn, hoe langer ook de hondjes moeten herstellen. Tenminste dat lijkt me logisch.
Goed in de gaten houden.
sterkte hoor,
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1181846
Bij Boef waren ook twee tepels achteraan verwijderd en die is daar toen toch wel een paar dagen vervelend van geweest. Ze liep hoofdzakelijk een beetje moeilijk, ik denk omdat de wond dan trok.
Beterschap voor Simba!
Door Chubby
#1181906
Dank voor de reacties! Heb de dierenarts gebeld en die gaf aan dat ze zich 4 dagen na de operatie toch wel wat beter had moeten voelen. Dus om 18.30h gaan we even voor controle. Ik zal eens horen of zij traumeel hebben, anders moet ik daar morgen elders naar op zoek. Zit zelf ook in de lappenmand en ben niet mobiel, lekker handig  ::)

Ze heeft trouwens maar lichte verhoging 38,2.
Door Chubby
#1182113
Ze waren vergeten te melden dat er nog een drain in zat  :-X en die is me vrijdag toen ik d'r buik bekeek ook niet opgevallen, want deze was teruggekropen. Nu dus een roesje gehad, drain langs de hechting eruit gehaald en daarmee ook nog een bups niet afgevoerd wondvocht.

De wond/ het litteken zag er overigens verder keurig uit!

Hopelijk voelt ze zich nu heel snel beter!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door