Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1181039
Hoi,,

Even een vraagje, onze pup Kay(6 maand) poept sinds vanochtend echt water,, het spuit eruit!

Wou vanochtend ook niet eten,, nu dat is helemaal niks voor hem, tis een echte vreetzak 
Nu heb ik al meerdere dingen meegemaakt met onze honden, en ze hebben wel eens een enkele keer een half dagje gewoon dunne ontlasting gehad, maar dit is echt doorzichtig gelig water wat ie eruit gooit. Het lijkt wel een fontein.
Hij is wel rustiger dan normaal, maar speelt toch nog wel met Mack, alleen niet zoals normaal de hele dag.
Hij heeft vanochtend nog wel gedronken, maar vanmiddag niet meer.

Heeft hier iemand dit al eens meegemaakt, en wat kan ik doen, of moet ik hem gewoon even bij laten komen, en ook maar geen eten meer aanbieden? en morgenochtend weer proberen., of moet ik hem  vanavond wel weer zijn Kvv aanbieden?
Bedankt vast :)
Door Lizzy
#1181083
Heeft Kay koorts? Als je hem bouillon aan biedt, lust hij dat wel? Ik zou hem dus niks geven vandaag. Wel Okugest en water en bouillon. En desnoods onder dwang vocht naar binnen werken. Als hij koorts heeft: zou ik naar de DA bellen.
#1181189
Hij heeft vanmiddag wel gedronken, en twee droge mini koekjes op, geen koorts.
En ik was net in de keuken aan het rommelen en hij hoorde zijn bak ratelen,, en hij stond direkt naast me.
Ik ga zo weer even naar buiten, kijken of er weer water uit komt?
#1181427
Lizzy schreef: Heeft Kay koorts? Als je hem bouillon aan biedt, lust hij dat wel? Ik zou hem dus niks geven vandaag. Wel Okugest en water en bouillon. En desnoods onder dwang vocht naar binnen werken. Als hij koorts heeft: zou ik naar de DA bellen.
Ho Lizzy,
Hij heeft geen koorts, drinkt wel ,  gewone kippebouillon uit een potje ofzo, is dit niet te zout?
Wat is Okugest en waar haal ik dat.
Hij kwam gisteravond echt bedelen om eten, dus hebben we hem een heel klein beetje gegeven , met gekookt water erover  heen :(
Was niet slim,, gisteren op het kleed  weer spuit, en na twee uur kwam zijn kleine beetje eten er weer uit.
In de bench vannacht is er niks uit gekomen,, vind het zo lastig op zich maakt ie nu niet echt een zieke indruk, en hij bedelt echt om eten.
Tis natuurlijk nog een pup,, dus hij heeft echt honger., maar ben bang dat het er weer uitkomt als ik hem wat geef?
Wat moet je nu,
Door Lizzy
#1181430
Bullmastiff gek schreef: Ho Lizzy,
Hij heeft geen koorts, drinkt wel ,  gewone kippebouillon uit een potje ofzo, is dit niet te zout?
Wat is Okugest en waar haal ik dat.
Hij kwam gisteravond echt bedelen om eten, dus hebben we hem een heel klein beetje gegeven , met gekookt water erover  heen :(
Was niet slim,, gisteren op het kleed  weer spuit, en na twee uur kwam zijn kleine beetje eten er weer uit.
In de bench vannacht is er niks uit gekomen,, vind het zo lastig op zich maakt ie nu niet echt een zieke indruk, en hij bedelt echt om eten.
Tis natuurlijk nog een pup,, dus hij heeft echt honger., maar ben bang dat het er weer uitkomt als ik hem wat geef?
Wat moet je nu,
Kippenbouillon uit een potje kan. Je moet dat wel aanlengen met water. Op zich is zout in geval van ernstige diarree niet zo vreselijk. Het houdt wat vocht vast (ORS is ook een oplossing van zouten en suikers). Je kunt kippenbouillon natuurlijk ook zelf maken. Je neemt 2 kippenvleugels of 4 kippennekken, beetje zout erbij en zachtjes laten koken. Vleugels/nekken vlees eraf halen en de botten weggooien (en 's avonds door het eten gooien. Zonde om weg te kukelen).

Ik zou hem dus vanmorgen niks te eten geven. Wel te drinken. Laat hem goed drinken, anders droogt hij uit. Desnoods onder dwang. Okugest kun je gewoon bij de drogist halen. Het is van VSM. Vandaag goed in de gaten houden. Bij koorts, sloomheid, uitdrogingsverschijnselen of gewoon wanneer je denkt "ik vertrouw het niet": raadpleeg een DA. 

Als hij vandaag gewoon redelijk goed is, geef hem dan vanavond een beetje van zijn eigen voer. Kook dat een paar tellen met wat water. En eventueel kun je daar wat Schindele's mineralen of groene klei overheen strooien (1 dessert lepel), als je dat in huis hebt. 
#1181746
Oke, bedankt voor je tips. :)
Hij speelt vandaag weer als een gek, en schooit echt om eten, Okugest ga ik gelijk halen.
Ik denk alleen dat ik misschien wat energique nr 4 ga halen, want ik heb alleen nog kivo vis, en die is erg vet.
Dat komt er eerder uit denk ik, dus dat durf ik eigenlijk niet.

Nr, 4 heb ik al eens eerder gebruikt voor een ander geval diaree, dat was met Mack, ik heb dat toen een dag of vijf gegeven in het begin even overgoten met wat gekookt water en dat bleef er dus in, en ik zag de ontlasting langzaam aan beter worden.
Hij drinkt trouwens wel met enige regelmaat, en hij heeft net een knakworstje uit mijn hand gejat. ;D ;D
#1182435
Even een up-datje, heb Kay gisteravond ongeveer 3 ons Energique gegeven, rond zeven uur.
Ik had goede hoop, want de dag ervoor kwam het er binnen twee uur uit, (KIvo)
Maar rond elf uur, kotste ie alles er weer uit, het zag er gewoon uit zoals het erin was gegaan, allleen wat fijner en er zat een ernorme plas water omheen,,,, :-\ Alleen geen spuitpoep meer, maar dat lijkt me logisch als je niks binnen houd.

Heb hem vanochtend anderhalve eetlepel gegeven, kijken of het beter gaat als ik hem een keer of zes per dag echt ienimini beetjes geef.
Heel frustrerend, want hij gedraagd zich prima.
Drinken doet ie nog wel.
Door moniqueo
#1182450
Als het vandaag niet beter gaat dan zou ik ook naar een da gaan.
Hier hebben 2 honden ook spuitpoep en kotsen gehad.
Mijn ene hond had er 1 dag last van en de andere 5 dagen (verminderde weerstand door operaties)
Van harte beterschap met Kay.

gr.Monique
#1182654
Heb al kontakt gehad met mijn eigen da in Utrecht,
Heb afgesproken dat ik tot donderdag wacht, want nogmaals hij maakt totaal geen zieke indruk.
Heb vanochtend een heel klein beetje Energique gegeven, zover als ik nu kan beoordelen is dat erin gebleven.
En net had ie in eerste instantie toch weer waterige ontlasting, maar het laatste wat eruit kwam was echt wat dikker, de kleur was gewoon.

Heb net weer twee eetlepels gegeven, en dan kijken we hoe het gaat straks, met een uurtje of twee ga ik weer naar buiten. 
#1184064
Weer even een up-date,, en geen goed nieuws vrees ik :(
Nou ik heb het idee dat de Okugest het alleen maar erger heeft gemaakt 

Hij heeft vandaag minstens twee keer buiten plaspoep gehad, en al twee maal binnen, alleen nu is het wat bruiner van kleur.
Hij heeft gisteren twee maal okugest gehad, en vandaag twee en een half.
Dus ik weet het eigenlijk niet meer, moet ik nu stoppen met de okugest?
of juist doorgaan...
Spugen doet ie sinds dingsdag niet meer.
Hij drinkt wel.,, ik vraag me af of ie niet gewoon iets heeft ingeslikt, heb al eerder een soort van stoffen zakje in zijn kots gevonden, en vorige week hebben we een sok letterlijk uit zijn keelgat moeten halen, de sukkel slikt alles door wat ie maar te pakken kan krijgen.
Dus het vermoeden van zowel ons als de da is, dat er misschien iets bij zijn maag of darmen zit, wat er niet hoort te zitten.

Pffft wat een gedoe zeg.  Het rare is dat je overal aan zijn buik kan zitten, duwen , zonder dat het pijn doet, erg vaag
Je zou toch zeggen , als er iets zit wat er niet hoort te zitten dat ie last heeft als je aan zijn buik zit.
Dierenarts heeft voorgesteld als het vrijdag niet minder zou zijn, om een buikecht te maken!!!
Dus kunnen we onze portomonnee weer trekken
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op do 19 feb 2009, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door