Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gertruida.
#1180821
Gistermiddag  kwam er ineens bloed uit Noa haar bekje , dus wij kijken of er wat tussen de tanden zat , schoon gemaakt , maar gisteravond bloeden al het tandvlees liep er zomaar uit , dus da gebeld mochten gelijk komen , bloed onderzocht , het bloedbeeld is redelijk alleen de bloedplaatjes waren 21 wat meer als 175 moet zijn , Noa had ook bloedingtjes op haar buik en  in haar wangzakken ,vit. k prik gehad en prik voor het slinken van het tandvlees . Nu vanmorgen weer terug geweest en de waarde van de bloedplaatjes is nu gezakt naar 14 dus bijna geen stolling meer , ze heeft nu vit.k pillen 2x per dag en morgen ochtend weer terug , is het dan niet verbetert dan moeten we naar Gent.DA weet niet waar hij het zoeken moet staan echt voor raadsel , Noa heeft geen koorts doet gewoon we weten het echt niet meer maar ze bloed nog , niet zo erg meer maar toch .Kan iemand ons advies geven van hoe en wat ?( ze eet haar vlees ook gewoon )
Laatst gewijzigd door Gertruida. op do 19 feb 2009, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1180830
Wat eng Guurt! Maar zou ze iets gegeten kunnen hebben wat niet zo goed is.. Die bloedingen in haar tandvlees komen mij bekend voor. Mijn da heeft me daarvoor gewaarschuwt met dat accefietje van dat rattegif van Guus vorige week. Feit ook dat ze geen stolling meer heeft is een tweede aanwijzing. De behandeling daarvoor is idd vit K. Of had je dat ook in het bloed moeten zien?

http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=292
Laatst gewijzigd door bloemetje op ma 16 feb 2009, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1180835
Het kunnen drie dingen zijn (tenminste die ik ken) en dat is rattengif, een erfelijke ziekte (Willebrand disease) of een auto-immuunziekte, (Idiopatische Trombocytopenische Purpura).
Mijn vorige kooikerhondje had ITP.
Ze kreeg het op driejarige leeftijd. Door prednison hebben we de bloedstolling onder controle gekregen (na een Jaar :-).
Ze heeft haar hele verdere leven prednison moet slikken. Ze is toch nog bijna 12 jaar geworden.

Heb je tips en advies gekregen hoe nu met haar om te gaan, want vaak is de milt sterk vergroot. Dan mogen ze zich niet stoten, omdat de milt dan kan scheuren.
Laatst gewijzigd door roksefloks op ma 16 feb 2009, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Gertruida.
#1180858
Noa moet rust houden en ze mag zich niet stoten of zo , morgen horen we meer maar ik maak me echt zorgen .
Irene bedankt voor de info heb het uitgeptrint en neem het mee .
Door bloemetje
#1180862
gertruida schreef: Noa moet rust houden en ze mag zich niet stoten of zo , morgen horen we meer maar ik maak me echt zorgen .
Irene bedankt voor de info heb het uitgeptrint en neem het mee .
Voor jou altijd  :-*

Nou ja sterkte! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zou ik ook doen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1180868
O jeetje. Ik denk aan rattengif of afbraak van de plaatjes door het lichaam zelf.
Waarom nog een dag wachten, dit is een spoedpatient!
Door Gertruida.
#1180886
Rattengif of muizengif  is niet van toepassing , en mocht ik het niet vertrouwen dan bel ik  gelijk is ook de afspraak , maar ze oogt niet ziek dat is juist zo raar .
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1180887
gertruida schreef: Rattengif of muizengif  is niet van toepassing , en mocht ik het niet vertrouwen dan bel ik  gelijk is ook de afspraak , maar ze oogt niet ziek dat is juist zo raar .
Als je zeker weet dat dat het niet is, dan krijgt ze nu echt de verkeerde behandeling.
Door henneke
#1180899
wat is dat toch moeilijk he ? wanneer je moet gaan rennen ,ik denk dat je er verstandig aan doet om niet tot morgen te wachten , als ze ergens van binnen bloed dan ben je morgen nog verder van huis  :-\ sterkte
Door Gertruida.
#1180910
Heb net da gebeld en hij belt zo terug ik zeg ik vertrouw het niet .Jullie horen er van .
Door bloemetje
#1180913
gertruida schreef: Heb net da gebeld en hij belt zo terug ik zeg ik vertrouw het niet .Jullie horen er van .
Ok succes  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door