Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wolfy
#1175793
Hoi Allemaal ons pupje is nu al 6 dagen bij ons en lust het verse vlees heel graag kippen nekken gaan er in als niks en al de rest ook.
Hij heeft nu alleen al een hele erge drang om overal aan te knagen (krappaal van de katten  aan de punten van de tafel schoenen )Ik neem aan dat dat normaal is voor een pup  :D Maar wat kan ik hem nu geven om op te knagen Omdat buffelhuid ook niet goed is ? hij speelt wel met zn flos en de rest van zn speelgoed , groetjes
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1175800
een floss is ook prima, je kan hem ook wat karkassen gaan geven!
en ach hij is nog zo jong, een goede nee, of uh doet het hem ook, altans hier wel!
zo'n klein jong hondje moet nog van alles leren, en daar hoort dit ook bij.
Die van mij is nu 11 weken en als ik een nee roep of los snap ie dat..
Door wolfy
#1175820
oke het is ook niet zo dat we het erg vinden  hoor Maar wel zielig, Maar hij wordt heel ongedurig en dan gaat ie overal aan knagen
:D, Verder gaat alles ook goed hij kan nu al aan de riem lopen en plast al bijna nooit meer binnen behalve als ik net niet op let als ik stofziug ofzow whahah. Hij heeft gisteren nog maar 2 minuten gepiept toen ik naar bed ging dus alles gaat verder perfect . En Nee of uuh dat gebruik ik ook Maar dat wil nog niet echt maar dat moet ie denk ik gewoon nog door krijgen , meestal probeer ik hem gewoon af te leiden met zn speelgoed  maar dankje wel voor je antwoord alle begin is moeilijk en eng he , Maar ik vindt het barfen al niet meer eng hihi hij vindt het zo lekker!  ;)
Door Boez
#1177853
Mijn pupje moest in het begin ook ontzettend bijten, echt bijna obsessief. Inmiddels is het minder geworden, hij mag nog steeds graag knagen maar weet iets beter waar hij wel en niet op mag bijten, en dat er gevoel zit in onze vingers en tenen... ;)

Maar om aan die bijtlust tegemoet te komen heb ik hem toen het bot van een lamsschouder (vleesloos) gegeven, en ook wel lamsrug (bevleesd). Die laatste was wat zachter dus daar at hij meer van op, maar zeker als heel jong pupje kon hij drie keer een half uur kluiven aan die lamsschouder voordat ik 'm weggooide.
Verder had ik een rubberen balletje met een soort pinnetjes er in, daartussen kan je dan kleine lekkertjes doen en dan kunnen ze kluiven en knagen dat het een lieve lust is. Werkte bij mij beter dan de kong.
Gedroogde pens- of luchtpijp staafjes zijn ook favoriet, inmiddels vreet hij die binnen een paar seconden weg, maar als klein pupje was ie daar toch ook wel even mee zoet. Maar ja, het is wel echt een snack dus ik ben er matig mee.
En ja, barf voedsel hè. Kwartel vond ik zeeeer geschikt, niet alleen vanwege het handige formaat en de zachte botjes. Als heel prooidier had hij er gewoon een stuk meer werk aan, niet alleen het knagen maar ook het bedenken hoe dit aan te pakken. (Je zag gewoon de radartjes in dat koppetje draaien... :D)

Succes met je pupsel!
Door Suri&Bohdi
#1179174
ik liet toen bohdi pup was hem knagen op een iets vochtig gemaakte theedoek met een paar knopen erin omdat alles wat van rubber was eraan ging door die vlijmscherpe tandjes en ik was bang dat hij die rubber zou afslikken, en van die doek kreeg die niets af en hij kon er toch lekker de jeuk in z'n bek mee te lijf gaan, bij de flosdraad had die steeds die steeds stukjes touw tussen z'n kaken zitten...leek me ook niet echt gezond ;)
Door Boez
#1180482
Da's een goeie tip!

Overigens,
Boez schreef: bot van een lamsschouder (vleesloos) gegeven
Error, het blijkt een lamspoot te zijn geweest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door