Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1180383
ik vroeg me af of je dat 1 malig aan een hond van 1 jaar kon geven? normaal gebruik ik okugest maar ik heb dus helemaal niks in huis wat zou kunnen helpen behalve dit hierboven. morgen ga ik halen. maar hij heeft nu al 2 keer zijn bench onder gepoept en dus net gewoon in huis. het enige is helemaal slap is de ontlasting niet. hij eet ook gewoon geen koorts en is er ook niet ziek van. ik wilde morgen zijn maaltijd overslaan. mag loperamide 1 malig voor een hond?
Door lightning
#1180409
heb ik nou een probleem? ik lees op je link dat het gebruik van collies en collie achtigen afgeraden word. ik heb een border collie. hij heeft het nog niet gehad. kan ik het dan alsnog geven?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1180411
lightning schreef: heb ik nou een probleem? ik lees op je link dat het gebruik van collies en collie achtigen afgeraden word. ik heb een border collie. hij heeft het nog niet gehad. kan ik het dan alsnog geven?
Nee, niet geven!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1180455
lightning schreef: dat is balen. wat moet ik nu. ik heb niks anders in huis. waarom kan het niet aan collie achtigen gegeven worden? weet je dat?
Dat heeft te maken met het MDR-1 gen, collies kunnen een afwijking hebben waardoor bepaalde geneesmiddelen door de bloed hersen barriere kunnen gaan en heftige verschijnselen kunnen geven. Je kunt laten onderzoeken of jouw hond die afwijking heeft, wanneer je dat niet weet, moet je heel veel geneesmiddelen uit voorzorg niet gebruiken.
Door lightning
#1180480
ja van die gen heb ik wel eens gehoord. maar wist niet dat dit er ook onder viel. is er niet ergen een lijst op internet wat niet goed zou zijn voor collies? ik ben me krom aan het zoeken... ga zo verder zoeken maar als jullie meer weten kunnen jullie me dan helpen?
Door lightning
#1180497
nee dat heb ik niet. heb alleen loperamide. omdat norit bij me zelf ook niet werkt :-[. ik hoop dat het nog kan wachten tot morgen dan haal ik de okugest. hij heeft dat eerder gehad en werkte perfect. ben het alleen vergeten te halen opnieuw :-[ stom ik weet het. wel gek dat hij dus niet ziek is. hoop dat het niks is en weer weg gaat
Door K&D
#1180746
NIET GEVEN TOTDAT JE WEET OF JE HOND HET DEFECTE GEN HEEFT.

Lees dit artikel maar eerst:

http://www.collieclub.nl/Medisch-gen%20defect.htm

en.....:

Sinds kort test een laboratorium in Duitsland voor  30 euro op het MDR1-defect. Bloedprikken bij de hond is hiervoor niet nodig. U hebt alleen wat wangslijmvliescellen van uw Sheltie nodig. Deze cellen verzamelt u door met een borsteltje aan de binnenkant van de wang van uw hond te borstelen. Het borsteltje met slijmvliescellen stuurt u op naar het laboratorium in Duitsland.

U kunt de kit met borsteltjes via de e-mail bestellen bij:
[email protected] 
Laboklin GmbH & Co .KG
Steubenstrasse 4
97688 Bad Kissingen
Tel: 00 49 (0)971-72020

U krijgt de gebruiksaanwijzing en borsteltjes toegezonden. Volg de instructies goed op. Nadat u de borsteltjes heeft teruggestuurd krijgt u een rekening. Als u betaald heeft aan het laboratorium krijgt u het te testresultaat toegezonden.
* van de site van de NSV *
Door lightning
#1180752
kost een beetje veel geld om dat te testen. ik heb hier ook 3 kruising border lopen. die lopen zeker net zo veel risico? hij heeft het niet gehad hoor. met effect bench weer onder :'(.
Door conleeuw
#1180794
lightning schreef: kost een beetje veel geld om dat te testen. ik heb hier ook 3 kruising border lopen. die lopen zeker net zo veel risico? hij heeft het niet gehad hoor. met effect bench weer onder :'(.
:o ik vindt 30 euro voor een test als deze echt een koopje hoor. Tja, ik denk altijd maar, als het zo dwars zit kan het er maar beter uit zijn ;) beterschap
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door