Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#1180111
Ben trouwens benieuwd wat je precies voor menu geeft aan je hond?
Veel vlees en pens plus rijst zou de diarree al kunnen verklaren.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1180114
Ja, ik ken meer honden die daar niet tegen kunnen. En waarom zou je rijst geven? Heeft een hond helemaal niet nodig.
En inderdaad kun je misschien het menu van je hond eens hier opschrijven en zien wat er aan veranderd, c.q. verbeterd kan worden?
Door Tanna
#1180122
Rijst is een graan en een heleboel honden kunnen niet tegen graan. Een hond heeft ook helemaal geen rijst nodig.
Door 202Spots
#1180153
Philipe schreef: hallo hondenvriend(inn)en,
hebben jullie weleens gehoord ,dat een hond niet tegen zacht gekookte witte rijst kan?Ovlnze Herderpup blijft diarree houden ,ondanks een menu met veel vlees,pens en een beetje rijst!!!!
Wie kan mij hier meer over vertellen?
groetjes Rob
Wanneer je geen calcium erbij geeft dan is er ook losse poep...
Wanneer je geen vleesbotten geeft, doe dan 'n theelepel gemalen eierenschaal erbij,
en kijk of de poep dan vaster word.
Door 202Spots
#1180169
Philipe schreef: Cato krijgt nu kipkarkas gemalen(smuldier)en pens ,hart en rijst.
Is de verhouding okay?
De extra pens en hart er bij...misschien toch niet genoeg calcium dan?
Door Koori
#1180196
Philipe schreef: Cato krijgt nu kipkarkas gemalen(smuldier)en pens ,hart en rijst.
de kip van smuldier is GEEN complete versie. zit dus niet alles in wat je hond nodig heeft.

Ik geef ook smuldier, maar dan de vlees compleet en/of de pens/vlees compleet. Vanavond heb ik er wel iets van de
enkelvoudige kip doorgedaan, voor het lekkere  ;). Maar hier is het echt 95% compleet wat ik geeft.
af en toe een rauw eitje erbij, smullen voor ze.

g Maria
Door tieneke
#1180281
Ik zou eerst eens heel goed gaan rekenen en een serieus menu in elkaar draaien met de juiste bot/vleesverhoudingen,zeker een pup loopt op jouw eigen in elkaar gedraaide menu ernstige tekorten op.
En met iedere dag pens en hart en rijst plus de niet komplete kipversie van smuldier vind ik het dus heel normaal dat de pup konstant diarree heeft.
Als ik jou was zou ik de pup meteen op een fatsoenlijk  kompleet kvv zetten dan weet je zeker dat hij WEL de juiste voeding binnen krijgt en de diarree zal dan ook weg zijn.
Door jelle01
#1180312
Mijn hond heeft ook jaren verse voeding gekregen : vlees, groenten en rijst of pasta.
Het gevolg was IBD of Inflammatory Bowl Disease.
Mijn hond kan helemaal niet tegen koolhydraten en het is iets die jàren gesluimerd heeft tot hij een maagtorsie heeft gedaan.
Wij hebben vorig jaar een hels jaar gehad waarbij hij 3 keer is geopereerd.
Hij woog normaal 38 kg en eind vorig jaar maar 27,5 kg meer.
Ik ben beginnen barfen en geef helemaal geen koolhydraten meer.
Momenteel krijgt hij een kleinere hoeveelheid botmix omdat hij nog maagzuurremmers krijgt maar het is de beste beslissing dat ik ooit genomen heb.
Hij weegt nu 32kg en we zijn op de goede weg.

Ik begrijp jouw menu, hoor ! Het is zo moeilijk op te torsen tegen de brokken en maaltijden zonder koolhydraten.
Zelfs mijn DA durft nog te vragen om toch maar koolhydraten te geven.
Ze kennen er niks van.

Hier zitten veel mensen met ervaring met Barf die weten waarover ze het hebben.
Volg hun advies en je zit juist. Ik heb het ook gedaan.
Door sandrra
#1180906
honden hebben geen rijst ( = een graan) nodig. De meeste honden zijn hier ook allergisch voor.
Ik mis botten in je menu klopt dat?
Als ik jou was zou ik even barfplaats goed doorlezen voor een goed menu of als je KVV geeft een fatsoenlijke KVV zoeken
En dan wel de compleet versie voeren zodat je hondje alles binnenkrijgt wat t nodig heeft
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door