Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paula1976
#1179746
HELP!! :( :(

Ik had nog geen blender en heb gister 1 gekocht, een Princess. Daar staat toch echt in de gebruiksaanwijzing dat je grove stukken groenten kan pureren. Ik wilde courgette/witlof/wortel erin doen. Begonnen met de courgette. Eerst de stukken te groot denk ik want hij pureerde totaal niet. Kleinere stukken gedaan, hetzelfde effect. Dan eerst de courgette fijngesneden in mijn Quick Chef (die helaas niet pureerd) en weer in de blender, wederom gebeurde er niets! De mesje draaien wel maar bij een kleine hoeveelheid ligt de groente onmiddelijk aan de buitenkant en pakt ie het dus niet. Met een grotere hoeveelheid, draait ie goed maar gebeurt er ook niets!

Ook meende ik te zien dat er rook uit het apparaat kwam. (ik heb hem niet te lang laten draaien) Terug naar de winkel en omgeruild voor een zelfde Princess. Maar die pureerde ook niet! Die ook weer terug gebracht en bij een andere winkel een Tomado opgehaald. En ik weet niet of het aan mij ligt maar die pureerd ook niet! HELP!!

Wat doe ik niet goed?  ?????? Wie helpt mij???!!!

Op de plaatjes en in de gebruiksaanwijzing staat toch echt dat je er grove stukken groente en fruit mee kan pureren. Ik heb er water bij gedaan misschien dat het daar aan lag maar dat hielp ook niet!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Paula de Koe (niet letterlijk hoop ik  ;) )
#1179774
Ik heb een Philips maar een hele eenvoudige, eentje van 35 euro. Je kunt geen grove groenten pureren en hij mag maar 30 seconden draaien, daarna moet ie een minuut afkoelen. Dat zegt de gebruiksaanwijzing. Ik laat hem wel langer draaien maar merk wel dat de motor snel warm wordt. Aangezien ik eens per week groentemix maak voor twee honden is het te doen. Als je meer in één keer wilt maken, is het verstandiger een iets zwaardere machine te kopen.
Door Lizzy
#1179776
Er moet vrij veel vocht bij hoor, wil je met een blender goed kunnen pureren. En op de een of andere manier werkte water bij mij niet. Deed ik er yoghurt en ei in: ging het veel beter. Maar uiteindelijk heb ik in mijn rijke jaren heel hard gespaard en een champion juicer gekocht. Waar ik nog altijd heel gelukkig mee ben.
Door pallas
#1179803
Ik heb het ook een poos met de blender gedaan, maar er moest altijd veel vocht bij en ik vond het meestal geen succes.
Het was wel een blender van een grote keukenmachien dus kon wel wat hebben.

Ik heb nu een staafmixer, kook de groenten heel kort en dan de staafmixer erin. Gaat heel goed en met minder gedoe en afwas.
Voordeel is ook dat ze nu vaak een restje gekookte groenten van ons avondeten opmaken.
Door sofia
#1179810
Ik heb een philips op straat gevonden?! en deze kan zelfs eendenkarkassen aan. Als je er maar genoeg vocht bij doet. Kefir en yogurt werkt bij mij het beste. De groente wordt een prachtige dunne puree.
Gebruikersavatar
Door pike
#1179869
Paula de Koe schreef: HELP!! :( :(

Ik had nog geen blender en heb gister 1 gekocht, een Princess. Daar staat toch echt in de gebruiksaanwijzing dat je grove stukken groenten kan pureren. Ik wilde courgette/witlof/wortel erin doen. Begonnen met de courgette. Eerst de stukken te groot denk ik want hij pureerde totaal niet. Kleinere stukken gedaan, hetzelfde effect. Dan eerst de courgette fijngesneden in mijn Quick Chef (die helaas niet pureerd) en weer in de blender, wederom gebeurde er niets! De mesje draaien wel maar bij een kleine hoeveelheid ligt de groente onmiddelijk aan de buitenkant en pakt ie het dus niet. Met een grotere hoeveelheid, draait ie goed maar gebeurt er ook niets!

Ook meende ik te zien dat er rook uit het apparaat kwam. (ik heb hem niet te lang laten draaien) Terug naar de winkel en omgeruild voor een zelfde Princess. Maar die pureerde ook niet! Die ook weer terug gebracht en bij een andere winkel een Tomado opgehaald. En ik weet niet of het aan mij ligt maar die pureerd ook niet! HELP!!

Wat doe ik niet goed?  ?????? Wie helpt mij???!!!

Op de plaatjes en in de gebruiksaanwijzing staat toch echt dat je er grove stukken groente en fruit mee kan pureren. Ik heb er water bij gedaan misschien dat het daar aan lag maar dat hielp ook niet!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Paula de Koe (niet letterlijk hoop ik  ;) )
Toen ik pas begon met barfen kocht ik ook een Princess blender. En inderdaad volgens de omschrijving en bijgeleverde receptjes moest hij stukjes groenten pureren. Nou mooi niet, hij deed 3x niets, precies zoals jij ook schrijft. Ik heb toen een goede staafmixer gekocht met hakmolentje. Dat hakmolentje alleen was al voldoende om de groentes te pureren. ik was er zeer tevreden over. Maar toen had ik nog maar 1 hond. Met drie honden was het geen doen meer met dat kleine molentje en toen heb ik een goede keukenmachine gekocht. En het kleine hakmolentje gaat nog steeds mee op vakantie  ;)
#1179919
Ik doe de groentes die veel sap bevatten, zoals wortelen, sellerie, komkommer enz eerst in de sapcentrifuge. Het sap doe ik dan weer in de blender en daar pureer ik dan de groentes mee die wat harder zijn. Soms ook in de keukenmachine ipv de blender, dat werkt vaak toch niet goed. Gelukkig heb ik wel een zware magimix als keukenmachine
Door hetty2
#1180289
Ik heb ook een Philips blender, maar dan wel een vrij zware, daar kan je ook goed ijs mee fijn malen. Ik gooi er alle groenten in en dat maalt ie keurig tot prut. Nou ja, keurig, het blijft een kliederwerkje zo'n mix maken
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1180564
Ik gebruik voor de groenten een keukenmachine en voor mijn overheerlijke smoothies een blender,als ik daar alleen in fruit in doe gebeurd er ook niks daar moet altijd wel iets van sap bij.
Door Paula1976
#1180654
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb de staafmixer met hakmolen van mijn schoonzus geprobeerd en die maalt het in elk geval een stuk fijner! Op het laatst doe ik er nog wat yoghurt door en dan nog 1 keer mixen. Het worden nu stukjes van een paar milimeter groot, dat is toch fijn genoeg?

Dus de blender kan terug naar de Blokker en de staafmixer gaat mee terug naar huis!

En gelukkig vond Maud het ook lekker!

Groetjes Paula
Door Borke
#1180839
Onze blender is al jaren geleden doorgebrand...
Staafmixer werkte wel voor kleine hoeveelheden, maar handiger vind ik het om grotere porties groente te maken.
Paar jaar geleden daarvoor een champion juicer aangeschaft, niet goedkoop, maar hij kan onbeperkt achtereen werken en het gaat echt als een trein  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door