Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BOERINNETJE
#1179131
Ik was net bij de visboer, en daar kreeg ik een hele grote zalmkop van. Ik wil hem vanavond geven aan mijn 3 dames.
Ben heel benieuwd. Wanneer ik hem in 3en doe, hoef ik er verder toch niks meer mee te doen. Ik bedoel door een blender, of in kleine stukjes doen?
Wordt de 1e keer dat ik ze zoiets geef. Best wel spannend hoe ze erop zullen reageren.
Wordt vervolgd........
Door pallas
#1179133
Niet alle honden zijn direct weg van vis.
Maar je weet het nooit hè. De mijne hebben vis altijd lekker gevonden.
Wat vertering betreft moeten ze het wel aankunnen als je ze 1/3 geeft, je hoeft het niet te malen hoor.

Om de vis iets zachter te maken kan je het nog een poosje in lauw/warm water leggen.

Succes met hakken :)
Door pallas
#1179156
tieneke schreef: Volgens mij eten je honden Carnibest en zijn ze nog niet gewend aan botten?
Niet geven dus.
komt dat met zalmkoppen dan ook zo nauw?
Ik dacht dat het wel kon, het is toch geen echt bot wat ze bij vis eten?
Door sandrra
#1179161
Zalmkoppen zijn best hard hoor. Dus ik zou ze maar even in de vriezer doen en dan geven als ze t echte botwerk gewend zijn.
Hier eet er maar eentje koppen de ander wilt het het liefst gemalen ::)
Door tieneke
#1179287
SandRRa schreef: Zalmkoppen zijn best hard hoor. Dus ik zou ze maar even in de vriezer doen en dan geven als ze t echte botwerk gewend zijn.
Voor een beginnende barfhond nog te hard ja.
Door BOERINNETJE
#1179305
Hallo,

Gezien de reacties heb ik hem maar in de vriezer gelegd. Is het dan verstandiger om te beginnen met kippennekken?
Bevroren of ontdooid, en vasthouden terwijl ze eten. Anders ben ik bang dat ze het in 1 keer doorslikken.
Ik geef nu dus carnibest, maar wil graag wat barf erbij doen. Vind het best wel moeilijk allemaal. Ik kan ze ook alleen carnibest blijven geven, daar zit natuurlijk alles in. Maar als ik dan op al die fora lees hoe leuk en lekker ze het allemaal vinden, wil ik het de mijne ook graag geven.
In ieder geval bedankt voor de reacties, enne, ze hebben net genoten van de carnibest natuurvoeding plus een lepel kruidenmix.

Groetjes, Dominique, LOTTE, ENYA & UNIQUE.
Door tieneke
#1179312
BOERINNETJE schreef: Hallo,

Gezien de reacties heb ik hem maar in de vriezer gelegd. Is het dan verstandiger om te beginnen met kippennekken?
Bevroren of ontdooid, en vasthouden terwijl ze eten. Anders ben ik bang dat ze het in 1 keer doorslikken.
Ik geef nu dus carnibest, maar wil graag wat barf erbij doen. Vind het best wel moeilijk allemaal. Ik kan ze ook alleen carnibest blijven geven, daar zit natuurlijk alles in. Maar als ik dan op al die fora lees hoe leuk en lekker ze het allemaal vinden, wil ik het de mijne ook graag geven.
In ieder geval bedankt voor de reacties, enne, ze hebben net genoten van de carnibest natuurvoeding plus een lepel kruidenmix.

Groetjes, Dominique, LOTTE, ENYA & UNIQUE.
Begin eerst met goed ontdooide en op kamertemperatuur kippennekken die je erst even platslaat.
Misschien een strak plan om je vooral eerst goed in te lezen zodat je precies weet wat je wel en niet mag geven  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door