Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door markdekker
#1178434
Hoi, sinds woensdag avond eet mijn poes niet meer, ze heeft donderdag ochtend overgegeven, voornamelijk vloeibaar met lichtbruine kleur.
Ze heeft niet meer geplast en 1 keer gepoept (donkerbruin zwart van kleur)
Donderdag avond naar de DA gegaan, temp. was goed (37.1), hartslag en ademhaling was normaal, alleen haar ogen trilde, nu komt die vaker voor bij siamesen.
Ze heeft 150 ml. vocht toegediend gekregen en een prikje tegen misselijkheid (geloof ik)
Geen enkel resultaat, ze eet en drinkt nog steeds niet.
Vannacht leek ze wel uitgeput, ze liet zich de hele tijd vallen om lekker te gaan liggen, vanmorgen was ze echter heel fit, ze ging spelen en naar vogeltjes kijken :-)
Maar nu net weer thuis gekomen en ze is weer hetzelfde als gisteren, ze mauwt dan nog wel maar ze komt niet meer naar me toe als ik haar roep, ze eet en drinkt nog steeds niets...het trillen van haar ogen is ook weer terug.
Heeft iemand enig idee wat dit is...ik snap het echt niet.
Ze weegt verder 3,75 kg en is net 12 geworden.
Door brie
#1178493
Dus ze heeft sinds woensdag niets meer gegeten of gedronken en de dierenarts stuurt je naar huis met: "ik weet het ook niet"  :o :-\

Belangrijkste is nu dat ze gaat eten ivm leververvetting. Met dwangvoederen heb ik zelf al eens succes gehad, evenals anderen hier van bp.
Met spuitjes kun je haar vocht toedienen.
Niet eten en drinken voor je poes betekent gewoon dat ze dood gaat..
Als de wiedeweerga naar je dierenarts voor verder onderzoek!!!!
Door brie
#1178507
Gelukkig maar  :)
Wat eet je poes?
Ik zou toch willen adviseren om vanavond te dwangvoederen.
Handdoek om dr lijfje en kleine bolletjes kvv/ blikvoer achter in dr bekkie stoppen
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1178525
Kijk ook even in de andere topics over zieke katten...er heerst iets, waarbij overgeven en paar dagen niet willen eten horen. Ik heb mijn katten alleen om de paar uur een paar ml water in hun bekjes gespoten, zodat ze niet zouden uitdrogen. Eten kwam vanzelf weer, na 2 a 3 dagen.
Sterkte en beterschap voor poeskie!!
Door Loeka
#1178541
Ik sluit me aan bij Yuki13. Ook bij mij hebben de katten een aantal dagen niet gegeten en sommige zelfs niet gedronken. Alles waar ik ze mee kon verleiden(blikjes enzo) kwam er met een noodvaart weer uit. Ik ben niet zo'n voorstander van het meteen gaan dwangvoeren. Je merkt al snel aan je kat of ze misselijk zijn en als je dan voer naar binnen propt wordt het dier echt niet vrolijk van en het komt er dan meestal net zo snel weer uit. Hier zag ik bijvoorbeeld dat ze wel mee miauwden en zeurden om eten. Maar uiteindelijk aten ze het niet op. Het virus wat nu heerst eten ze ongeveer 3 dagen niet van (en sommige ook niet drinken). Ze moet zeker na deze 3 dagen wel weer wat gaan eten. Hier duurde het ongeveer een week, nadat ze weer begonnen met eten, voordat het eetpatroon weer normaal was.

Als ze echter nog steeds niet eet, zou ik als de bliksem naar de da gaan.
Door markdekker
#1178546
Ze is nu aan het eten  :D niet alles maar ze heeft wel een beetje gegeten.
Mijn vrouw heet de A/D gemengd met water en in de magnetron gestopt, het ruikt naar tartaar :-)
En opeens ging Minou eten na 15 minuten...dus dat is in ieder geval goed...misschien is het inderdaad het virus en krijgt mijn andere poes het ook nog, niet te hopen...ik kan alleen het gedrag van trillende ogen niet veroorzaken, ze kan niet focussen.
Laatst gewijzigd door markdekker op vr 13 feb 2009, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#1178599
Mooi zo! Ook hier dus weer na drie dagen weer beginnen met het eten. Reken echt nog op een week voordat ze weer volledig normaal eet. Dat oogtrillen zegt mij ook niks :-[ Als dat niet weggaat zou ik daar wel mee naar de da gaan.

Dikke  :bigarmhug: voor de patient!
Door YaYa
#1178976
Trillende ogen zou nog op iets neurlogisch kunnen wijzen, bv epilepsie. Uit zo'n aanval komen ze heel beroerd en een aantal uren later is het dan weer over.
Door markdekker
#1179097
Vannacht en vanmorgen heeft ze een half blikje Gourmet opgegeten, en net weer wat.
Minou heeft vanmorgen bloed onderzoek gehad, bloed was helemaal normaal, althans bijna, de stof die er voor zorgt dat de eiwitten worden overgedragen vanuit je darmen in je bloed was iets lager dan normaal, dit kon ook komen omdat ze zo weinig had gegeten.
Ze eet nu al wat meer, drinken doet ze niet, ze heeft vanmorgen wel nog aan het infuus gelegen.
Ze heeft niet meer overgegeven en heeft geen ontlasting gehad, haar temp was 38.5
Volgens de DA kon het geen bekend virus zijn omdat dan meestal of je witte of je rode bloedcellen spiegel stijgt en dat was bij Minou niet het geval, niet uitgesloten dat er waarschijnlijk genoeg virussen zijn waarbij dit anders is.
Gebruikersavatar
Door Mischa
#1179151
markdekker schreef: ze heeft nu Diazepam gekregen om de eetlust te bevorderen, morgen ochtend om half 10 staat de afspraak.
Om de eetlust van mijn Gijs aan te wakkeren gebruik ik ook Diazepam. Maar bedenk wel dat het eigenlijk valium is en eigenlijk bedoeld om je voor vuurwerk bange kat of hond met oudjaar onder zeil te brengen. Bijwerkingen: sufheid, spierslapte, coördinatieproblemen (wankel lopen) en ja, ook verhoogde eetlust.

Uit je eerder verhaal begreep ik dat Minou wisselend actief en dan weer lusteloos is. Hou ook goed in de gaten of het lusteloze niet gelijk opgaat met de Diazepam. Ik kan je niet verder helpen met was je poes heeft, dat is aan de dierenarts. Maar misschien kan je haar gedrag wel aan de Diazepam koppelen en is dat een zorg minder.

Veel sterkte voor jullie beide.
Door markdekker
#1179910
Minou heeft gister avond en vannacht en vanmorgen gigantisch lopen vreten :-)
Nee, ze heeft braaf een half blikje A/D opgegeten, en nog wat Whiskas droogvoer.
Ze poept wel veel maar gewoon normaal, en ze plast normaal.
Verder is ze actief, speelt weer, mauwt weer, ze doet bijna weer normaal.
Haar ogen blijven zo, misschien dat dat al heel lang was...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door