Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nicole
#116875
help....ik zit met een probleem!
mijn engelse stafford zit nu ongeveer 4 maanden op vers vlees van duck.op zich gaat het erg goed,ene keer eet ze meer als de andere keer,soms helemaal niet.Nu heb ik begrepen dat dat niet zo heel erg is als ze eens niet eet.Maar nu eet ze alle dagen met lange tanden,laat t vaak staan en heeft nu al 3 dagen alles van vers vlees terug over gegeven s nachts.T lijkt wel of t helemaal niet verteerd is terwijl de kippenekjes niet terug te vinden zijn,alleen de duck,zoals ie erin is gegaan is ie ook weer uit gekomen.
wat moet ik doen??kan dat eens gebeuren of is er wat aan de hand?moet ik naar de dokter?
maak me wel zorgen of ze alles binnen krijgt nu ze zo moeilijk eet en ook nog eens overgeeft.
voor de rest is ze iets rustiger maar zo gauw ze buiten komt is ze gewoon fit als normaal....kan iemand mij vertellen of dit normaal is??
Gebruikersavatar
Door chooky
#116879
Ik heb je oude berichtjes teruggelezen en volgens mijn berekeningen is Shanay nu iets ouder dan een jaar, toch?
Wat dan gelijk in mijn achterhoofd opkomt als vraag is, is ze pasgeleden geënt?

Ik las ook dat ze toeen ze brok at, vrij slecht at, vaak wat liet staan en dat ze op vers in eerste instantie veel meer wilde eten en daarna rond de 400gram is blijven hangen. het kieskeurig zijn en af en toe wat laten staan doet ze dus vaker.
het overgeven van haar voer, zou kunnen wijzen op een geïrriteerd spijsverteringsstelsel. Misschien een dagje alleen vuile pens, daarna iets wat ze wel binnenhoudt, zoals nekjes, en dan weer kompleet, misschien met wat probiotica erdoor.
Door Nicole
#116905
klopt...ze is nu 13 maanden.
ze is niet geent,dat ,moet ik in augustus pas weer herhalen is mij vertelt bij de dierenarts.
vuile pens komt er over t algemeen ook weer snel uit,alsof ze t niet kan verdragen of te zwaar is....en wat is probiotica ook weer??
Door Audrina
#116907
[quote="Nicole"]
en wat is probiotica ook weer??
[/quote]

Dit zijn 'positieve' darmbacteriën die de goedaardige bacteriën in de darmen de kans geven om zich te herstellen. Probiotica worden geven om het evenwicht in de darmflora te herstellen.
Door Lupa
#116912
[quote="Nicole"]
klopt...ze is nu 13 maanden.
ze is niet geent,dat ,moet ik in augustus pas weer herhalen is mij vertelt bij de dierenarts.
vuile pens komt er over t algemeen ook weer snel uit,alsof ze t niet kan verdragen of te zwaar is....en wat is probiotica ook weer??

[/quote]

dus ze is wel geeent! toch?
Door Nicole
#117030
we hebben haar pas met 7 maanden gekregen en toen had ze alle entingen gehad.zijn nog op controle geweest bij de dierenarts en moesten in augustus terug enten...
Door oebaya
#117137
Je hebt het over braken, voedsel onverteerd er weer uit? Maar hoe is het met ontlasting? Voordat het braken begon, werd dat toen minder of helemaal niet. Voor mij klinkt dit toch verdacht. Ik ging naar de dierenarts om te laten kijken of niets de darmen verstopt. Pas daarna ging ik andere dingen proberen.
gr.
Nicolette
Door Nicole
#117180
nee...ze braakt niet na t eten,alleen s nachts!en dan eet ze inderdaad t grootste gedeelte weer terug op.
Haar ontlasting is inderdaad minder,maar ze heeft de laatste dagen ook minder gegeten,dus....
Door Lizzy
#117185
[quote="Nicole"]
nee...ze braakt niet na t eten,alleen s nachts!en dan eet ze inderdaad t grootste gedeelte weer terug op.
Haar ontlasting is inderdaad minder,maar ze heeft de laatste dagen ook minder gegeten,dus....
[/quote]
Vreemd..... En dit doet ze dus vaker en al langer? Het kan natuurlijk zijn dat ze zich gewoon even tijdelijk niet lekker voelt, maar het zou ook wel kunnen zijn dat ze andere problemen heeft met de maag. Misschien niet onverstandig om even bij de dierenarts langs te gaan.

Heb je al eens een ander voer geprobeerd? Want misschien heeft ze gewoon problemen met het vertering van dit type voer?
Door Nicole
#117352
ja...vind t ook raar,ga toch maar even bij de dokter langs.kan morgen vroeg terecht.
Had zelf ook al aan ander voer gedacht,carnibest misschien,maar kan niks anders krijgen hier,behalve smuldier,rodi en energique.Dat laatste heb ik wel geprobeerd maar is niet goed bevallen.
misschien zijn er nog mensen die in belgisch-limburg of nederlands- limburg wonen en carnibest bestellen waarvan ik eens wat zou kunnen proberen en eventueel samen kan bestellen als t goed zou bevallen.
In ieder geval allemaal bedankt voor t mee denken!
Door Lizzy
#117365
Ik zit er over te denken wat dit kan zijn (ik zit namelijk zelf ook met een brakende hond - ander probleem hoor). Is de ontlasting wel goed trouwens? Kan jouw hond iets geks hebben gegeten?

Het kan natuurlijk gewoon een virusje zijn..., maar nooit verkeerd om even bij de dierenarts langs te gaan (zoals hij je maar geen zak "licht verteerbare brokjes" aan smeert).

Geef vandaag anders het versvlees in meerdere kleine maaltijden.
Door Peet
#117908
Of vreet ze soms te snel en slikt ze te grote brokken door?

Tunja is wel eens te hebberig en k*tst dan haar lap pens weer uit.....Eet het daarna weer op :-X :-X

Als ik haar de pens dan langzamer laat eten, heeft ze er geen last van...
Door Breezer
#118051
Bij Breezer had ik hetzelfde probleem, ontlasting keurig netjes en ´s nachts overgeven. Ben overgestapt van Duck naar Energique en ook dit haalde niks uit. Het beetje wat hij overgaf was ongeveer 100 gram. Dus geef ik hem ´s avonds 1 schijfje minder en het probleem lijkt bij mij verdwenen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door