Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Adinda
#1178900
Mijn nicht had een vraag aan mij maar ik weet het antwoord er niet op, misschien jullie wel.

Zij heeft een Engelse bull en als er visite komt is hij altijd helemaal door het dolle heen.
Zij vind dit nooit zo leuk en zeg dat hij dan naar zijn plaats moet gaan.
Dan kijk hij heel ondeugend en moet zij het nog een x zeggen maar dan met meer stem.

Dan loopt hij naar zijn plekkie, kijkt hij heel onschuldig en plast hij heel zijn plek onder.

Waarom doet hij dit, is dit dominant of juist onderdanig???

Groetjes Adinda
Door 202Spots
#1178902
Lijkt mij dat ie wil zeggen...p*ss on you!!  ;)
Maar waarom laat ze hem niet buiten wachten totdat de visite er 10-15 min is, wanneer ie dan binnen mag komen is ie misschien uitgedaast en uitgepiest :-\
Door Adinda
#1178934
202Spots schreef: Lijkt mij dat ie wil zeggen...p*ss on you!!  ;)
Maar waarom laat ze hem niet buiten wachten totdat de visite er 10-15 min is, wanneer ie dan binnen mag komen is ie misschien uitgedaast en uitgepiest :-\
Ze woont nu nog in een groot app met balkonnen, maar dat vind ze vervelend voor hem, om hem daar neer te zetten. Maar Ze krijgt volgende week de sleutel van haar nieuwe woning met een grote tuin, dan zal ze het eventueel wel kunnen doen.

Lizzy schreef: Ik heb geen idee! Maar het lijkt me een goede vraag voor http://www.hondengedragsforum.nl
Ga ik ff een topicje plaatsen!
Door Laura2004
#1178936
Ik denk eerder dat hij zo opgewonden raakt van de komst van de visite en op het moment dat hij op zijn plekje is dat hij dus blijkbaar ontspant en zijn plasje laat lopen, ik geloof niet dat het iets met dominantie of onderdanigheid te maken heeft en ook niet dat hij het doet om stout te zijn  ;)

Ik vind het overigens niet echt een hele goede oplossing om de hond buiten neer te zetten als de visite komt, want hij moet daar gewoon mee om leren gaan, hij moet leren om op een 'normale' manier te reageren als er visite komt.

Wordt hij genegeerd door de visite als hij dit gedrag vertoont of wordt hij beloond? En ik denk altijd dat het beter is om gedrag te voorkomen dan te genezen, dus je zus kan beter voorkomen dat hij zo opgewonden raakt, dus bijvoorbeeld aanleren dat hij op zijn plek blijft het eerste kwartier dat de visite er is en dan pas (rustig) de visite begroeten.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 14 feb 2009, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1178956
Adinda schreef: Mijn nicht had een vraag aan mij maar ik weet het antwoord er niet op, misschien jullie wel.

Zij heeft een Engelse bull en als er visite komt is hij altijd helemaal door het dolle heen.
Zij vind dit nooit zo leuk en zeg dat hij dan naar zijn plaats moet gaan.
Dan kijk hij heel ondeugend en moet zij het nog een x zeggen maar dan met meer stem.

Dan loopt hij naar zijn plekkie, kijkt hij heel onschuldig en plast hij heel zijn plek onder.

Waarom doet hij dit, is dit dominant of juist onderdanig???

Groetjes Adinda

Wat is de houding van de hond en hoe plast ie?
Dit lijkt mij overigens meer een vraag voor http://www.hondengedragsforum.nl want het lijkt mij niets met gezondheid te maken te hebben.
Door cathrien
#1178970
Voor de berner sennen komt het bezoek altijd voor hun . Ik zeg tegen het bezoek dat ze de honden bij binnenkomst moeten negeren. De meeste doen dat ook met prima resultaat.
Ik weet niet hoe oud de hond is maar ik heb het ook bij jonge honden meegemaakt deze periode gaat weer voorbij.

Tijdens bezoek krijgen ze pas na 15 a 20 minuten aandacht. Het is een handvat. Succes.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1179056
ik ga met laura mee,
hier zijn ze ook super blij als er visite komt, ik vraag ze dan te gaan zitten, dan mogen de jongens er eventjes bij om te kroelen en dan moeten ze wieberen(de honden dan he).
Vindt dat ze best blij mogen zijn als er bezoek komt, maar wel gedoseerd.
Door kojak
#1179104
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1179190
Adinda schreef: Zij vind dit nooit zo leuk en zeg dat hij dan naar zijn plaats moet gaan.
Dan kijk hij heel ondeugend en moet zij het nog een x zeggen maar dan met meer stem.
Als je 'm niet naar buiten of balkon wil doen.waarom dan niet gelijk met meer stem laten weten wat de bedoeling is? :-\

En dat naar buiten doen heeft anders heel goed gewerkt met Tor...in 't begin altijd blaffen als 'n gek wanneer er iemand kwam en wij dan geen kans hebben om de visite op 'n normale manier gedag te zeggen. ::)
Wanneer de visite voor de deur stond...dan gingen de honden naar buiten, (Cis ook) en ze stonden dan samen voor de schuifpanel te kijken en te wachten zodat Tor kon zien dat wij het goed vonden dat de visite er was.
Na 10 min mochten ze gewoon naar binnen om gedag te zeggen en dan was alles goed.
Door Adinda
#1180553
Thanks voor al jullie reacties, ik ga haar gelijk ff een mailtje sturen, met jullie reacties er in

Rovanna schreef:
Wat is de houding van de hond en hoe plast ie?
Dit lijkt mij overigens meer een vraag voor http://www.hondengedragsforum.nl want het lijkt mij niets met gezondheid te maken te hebben.
Zei Lizzy ook al, foutje....
Laatst gewijzigd door Adinda op ma 16 feb 2009, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door