Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door alani
#117627
Vorige week vroeg ik of Nemo last kon hebben van jeuk door de lijnzaad in de carnibest, ben er nu achter dat het daar niet door komt. HIj heeft 2 weken geleden nogal heftig gespeeld met een hondenvriendin, die in zijn oren heeft gehangen en waardoor wondjes waren ontstaan. Die wondjes gingen genezen en veroorzaakten jeuk, door die jeuk ging hij krabben en daardoor ging het, ondanks dat ik het steeds schoonmaakte met een desinfecterend middel, onsteken. Door het krabben heeft hij de bacterieen die op de ontstoken plek zaten over de rest van zijn lijf verspreid en hierdoor zijn nog meer wondjes ontstaan. Ben vanmiddag naar de dierenarts geweest en hij heeft een injectie gekregen tegen de jeuk, antibiotica pillen en zalf meegekregen en ik moet de plekken 3x per dag schoonweken met biotex groen, dan moet het met een week veel minder zoniet over zijn.
Het kwam dus niet door de carnibest Gelukkig kan ik weer verder gaan met voeren op de manier waar ik de laatste weken mee bezig was want ik zag het al ff niet meer zitten ::)
Door Lizzy
#117633
Pfff, nou ik ben blij voor je dat het niet van het voer is! Maar wat pittig dat hij aan de antibiotica moet zeg! Balen! Misschien geen gek idee om hem na de antibioticakuur wat extra probiotica + cat's claw te geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 28 jun 2004, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alani
#117641
[quote="Lizzy"]
Pfff, nou ik ben blij voor je dat het niet van het voer is! Maar wat pittig dat hij aan de antibiotica moet zeg! Balen! Misschien geen gek idee om hem na de antibioticakuur wat extra probiotica + cat's claw te geven.
[/quote]

Ja baal er ook van dat de antibiotica nodig is maar het is niet om aan te zien (op zijn weblog heb ik een foto geplaatst) en hij heeft er heel veel last van. Heb het vorige week geprobeerd met zilverwater maar dat hielp niet

Dat is een goed plan van de probiotica en cat's claw maar waar haal ik dit?
Door Lizzy
#117677
Oei oei oei! Ik heb de foto gezien. Zo, dat ziet er heftig uit zeg....! Ik had ook zonder morren antibiotica geaccepteerd!

Probiotica en Cat's Claw kun je bij de meeste drogisten wel kopen en anders bij reformwinkels of zaken als "De Tuinen". Probiotica heet vaak "Acidophilus". Cat's Claw: daar moet je wel mee wachten tot de antibioticakuur volledig is afgemaakt. Dit ontgift het lichaam. Je kunt ook "Echinacea Extra Forte met Plantago en Cat's Claw" van Bloem nemen (drogist). Dit ontgift dan het lichaam en werkt ook weerstandverhogend. Dat kan niet veel kwaad na deze toestanden!

Sterkte hoor. Ik hoop dat dit snel over gaat!
Door Paul_Barte
#117683
Heb dit vaker gezien.
Hoe lang staat de hond op versvlees?
Krijgt de hond nog wel eens graanproducten te eten zoals hondenkoekjes, brood, pasta's enz.?
Ooit borageolie geprobeerd?
Is er in het verleden wel eens een afkrabsel gemaakt?
Door alani
#117685
[quote="Lizzy"]
Oei oei oei! Ik heb de foto gezien. Zo, dat ziet er heftig uit zeg....! Ik had ook zonder morren antibiotica geaccepteerd!

Probiotica en Cat's Claw kun je bij de meeste drogisten wel kopen en anders bij reformwinkels of zaken als "De Tuinen". Probiotica heet vaak "Acidophilus". Cat's Claw: daar moet je wel mee wachten tot de antibioticakuur volledig is afgemaakt. Dit ontgift het lichaam. Je kunt ook "Echinacea Extra Forte met Plantago en Cat's Claw" van Bloem nemen (drogist). Dit ontgift dan het lichaam en werkt ook weerstandverhogend. Dat kan niet veel kwaad na deze toestanden!

Sterkte hoor. Ik hoop dat dit snel over gaat!
[/quote]
Ik moet zeggen dat het er op de foto eigenlijk iets erger uitziet dan dat het is, vooral als ik het met de biotex heb schoongemaakt is het een veel beter gezicht. Het zijn gelukkig geen open wondjes maar alleen de huid die flink geirriteerd en rauwig is.
Ga van de week ff op strooptocht naar het een en ander en dan zo gauw de kuur afgelopen is het geven.
Thanx weer voor de tips :D
Door Lizzy
#117687
Kijk ook nog even naar de tekst van Paul, boven die van jou! (voor je weer aflogt)
Door alani
#117689
[quote="Paul_Barte"]
Heb dit vaker gezien.
Hoe lang staat de hond op versvlees?
Krijgt de hond nog wel eens graanproducten te eten zoals hondenkoekjes, brood, pasta's enz.?
Ooit borageolie geprobeerd?
Is er in het verleden wel eens een afkrabsel gemaakt?
[/quote]

Hij heeft bijna 4 maanden zelf samengesteld gekregen, toen hij moeilijk ging doen met zijn botten ben ik overgegaan op eerst energique, die moest hij na 3 keer niet meer, daarna Duck en nu carnibest. Zodra hij weer beter botten eet wil ik weer terug naar het zelf samenstellen. Hij heeft op zondag altijd pensdag. Maar dit komt echt van de wondjes die zijn ontstaan tijdens het spelen en waar hij aan is gaan krabben. Het zit aan 1 kant van zijn lichaam, de kant waar de wondjes zaten en door het krabben daaraan heeft hij de bacterieen verplaatst over de rest van die kant. De da zei het wel grappig "hij kan niet met zijn linkerachterpoot aan zijn rechteroor krabben, en daardoor ook niet de bacterieen aan de linkerkant van zijn lichaam verspreiden" :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#117768
Hoi Anita, die wonden bij Nemo komen me bekend voor, Nitus had precies hetzelfde, onder zijn oor, en dat kwam ook doordat Gitte te hard in z'n vel had gehangen :(. Ik heb het ook elke dag goed ontsmet én hem een schoentje aan zijn achterpoot gedaan (aan de kant van de wond), zodat hij die wond niet open kon krabben, dat werkte bij hem heel goed. Dat schoentje had hij trouwens alleen maar aan als ik hem niet in de gaten kon houden, zoals 's nachts. Sterkte en beterschap met Nemo :)
Door Jolly
#117874
:oJeetje :-\, wat lijkt die foto op wat de Bordeaux Dog( in de dagopvang) ook heeft zeg. :o
Deze had dubbele oorontsteking en is dus van de jeuk als een gek gaan krabben.
De baas is met hem naar de Da gegaan, die zei dus oorontsteking en hotspot ::), kreeg een spuit tegen jeuk, kreeg antibiotica spuit, moest het met betadineoplossing schoonmaken/desinfecteren, goed drogen en dan een zalf ( hydrocortiderm) erop smeren.
Voor de oren had hij een oorcleaner gekregen.
De baas vertelde ook dat divere buurhonden dit ook hadden die hotspot plekken. Ik vraag mij nu dus erg af of het wel hotspot is en of het mischein wel besmettelijk is. ::) :-\
Door alani
#117876
Mijn andere tekst gaf natuurlijk alleen antwoord op de vraag hoelang hij op versvlees stond dus hier de rest

de pasta en rijst heb ik afgeschaft toen ik ben overgegaan op kvv, hij krijgt dus alleen de granen in de duck en carnibest. Hondenkoekjes krijgt hij zelden, alleen van die gedroogde pens- runder- en schapen of lamsstaafjes.

Borageolie heb ik niet geprobeerd, ik gaf bij het zelf samenstellen lijnzaadolie en heb een paar dagen zalmolie gegeven, toen ging hij klieren met zijn eten heb hier een vraag geplaatst en de olieen tezamen met de groente laten vervallen en al vrij snel overgegaan op de kvv.

een afkrabsel is er nooit gemaakt, afgelopen zondag was hij 10 maanden en dit heeft hij nog niet eerder meegemaakt. Ik ook niet trouwens en ik heb toch al honden om me heen zolang als dat ik op deze aardbol rondloop, en heb ongeveer 20 jaar als hondentrimster ook het een en ander meegemaakt.

Vanmiddag of vanavond ga ik nog even met hem naar het strand zodat hij kan zwemmen in de zee, dat heeft ook altijd een behoorlijk reinigende werking, bij thuiskomst zal ik hem eerst met schoon water nog even afspoelen en dan met de biotex deppen
Door alani
#117879
[quote="Jolly"]
:oJeetje :-\, wat lijkt die foto op wat de Bordeaux Dog( in de dagopvang) ook heeft zeg. :o
Deze had dubbele oorontsteking en is dus van de jeuk als een gek gaan krabben.
De baas is met hem naar de Da gegaan, die zei dus oorontsteking en hotspot ::), kreeg een spuit tegen jeuk, kreeg antibiotica spuit, moest het met betadineoplossing schoonmaken/desinfecteren, goed drogen en dan een zalf ( hydrocortiderm) erop smeren.
Voor de oren had hij een oorcleaner gekregen.
De baas vertelde ook dat divere buurhonden dit ook hadden die hotspot plekken. Ik vraag mij nu dus erg af of het wel hotspot is en of het mischein wel besmettelijk is. ::) :-\
[/quote]

Nemo heeft van de da een spuit gekregen tegen de jeuk, om de dag moet hij prednoral en 2x per dag clavubactin, de betadine is hier groene biotex en na het reinigen en drogen smeer ik er ook hydrocortiderm op. Vorige week heb ik het al met betadine en zilverwater behandeld maar het leek er alleen erger van te worden, Zondag nacht zat ik om half 4 beneden omdat hij zoveel krabde en gistermorgen was ik op mijn werk en had hij vrij spel wat krabben betreft, wat op de foto te zien is was het resultaat en ben ik dus maar naar de da gegaan

Zal toch gaan kijken naar die schoentjes als hij weer zo bezig is, nu is alles rustig wat krabben betreft dus verder verwonden doet hij zich niet.

Hier zijn verder geen honden in de buurt die het ook hebben, de buurhonden, waar hij toch vrij veel mee omgaat, zijn schoon. Hope de hond waar hij mee gespeeld had en die de wondjes gemaakt had heeft gelukkig ook geen last en Luna ook nog een hondenvriendin geeft ook geen tekenen van irritatie Gelukkig maar anders werd het helemaal een onoverzichtelijke bende want dan besmetten ze elkaar steeds ::)

Oh ja de foto´s zijn tijdelijk niet beschikbaar omdat Photobucket niet werkt :-\
Laatst gewijzigd door alani op di 29 jun 2004, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alani
#122362
Na een week van biotex zalf en de antibiotica pillen ziet het er zo uit
Afbeelding
het is over dus Gelukkig ;D
nog anderhalve dag de pillen en dan gaat hij probiotica krijgen om de troep weer uit het lichaam te verdrijven
De haren moeten nog weer groeien maar dat gaat ook al weer lekker
Gebruikersavatar
Door Nitus
#122368
Zo da's mooi opgeknapt! Jij blij ;) :D .Als de haren weer gaan groeien kan dat ook weer jeuk veroorzaken, dus pas op dat ie het niet weer kapot gaat krabben, want dat zou toch jammer zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door