Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1177901
Hallo,

Ik heb een recept van leverkoek. Ik heb geen idee of jullie het wel des Barfs vinden maar aangezien mijn ondeugende 8 maanden oude Airedale hier alles voor doet, gebruik ik dit in de training en tijdens het loslopen met de wandeling. Heb ik leverkoek mee, dan komt mevrouw zowaar terug als ik haar roep  :dog:  :mbounce:

Doe er je voordeel mee!

Leverkoek voor de hond

Ingrediënten:

200 gram rund- varken- of kippenlever
400 gram zelfrijzend bakmeel
2 deciliter melk
2 eieren
2 teentjes knoflook
1 theelepel bakpoeder

Bereidingswijze:

Doe de lever, knoflook en eieren in een keukenmachine en maak het heel fijn. Voeg daarna het bakmeel, het bakpoeder en de melk toe en mix alles door elkaar.
Bak de cake in een voorverwarmde oven op 160 graden Celsius in 45 minuten gaar.

Snijd de cake in stukjes en vries deze in de gewenste porties meteen in. Een portie is na ontdooien max. 24 uur houdbaar ivm schimmelgroei.

Dit is een absolute traktatie voor je hond!

Succes!

Groetjes Paula
#1179365
Ik heb het recept opgeslagen  :)

Ik vind het overigens niet dramatisch om dit aan een gezonde hond (die geen granenallergie heeft) als traktatie een keertje te geven en daarbij zijn dit toch gewoon pure ingrediënten, dat is wel wat anders dan alle chemische rommel die aan brokken wordt toegevoegd, ik ga het binnenkort een keer maken  :D
#1179691
Leuk, die verschillende reacties op de leverkoek!

Ik heb hem nu 2x gemaakt en ik vind het een stevige cake. Inderdaad wat sponsachtig taai wat iemand schreef. Ik snij een plak van 1 cm dikte af en snij die in blokjes, zo heb ik de cake per plak ingevroren. 's Ochtends 1 zakje eruit, het ontdooit ook snel.
Ik vind het dan ook zeer geschikt als beloning, de gesneden blokjes blijven mooi compact.

O ja, mijn kids (6 en 4) vonden het erg lekker ruiken toen de cake in de oven zat en wilden persé een stukje proeven. Ze hebben allebei een halve plak opgegeten en vonden het heerlijk! Dus voor de leverliefhebbers onder ons ook een traktatie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door