Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miske
#1178305
Net naar de slager geweest en kipkarkas gehaald.

Is het normaal dat er zo'n harde scheut, een beetje in gebogen vorm, aanhangt?  Het is ongeveer zo'n 5 cm lang, schat ik.  Weet niet of dat gegeven mag worden hoor?  Of moet dat er af gedaan worden?  Het is nl. best wel hard precies, en ik ben bang dat het ergens in de keel kan schieten, of ???
Laatst gewijzigd door Miske op vr 13 feb 2009, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1178334
Ik geef altijd alles van kip, zou zo een hele kip geven, dus ik kan me niet indenken dat er iets is wat ik niet zou willen geven, of het moeten snaveltjes en de teentjes zijn...
Door xolopodenco
#1178335
Ha Miske,

Ik heb nog nooit iets verwijderd van een kipkarkas en zelfs mijn zwakste bottenkauwster eet het met gemak.
Ik zou er maar niet te bang voor zijn, jouw labrador verslind zo'n karkasje in een mum van tijd.
Door Miske
#1178367
Jep, een karkasje van zo'n 200 gr. is hier echt hap-slik-weg; Olly k(n)auwt nl. niet vandaar dat ik dat aanhangsel niet zo vertrouw(de).
Door Miske
#1178369
Mariska en Gizmo schreef: Volgens mij bedoel je het borstbeen van de kip? Gizmo eet dat hier zonderproblemen op.
Dat zou het wel eens kunnen zijn.  Dat mag je dus gewoon geven?  Misschien zal ik het in het begin nog vasthouden?  Ik geef het niet vandaag hoor, volgende week ergens denk ik.
Door Miske
#1178374
SandRRa schreef: Kan je gewoon geven.
Maar als je bang bent dat ie blijft hangen kan je t idd vasthouden. Kijk uit voor je vingers ;)
Dank je wel, en Olly likt steeds aan mijn vingers dus dat zit wel snor!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1178381
een harde scheut aan een kipkarkas??
het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat dat een nek is, heb nog nooit een harde scheut die aan een kippenkarkas hing meegemaakt, ja maar dat was een nek..
Door Miske
#1178395
Ik zal proberen een foto te maken, maar ik ben hier alleen dus ik weet niet of het goed gaat lukken hoor, en de karkas zit ook al ff in de vriezer.
Door Miske
#1178400
Hopelijk is het duidelijk hetgeen ik bedoel; het is dat uitsteeksel.  'k Weet niet of de foto's zijn gelukt; heb het raprap genomen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Miske
#1178427
vanaalst schreef: dat is geen nek, nee.
lijkt id op borstbeen, kan je gewoon geven
Bedankt, deze is nog vrij kort en ongebogen, ik heb er ook gekregen met langere "scheuten" die iets meer gebogen zijn.  Maar goed dat ik weet dat ik dit gewoon mag geven.  Misschien gaat ze dan toch wel iets meer knauwen, ik hoop het :).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door