Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Krullebol
#1178384
Bastet was altijd een klein, schuw poesje. Ze ging confrontaties uit de weg en liet zich opjagen. Ze wilde niet op schoot, maar kwam wel altijd kopstoten geven. Stetje stond vaak op als ik ergens ging zitten oid.

En nou na een aantal weken BARf:

Stetje gaat niet toch nauwelijks nog confrontaties uit de weg, ze jaagt zelfs op andere katten om te spelen en mept ze soms zelfs in elkaar! Ze miauwt ineens, gaat naast me liggen of op mn hand tijdens het computeren. Gisteren kwam ze ineens op schoot en nu net wilt ze ineens op schoot: gaat ze dabben  :o Tuttebol ligt inmiddels alweer een uur of wat op mn schoot te pitten, zo half onder het bureau haha.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1178408
ik heb zo'n zelfde verandering bij otje meegemaakt. ik dacht altijd dat ze een duf en niet zo slim kitten was, totdat ze op vers ging. ik denk dat ze zich beter in haar vel is gaan voelen.
Door Krullebol
#1178421
Ik heb haar nooit duf gevonden, meer een met gebruiksaanwijzing. Maar dat heb ik altijd aan haar verwaarlozing bij de vorige eigenaar gekoppeld.
Afgezien van dat gebitch naar Eireann toe, vind ik het wel een leuke verandering :)
Door brie
#1178486
Ons kleine heksje Puk veranderde ook drastisch nadat ze was overgestapt op vers..
Persoonlijk denk ik dat het komt doordat ze ineens geen last meer had van zere darmen,
maar ze veranderde van een stille chagerijnige poes in een speelse ondeugende kletsende poes (nog steeds chagerijnig naar de andere katten maar daar kunnen we mee leven ;)  )
Door flin
#1178658
verandering in gedrag ...ze zijn nog steeds hartstikke gek, dussuh, neej nie echt

ze kunnen wel extra vervelend actief worden als er iets te eten ligt wat ze niet zo graag lusten... en wèl honger hebben
Door ibbi
#1178707
dat is wel bijzonder zeg! En harstikke goed!

ik weet het niet - ik merk alleen dat degene die nu kvv krijgen en wat afgevallen zijn, wat actiever worden  ;D

En Borre, die al wat barft ... tja hij is ongelovelijk wild en sterk en bijt graag, en met regelmaat krijg ik te horen - dat komt omdat hij vlees en zo eet ...
maar volgens mij is het gewoon omdat z'n moeder een zwerfkatje was en hij niet zo'n goede opvoeding heeft gehad ( = veel te vroeg bij moeder vandaan ) langzaamaan leren de andere katten hem wel wat manieren  ;)

't is evengoed een schat  :-*
Door Krullebol
#1178805
nog vervelender ?! :o dat beloofd wat ;D

nu nog alles netjes leren eten en niet steeds kotsen.. [al heb ik best 'hygienische' katten: gekotst? ach dat ruimen wij wel even op *slobber* ::)]
Door Henkje
#1179218
Hier ook. Frits was dikkig en lui aan het worden op brok. Sinds een jaar is hij prachtig slank, hyper actief en speels. Hij slaapt op bed en is reuze geintereseerd in de omgeving. Hij jaagt en speelt ook met de kleinstjes buiten. Ook Skoll is ontzettend actief en mooi en minder knullig (ze kon niet zo goed afstanden inschatten en viel regelmatig van stoelen en tafels af). Bij Ronja en Grendel weet ik het niet, die zijn meteen op vers gezet toen ze hier kwamen. Grendel is wel gezelliger geworden en minder bang (ze was vreselijk verwaarloosd hiervoor en eigenlijk de eerste weken hebben we haar niet gezien in huis). Ze komt nu ook knuffels halen en 's ochtends lekker tussen ons in liggen. Voor vreemden is ze nog wel heel erg angstig.
Door Krullebol
#1182850
Weet wel dat Bastet ineens op het aanrecht klimt voor de restjes lamshart en daar voor het gemak even een bord op de grond mieterd.. [zojuist gebeurd] Mijn anders zo keurige meisje veranderd in een etter. Nóg een haha
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door