Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1177953
Tristan knapt niet op, hij wordt alleen maar slechter. Wie wil er even meedenken?

Gisterochtend gewoon ontlasting gehad, hij heeft een uurtje meegelopen maar niet van harte. Rillen en lage kop, lage staart. Wel zelf gegeten.

In de loop van de dag niet bewegen; apatisch liggen, 's middags wel zelf gegeten.
Bij de da: 2 foto's van de buik; niets afwijkends gezien behalve lichte vlekjes (in het maag-darmkanaal of erbuiten?)
Gevoelig op de buik. Kop wil niet naar boven/links/rechts.
Bij de da stond hij 'scheef' met de achterhand. Hij heeft een injectie Catosal en Tolfedine gehad; pijnstiller deed niks.

's Avonds nog wel zelf opgestaan, liep zwalkend een heel klein stukje buiten, valt bijna om met plassen.

Vanacht heel stil gelegen, vanochtend niet op willen staan, rillen, niet gegeten. Heb hem vocht gegeven met een spuitje, dat drinkt hij wel.
Buiten loopt hij alsof hij dronken is, hij valt om bij het plassen en ook tijdens het lopen verliest hij z'n evenwicht.
Wil met z'n kop schudden maar stopt daar heel snel mee.

Hij heeft zojuist een injectie cortico gehad. Er zit een harde plek in de buik waarop hij ook vanochtend weer pijn aangaf. We wachten op de labuitslagen; na 16.00 weet ik waarschijnlijk meer.
Urine was niet direct erg afwijkend, volledige uitslagen ook vanmiddag. Bij de da heeft hij een paar brokjes van de grond gegeten, hij ruikt ze nog wel (en lust ze ook....  ;)).
Hij heeft net liggend een bordje kvv aangelengd met warm water gegeten.
Nu afwachten of de cortico iets gaat doen.

Is het de buik? Nekhernia? Uitval in de kleine hersenen? Een (hersenvlies) ontsteking?

Hij ligt zo zielig in de keuken iedereen in de gaten te houden, mijn manneke.  :'(
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op zo 15 feb 2009, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1177957
wat verdrietig!!!!

maar hersenvlies ontsteking kunnen ze dus.. zoals ik al zei.. wel terugvinden in het bloed..
tenminste.. een virele onsteking..
een bacteriele moest bij sano iig iig op kweek gezet worden..
dat was dan geen bloed maar ruggenmerg vocht..
hoe ze dat bij honden doen weet ik niet.. sano is een kind..  :-[

heel veel sterkte.. tis zo eng dit!!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1177963
ach meid, jij hetgeen wat jezelf aandraag daar denk ik dan ook aan..
kan je geen foto's laten maken van nek en rug?
echo van de ingewanden..
als je denkt dat het slechter gaat, gelijk terug hoor!!
Door *Natasja*
#1177968
Zoals ik in het topic in de Bar al zei, herken ik veel in wat je zegt van Beau: zwalkend lopen alsof hij dronken is, niet kunnen blijven staan, rillen, hoofd naar beneden, 's ochtends niet willen opstaan. Beau wilde dan wel gewoon eten, en Beau had periodes dat het weer wat beter ging (vaak in de loop van de dag). Maar ja, een nekhernia zal vast niet het enige zijn waarbij deze symptomen voorkomen, ik vind het erg lastig  :-\ Wat zei je DA, ben je daar vanmorgen nog geweest?
Door evenstar
#1177980
heel veel sterkte met tristan. We gaan duimen dat je straks wat meer weet want deze onzekerheid is ook niet niks
Door *Natasja*
#1177985
*Natasja* schreef: Zoals ik in het topic in de Bar al zei, herken ik veel in wat je zegt van Beau: zwalkend lopen alsof hij dronken is, niet kunnen blijven staan, rillen, hoofd naar beneden, 's ochtends niet willen opstaan. Beau wilde dan wel gewoon eten, en Beau had periodes dat het weer wat beter ging (vaak in de loop van de dag). Maar ja, een nekhernia zal vast niet het enige zijn waarbij deze symptomen voorkomen, ik vind het erg lastig  :-\ Wat zei je DA, ben je daar vanmorgen nog geweest? Edit: je bericht nog een keer gelezen  :-[ en gezien wat de DA heeft gezegd/gedaan
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1178020
vanaalst schreef: ach meid, jij hetgeen wat jezelf aandraag daar denk ik dan ook aan..
kan je geen foto's laten maken van nek en rug?
echo van de ingewanden..
als je denkt dat het slechter gaat, gelijk terug hoor!!
Foto van de nek en rug en echo hebben we het gisteren over gehad, maar (nog) niet gedaan. Hij is nu rustig, ligt voor het eerst vandaag redelijk ontspannen. Lijkt of de cortico wat doet.  :-\ 
Door pallas
#1178034
tristan schreef: Foto van de nek en rug en echo hebben we het gisteren over gehad, maar (nog) niet gedaan. Hij is nu rustig, ligt voor het eerst vandaag redelijk ontspannen. Lijkt of de cortico wat doet.  :-\ 

Gelukkig, dan krijgt hij wat rust (en jij ook).
Door Anthraciet
#1178067
Een deel van de symptomen doen me denken aan Cushing... een van mijn honden hield ook zijn kop heel stil, wilde/kon niet heen en weer kijken, liep zwalkend, viel om alsof hij dronken was, zakte door zijn poten, wilde niet meer eten, dronk heel veel. Ook ging zijn vacht achteruit, maar in eerste instantie was ons dat niet eens opgevallen omdat het geleidelijk ging.

Cushing valt af te leiden aan urineonderzoek, maar in standaard onderzoeken wordt dat volgens mij niet meegenomen. Dus dan zou je daar specifiek om moeten vragen en vaak moet je dan over meerdere dagen urine laten testen.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte! :-*
Door Lizzy
#1178098
Ik durf het echt niet te zeggen.... Ik herken het gedrag wel. Whoofer had dit, wilde wel eten maar was voor de rest gewoon echt niet goed. Zij bleek een hernia te hebben. Heel stom maar rug en buik problemen zijn vaak moeilijk uit mekaar te houden. Neemt niet weg dat Tristan natuurlijk pijn heeft in zijn buikkie..... :-\. Alleen merk ik dat honden met buikpijn juist meestal weer niet willen eten.....

Ik weet het echt niet......
Door sandrra
#1178233
Ik heb geen idee wat t kan zijn, maar wil je wel heel veel sterkte wensen.
Hopelijk komt er snel een oplossing
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door