Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paula1976
#1177496
Hallo,

Ik heb van de plaatselijke visboer hier een emmer vol afval gekregen. Oftewel 2 zalmkoppen en heel veel kabeljouw- en wijtingkoppen!

Nu heb ik gehoord dat kabeljouwkoppen vrij hard zijn. Is er iemand die haar honden kabeljouwkoppen geeft? Of heeft iemand ervaring met wijtingkoppen? Dat is in elk geval een kleinere vis, dus dat is misschien al wel makkelijker.

Graag hoor ik jullie ervaringen!

De volgende keer krijg ik van de visboer ook het graat van de zalm erbij!

Mijn hond krijgt nu 1 week barf, dus ik wacht nog maar ff met de zalmkop, is misschien iets teveel van het goeie om nu al te doen.

Bedankt maar weer!

Groetjes Paula
#1177501
Wijting vonden ze hier eetbaar totdat ze zalm gegeten hadden, toen hoefden ze geen wijting meer. Maar op zich qua hardheid geen slecht visje om te geven. Kabeljauwkoppen werden hier niet gevreten, dus als ik die heb dan maak ik daar "risoto" van en dan kletteren de bakken door de keuken heen ;D. (wel een goor werkje natuurlijk).

Hij zou nu best al wel wat zalm kunnen eten, alleen zou ik braaf met een stukje beginnen en niet met een hele kop. Niet voor de graat, maar meer voor de vettigheid.
Door Lizzy
#1177504
Ik vind kabeljauwkoppen ook hard. En bovendien vinden mijn honden ze echt niet om te eten.... Maar, ik ken genoeg honden die er dol op zijn! Ik zou zelf alleen nog een paar weekjes/maandjes wachten, voor je deze aan je menu toevoegt. Eerst maar even goed makkelijke vleesbotjes verteren. Wijtingkoppen zijn betrekkelijk zacht. Die kun je al wel geven. Mijn honden vinden alleen deze ook weer niet lekker. Ze zijn hier niet zo dol op witvis. Zalmkoppen vinden ze hier lekker, maar helaas kan mijn oudste hond (12,5 jaar) er niet meer zo goed tegen. Hij krijgt er diarree van. Dat komt doordat zalm vrij vet is. Toch heeft hij ze z'n hele leven goed gegeten.... Ik weet ook niet hoe dat kan. In ieder geval, ik gaf mijn pup al zalmkoppen toen ze 9 weken oud was, maar, zij had nog nooit van d'r leven een brokje gezien.
#1177511
Storm en Rups eten al zalmkoppen vanaf dat ze bij mij zijn (7 1/2 en 8 weken oud) en ze vinden het heerlijk. Storm was er al direct wat handiger mee dan Rups. Maar het gaat goed. Als de hondjes klein zijn knip ik de koppen in de lengte door. Daardoor kunnen ze vanuit de binnenkant beginnen met trekken en eten.
#1177512
Mijn ervaring met viskoppen is vooral dat ik ze echt verschrikkelijk vind!!! BRrrrrrrr verder nergens problemen mee (lamskop o.i.d.) maar vissenkoppen!!!  :o
Maar goed toch geef ik chendo 1x in de week zalmkop. Heb ook wel eens kabeljouw gegeven en dat ging er ook goed in! Heb niet gemerkt dat het harder was. Heb verder nog geen vissoorten gevoerd.
#1177543
Kabeljauwkoppen worden hier door Dexter ( golden retriever) met smaak gegeten.
Ze zijn idd wel  wat hard ,maar als je hond goed kraakt dan kan hij zo'n kop makkelijk aan.
Dexter krijgt ze wel doormidden gezaagd moet ik erbij zeggen.
Dat is net iets makkelijker voor hem.
De cavaliertjes eten meestal de karkassen( staartstuk) en stukjes wang, daar is de kabeljauwkop net iets te hard voor.
Zalmkop gaat wel voor de cavaliertjes.
Door sandrra
#1177662
Hier eet alleen Khami de zalmkoppen en karkas. Mazoe alleen gemalen van Herby  ::)
Kabeljauwkop laatst geprobeerd maar dat beviel de dames niet.
Maar ja ze willen sowieso verder weinig van vis weten tenzij t gerookt op mijn brood zit  :-\ ::)
vanaalst schreef: hier durven ze allen de sardientjes aan en de panharing, voor de andere genoemde koppen zijn ze geloof ik bang :-[ :-[
;D ;D ;D Ja en daar lopen de mensen dan voor om voor die "enge"  herders....
#1177676
SandRRa schreef: Hier eet alleen Khami de zalmkoppen en karkas. Mazoe alleen gemalen van Herby  ::)
Kabeljauwkop laatst geprobeerd maar dat beviel de dames niet.
Maar ja ze willen sowieso verder weinig van vis weten tenzij t gerookt op mijn brood zit  :-\ ::)
;D ;D ;D Ja en daar lopen de mensen dan voor om voor die "enge"  herders....
maar die 'heddurs" zijn ook eng ;D vooral als je ze ziet miepen met een eendagskuiken wat ze niet wegkrijgen zoals mijn Didge, mijn bikkel, mijn stoere 'heddur"  :D :D ;D
Door sandrra
#1177782
trimsalon schreef: maar die 'heddurs" zijn ook eng ;D vooral als je ze ziet miepen met een eendagskuiken wat ze niet wegkrijgen zoals mijn Didge, mijn bikkel, mijn stoere 'heddur"  :D :D ;D
Ja zal best een naar gezicht zijn  ;) ;D
#1182186
Zalmkop eet Tristan alleen gemalen, Moyra krijgt het zó weg. De graat eten ze vlot weg (is wel vrij vet).
Kabeljauw vinden ze veel te hard en niet te nassen.  :P
Wijting hebben we nog nooit geprobeerd.

Als je pas 1 week barf geeft zou ik idd even wachten met vissenkoppen, maar voor later veel succes!  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door