Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Axel*
#1177231
Eli krijgt een volledig prooidiermenu. Nu is het al 4x na elkaar (sinds 4 weken) dat hij zijn kwartel terug  :puke:. Soms direkt na het eten, soms een paar uur later.
Is voordien altijd goed gegaan. Zou zelden ook eens met een muis of kuiken gebeuren.

Ik denk dat hij gewoon veel te gulzig is. Hij is in no time klaar met het beest en kokhalst vaak bij het eten dus, dan komt er een intacte muis of zo weer uit, bijna niet gekauwd zelfs  :-X
Vorige keer kwam er zelfs een hele kwartelpoot uit, niks gekauwd  :o
Tanden zijn in orde.

Hij krijgt genoeg, wel sommige dagen maar 1x/dag omdat de prooi al zijn dagportie is.

Iemand bekend, dit probleem en wat er aan te doen?
Door ibbi
#1177237
het voedsel in kleinere porties aan te bieden, meerdere keren per dag?
meestal is dat wel de oplossing tegen schrokken - weet alleen niet of het met prooidieren zo handig is...
Door *Axel*
#1177255
ibbi schreef: het voedsel in kleinere porties aan te bieden, meerdere keren per dag?
meestal is dat wel de oplossing tegen schrokken - weet alleen niet of het met prooidieren zo handig is...

Ja dat is het probleem. Maar ik denk ook hoe kleiner de stukken worden hoe minder hij gaat kauwen :-\
Door flin
#1177381
is Eli alleen, tijdens 't vreten? klinkt als : bang-dat-ze-m'n-eten-stelen...

'k zou eigenlijk zeggen: gooi n's een hele kip neer...

  maar 't kan natuurlijk ook 'n virusje zijn?
Door *Axel*
#1177433
flin schreef: is Eli alleen, tijdens 't vreten? klinkt als : bang-dat-ze-m'n-eten-stelen...

'k zou eigenlijk zeggen: gooi n's een hele kip neer...

maar 't kan natuurlijk ook 'n virusje zijn?

He Flin, nee Eli is niet alleen bij het eten. Yakin staat een meter verder en soms lopen de honden ook rond hem. Wat een goeie tip!!!! :) Ga ik direkt uitproberen, honden uit de kamer en kattebeesten apart eten geven. Je gaat nog gelijk hebben, want hij zit ook vaak te grommen tegen de andere ;D Heb ik zelf nooit bij stil gestaan :-[
Dank je wel!!!
Virusje sluit ik eigenlijk uit. Hele kip heb ik ook geprobeerd en je wil niet weten hoeveel hij daarvan in zijn buikje kon krijgen :o
Eli is roodgetijgerd, nog een geluk dat ie niet zo dik is maar voor de rest veel gelijkenissen met garfield ;D
Ben vanaf morgen een paar daagjes ertussenuit, maar I keep you posted volgende week
Door *Axel*
#1177457
koekje schreef: oh, dan ligt het aan de kleur! sien is ook zo'n vreetschuur.
;D
Hij kan sinds kort de deuren open maken :boo: en is zo in een kelder gekomen waar hij ergens een zakje brokjes (kadootje bij een online bestelling ::)) gevonden heeft :-[ Heeft zeker 200gr brokken opgevreten >:( ... een uurtje na een lekker prooi-maaltijdje
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door