Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Gino
#1174433
Oh wat heb ik allemaal niet voor Na-La onze lieve poesemeid gekocht.Ze wilde niks, af en toe wat cb van de honden maar ho ho.

Net toen ik dacht van meissie jij mag van mij brokken eten zei mijn 9 jarige eigenwijze poes, ik lust ook zal en ook wit vis, en elk half uur graag.
Nu weegt zij bijna 5 kg(pietsie te zwaar) en geef haar 90 gram rauwe verse vis.Dit is nu 2 dagen, maar hoe houd ik mijn vriendinnetje gezond? Dat ze s`nacht in mijn armen slaapt en naar vis ruikt kan ik wel hebben, maar ik wil haar zolang mogelijk bij mij houden in gezondheid.

wie heeft tips om mij te helpen? Graag eenne dank je ;D
Door verwonderd
#1174706
nou....als het zo'n visliefhebster is...

vis mixen door CB of wat dan ook. En dan vis langzaamaan afbouwen.

Of zalmolie over de kvv

Suc6!!
Door Gino
#1177145
ikheb dat al geprobeerd, zelfs de zalm en koolvis mag ik niet mixen.gewoon gesneden in haar bak.

maar komt ze dan niets aan vitamine tekort?
Door ibbi
#1177240
op alleen vis kan ze niet leven, dan komt ze heel veel belangrijke stoffen tekort!
als het mengen met kvv niet werkt - zou ik kiezen voor goede brok of blik en dan af en toe vis ernaast,
en dan over een tijdje weer eens proberen of het te mengen is,
Door flin
#1177376
neej, met alleen visch komt ze d'r niet...

verzin 'n list...zoek 'n kvv, meng daar nog 's wat lekkurs door...

  d'r zijn ook katzels die gelijk voor 't 'grote' werk gaan...heb je al n's een lekkere kipkluif geprobeerd, of 'n stuk rundvlees?
duif misschien, of 'n kwartel of k'nijn?

proberen!
Door Gino
#1177740
ik heb aL VERSCHILLENDE cb gedaan, vers vlees gesneden,kipfilet gesneden,blikje tonijn appart gemengt.kipvleugel en 1 dagskuiken.vandaag weer 15 gram kiphart/lever, daar heb ze 90% van gegaten en 40 gram zalm/koolvis.Ze vind van Renske voeding lekker maar dat is € 1,30 per dag.ook dat heb ik gedaan.natuurlijk krijgt ze haar brokken als het niet lukt, maar ik wil alles gedaan hebben voor ik het opgeef.
morgen doe ik wat hart/lever een stukje hert,alles fijn gesneden.als het niet lukt vis.we doen voorzekerheid smorgens brokken en een uur en 6 uur probeer ik weer.

maar alle tipps kan ik gebruiken hoor,zeg maar ik doe mijn best
Gebruikersavatar
Door koekje
#1177791
dat renske-spul heeft niets met vers te maken, het is veredeld blik.

mijn ervaring is dat zolang je brokken aan blijft bieden, de kat weet dat er op een gegeven moment toch weer brokken komen en zal dan gewoon daarop wachten en honger lijden.
Door brie
#1177865
Sinds vorig jaar had ik ook nog een brokkenkat..ze vertikte het om vers te eten.
Na meerdere pogingen
(cb mengen door brok, vis laten eten, dat at ze wel, en dan langzaamaan vis mengen met cb, 2 weken rigoureus overgezet)
madam bleef weigeren en ik raakte alleen maar gefrustreerder  :-X
Verdorie, de rest van de katten en honden eten we lekker vers...waarom zij dan niet...ze at ook wel muizen of vogeltjes uit de tuin  >:(
Dus ik gaf het op, besteedde er geen meer aandacht aan.
Totdat ik eens wat paardenvlees liet staan..Het was helemaal op en ik stond met mn bek vol tanden, want wie was het aan het eten, juist, minoes!

Meteen begon ik weer fanatiek te voeren, brokken aan de kant.. en het mislukte...
Ik denk dat ik te pusherig was..
Wat deed ik dus: ik gaf haar wat brokjes en daarnaast wat vlees (telkens wat anders, paard, kipennekje, karkasje, filet, visje, orgaantje)
Ik legde er geen druk op en mevrouw kreeg nog steeds haar geliefde brokjes.
Langzamerhand verminderde ik de brokjes en bouwde ik een menuutje voor haar samen.
Nu, ruim een half jaar verder, eet ze met de rest mee en heb ik geen brokjes meer in huis.  :D
Door Gino
#1178722
Joepie, het is gelukt.

Dan maar vis dacht ik, ik zie wel.Toen ging ik weer even piekeren en nam kiplever en hartjes mee en ik had kip op ons menu. Dus ik dacht proberen weer.

eerst lever en hartjes, en er bleven 3 stukje hart over,toen wat kip bij en zalm en koolvis. Toen dacht ik weg wezen, en ja hoor mijn meissie zat rustig te eten.

vandaag heeft ze gegeten lever hart kipfilet zalm en koolvis. En ze bleef maar wachten.
volgende stap is verse makreel en dan kijken wat en hoe ik moet . In ieder geval begin is er en vol vreugde begin ik morgen met 30 gram vers.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door