Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Syran
#1175691
Syran heeft een voedselallergie en het enige wat hij op dit moment krijgt is eend, we weten nog niet waar hij verder goed tegen kan. Iedere keer als we iets gaan toevoegen, gaat het weer mis, dus om zowel hem als ons wat rust te gunnen, laten we het hier even bij.

Omdat het af en toe toch iets minder gaat, gelukkig geen heftige jeukaanvallen op dit momen, probeer ik te achterhalen wat er anders is dan anders.
Misschien een stomme vraag, maar kunnen konijnenkeutels allergie veroorzaken en hoe voorkom ik dan dat hij die eet? Muilkorf?
Ik weet niet of hij tegen konijn kan, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Door Lizzy
#1176119
Een allergie voor konijnenkeutels...? Ja, alles kan, denk ik. Dus ook een allergie voor konijnenkeutels. Ik heb geen idee hoe je het kunt voorkomen. Muilkorf is misschien een optie maar ja, daar moet de gemiddelde hond wel eerst goed aan wennen. Een tijdje plekken vermijden waar ze liggen, al is het maar voor de test?
Door ~Joke~
#1176412
Van de keutels van een tam konijn wel, als het om een graanallergie gaat. Tamme konijnen worden hoofdzakelijk met graan gevoerd. Keutels van wilde konijnen kunnen wat dat betreft minder kwaad
Door xolopodenco
#1176464
Ik zou alles op alles zetten om zijn weerstand en imuunsysteem te boosten met homeopatische middelen, otho-moleculaire middelen, kruiden enz. Je doet al met het voedsel wat je moet doen, vooral voorlopig alleen dat geven waar hij goed tegen kan, als zijn immuunsysteem beter gaat werken zul je langzaam andere voedingsmiddelen kunnen toevoegen, voorlopig even mee wachten dus.

Als zijn voedselallergie zo sterk is dan kan alles wat hij eet voor een allergische reactie zorgen. Als je niet wilt dat hij ook maar iets binnen krijgt afgezien van dat wat jij hem geeft zou je voor hem een zachte muilkorf of juist een hardere, ruime muilkorf kunnen kopen. Daar is niks mis mee.
Richt je vooral op de achterliggende oorzaak , het imuunsysteem en de weerstand. Kijk ook eens wat je op het gebied van ontgiften kunt vinden, dat heeft bij mijn hond met erge vlooienallergie goed geholpen, ze had wonden over haar hele lichaam echt vreselijk. Ik heb haar lichaam ontgift en tegelijkertijd behandeld met homeopatische middelen tegen jeuk, een middel met een vlooienextract en een mengsel om de weerstand te verhogen.
Sterkte ermee!!
Laatst gewijzigd door xolopodenco op wo 11 feb 2009, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Syran
#1179134
Bedankt voor jullie reacties. Het is dus mogelijk.

Weerstand verhogen lijkt me inderdaad een goed uitgangspunt op dit moment.
Hij heeft ruim twee maanden geleden al een ontgiftingskuurtje gehad van 3 weken.
Wat zou ik bijvoorbeeld kunnen doen om zijn weerstand te verbeteren? Probiotica, chlorella, iets anders?
Ik ben nogal huiverig om hem iets geven, omdat hij overal nogal heftig op KAN reageren.
Door xolopodenco
#1179263
Syran schreef: Bedankt voor jullie reacties. Het is dus mogelijk.

Weerstand verhogen lijkt me inderdaad een goed uitgangspunt op dit moment.
Hij heeft ruim twee maanden geleden al een ontgiftingskuurtje gehad van 3 weken.
Wat zou ik bijvoorbeeld kunnen doen om zijn weerstand te verbeteren? Probiotica, chlorella, iets anders?
Ik ben nogal huiverig om hem iets geven, omdat hij overal nogal heftig op KAN reageren.
Op dit moment ben ik zeer te spreken over Weerstand Compositum  van De Groene Os (voor hond en kat), je doet er erg lang mee (100gr). Twee keer daags een half minischepje voor honden onder de 25 kg, daarboven 2 keer daags een heel schepje. Het is maar zo weinig poeder, je kunt het makkelijk door het (gemalen) voer roeren.
Uitproberen zou ik zeggen. Je kunt het ook zelf gebruiken, gewoon door de yoghurt of zo.
Er zijn meer merken die weerstandsverhogende middelen verkopen. Ik zou met 1 beginnen en kijken of ze een allergische reactie vertoont, daarna zou ik er een paar weken mee doorgaan om te kijken hoe het gaat. Niet te snel al andere dingen uit willen proberen. Gun je hond de tijd.
Heb je al contact gehad met een homeopatisch dierenarts? Als je probleem echt zo groot is zou dat zeker een optie zijn.

Ik maak zelf Kefir, met zo'n bloemkoolachtig zacht plantje in de melk. Dat schijnt goed voor de maag en de darmflora te zijn. Lees er maar wat over op internet. Dat zou je later kunnen uitproberen. Het belangrijkste is dat je het dieet zo simpel mogelijk houdt en elke keer maar 1 extra ding geeft anders weet je niet waar de hond op reageert.
Krijgt de hond alleen jeuk?
Geen diarree?
Door Syran
#1179440
Syran heeft voornamelijk problemen met zijn huid en oren, vooral heel veel jeuk en vieze prut oren die regelmatig ontsteken.
Soms heeft hij reacties als gasvorming en/of buikpijn of 's nachts spugen wanneer hij iets verkeerds heeft gegeten, maar niet altijd.

Ik heb al contact met een homeopatische dierenarts. We zijn nu in eerste instantie bezig met zijn nerveuze gedrag.
Zij vermoed dat wanneer zijn gedrag verbeterd en hij wat tot rust komt, dat zijn huid ook tot rust komt.
Sinds vorige week hebben we hier een enorme verbetering bereikt. Hopelijk dat dit blijft.
Ik zal bij mijn volgende belletje de weerstand compostium ter sprake brengen.

Ik zal in ieder geval voorlopig proberen de konijnenkeutels zoveel mogelijk te ontwijken.
Maar hij vind het wel echt een delicatesse, dus dat zal lastig worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door