Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door noa en sam
#1175748
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer met een paar vragen..Ik vroeg me af hoe jullie het voeren van de katten indelen..ik weet niet precies waneer ik nou wat kan geven en waar ik op moet letten zoals nu geef ik de hele week cb s'ochtens en s'avonds en af en toe een kuiken of vis tussen door maar wat is nou een goeie indeling zodat ze ook genoeg variatie hebben...??
En over het eventueel geven van kippenvleugels moet je daar het velletje vanaf halen?(moet nog even zoeken naar kippennekken...)
Alvast bedankt allemaal...

Groetjes Eva
en een pootje van sam en noa
Door flin
#1175758
daar is hier ook geen lijn in te maken hoor...

2 keer op 'n dag zowieso;
  op onvoorspelbare tijden, daarnaast soms een snack in de vorm van een restje (kwartelkop, stukje duif)

kippenvleugels zijn serieus knaagwerk...'t vel kun je laten zitten, kijk of je van jonge kippies vleugeltjes kunt krijgen, of probeer n's een kipje-uit-de-vries (Aldi/Lidl/C-1000); die kun je makkelijk delen, en zijn vrij jonge dieren...
je kunt ook de hamer erbij pakken, en 't vleugeltje al wat voorbewerken;
  maar 'k zou zeggen:
    proberen!

kijk nog n's bij de katten-menu's, dan kun je zien wat anderen voeren, en daar ideën opdoen?
Door noa en sam
#1175786
oke bedankt maar kunnen het ook die vleugeltje zijn die ze in de supermarkt verkopen(zonder marinade en rauw natuurlijk)die wij mensen wel eten als snacks???
Door flin
#1175817
noa en sam schreef: oke bedankt maar kunnen het ook die vleugeltje zijn die ze in de supermarkt verkopen(zonder marinade en rauw natuurlijk)die wij mensen wel eten als snacks???
tuurlijk!
dat zijn toch gewoon kippenvleugeltjes? geen speciale-mensen-vleugeltjes... ;) :)
of kijk n's op de markt, of bij een islamitische-slager..;da's meestal wel goedkoper
Door Henkje
#1176008
Ja inderdaad, bij de turkse slager hier zijn de kippenvleugels 2 euro per kilo ofzo.

Vroeger kregen ze 's ochtends nog Carnibest, allemaal 125 gram. Dit gaat ook allemaal in een keer op.
's avonds kregen ze een stuk kippenvlees, kipkarkas, kippenhart, lamshart, kipvleugel, eendennek, rundlap, schapenvlees, kuiken, vis, kwartel eigenlijk elke keer wat anders. Vrij snel erna ben ik overgestapt naar helemaal samenstellen. In het begin was het nog even pletten, maar dat ging ook snel over in alles wegknagen.
Als je het merendeel CB geeft, moet je niet te veel orgaan bij voeren. Dat zit namelijk al zat in CB.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door