Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fleetwood
#1141023
Als meer ervaren barfers als ik hebben jullie misschien al een duidelijke mening ontwikkeld wat betreft het gebruik van een vleesmolen.

Ik barf nu "officieel" een paar dagen en heb al enkele keren dooie beesten in mijn bed gevonden. Ook heb ik geen overzicht in wat mijn katten eten. Ik wil dus niet dat ze de organen bijvoorbeeld laten liggen omdat ze dat minder lekker vinden, en met 9 katten heb ik nu niet bepaald een overzicht van wie wat eet.

Misschien is een vleesmolen dus toch wel handig voor mij. Maar dan wil ik wel meteen een goeie! Tips?

Groetjes, Trudy
Door maddoc
#1141093
ik denk dat deze hier niet goed staat..

ik heb ook net gereageerd in je andere topic..

als je bij de zoekfunctie vleesmolen, gehaktmolen, bottenvermaler intypt krijg je al heel wat topics.

Ik ben vooralsnog nog niet tot de aanschaf van een molen overgegaan,
ik doe het nog met de botmix van Herby, snijmachine (in bevroren toestand) en hakmes/keukenmachine; is wel een heel karwei.
Ik ga nu eerst kijken denk ik naar vlees dat al vrij fijn is en dan de botmix, dan hoef ik alleen nog het orgaan fijn te maken en dan het goed mengen.
En dat heb ik afgelopen weekend niet op moment van klein maken gedaan, maar in de hoeveelheid van de percentages afgewogen en verpakt in een hoeveelheid voor ong 2 dgn (daarna vinden katten het niet meer yummie). Dan pak ik van alles een pakje uit de vriezer wat al in de goede hoeveelheid/verhouding is en meng het dan na ontdooien, want dat deed ik eigenlijk sowieso al omdat er nog flink wat water doorheen gemengd wordt bij mij en dat scheelt dus weer werk.
En daarna loop ik met mijn bakje mix en juslepel langs alle bakjes en ieder krijgt een schep (de grootsten 11/2 schep).

Als je in de zoekfunctie op malen zoekt komt er nog wel wat boven, of even terugbladeren in de kattenhoek.

Bedenk nu ik dit typ dat zoals ik het dit weekend heb gedaan een vleesmolen me wel weer tijd en werk zou kunnen schelen,
hmmm ga er toch ook weer eens over nadenken; in het topic 'botvermaler' had ik er eentje gezien die aangeraden werd die zou voldoen en niet heel duur was.
Door deduk
#1174865
Ik ben ook op zoek naar een gehaktmolen voor de katten (liefst niet te duur!). Zou dit iets zijn?

Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij vleesmolens; zou deze zwaar en groot genoeg? En zijn de gaatjes groot genoeg voor bijv. kippennekken en zalmkarkas?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1175188
ik denk dat je qua molen er wel nekken mee kunt draaien. zalmkarkas wordt spierballen kweken. de gaatjes zijn te klein. een maalzeefje met gaatjes van 10 tot 14 mm is beter.

trudy, wil je je nog steeds orienteren op een molen? wil je een handmatige of elektrische? professioneel of gewoon huishoudelijk?
Door Barbaravh
#1175536
Ik had ook graag een vleesmolen gekocht voor de katten. Maar in een gewone electrowinkel zijn ze niet te vinden.
Kheb ook geen flauw benul van wat je met welke molen kan malen.
Moest iemand een goed molentje kennen...
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1176684
gewoon ff "gehaktmolen"invoeren op marktplaats , daar heb ik er 1tje gevonden voor 16 euries (incl verzendkosten ;) ).
je kweekt er wel wat armspieren mee , maar als je ziet wat je er mee klein kan krijgen......ik raad je duus ook echt zo een ouderwets ding aan. :)
Door deduk
#1176707
Ik heb er gisteren een via marktplaats gekocht. met drie messen erbij. Hij zag er als nieuw uit, dus ik hoop dat de messen niet bot zijn. Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1176719
EH schreef: Ik heb er gisteren een via marktplaats gekocht. met drie messen erbij. Hij zag er als nieuw uit, dus ik hoop dat de messen niet bot zijn. Ik ben benieuwd!
foto? :)
Door RupsenStorm
#1177514
ik heb een Porkert 12 vleesmolen. En die bevalt echt prima. Wel heb ik het meest grove maalding erin dat te koop is bij besteld. Zodat het desondanks grove gemalen blijft.
Ook voor Rups moest ik de eerste weken nog echt een groot deel van haar maaltijd malen zodat ze genoeg binnen kreeg.
Door deduk
#1177950
Ik heb mijn molentje gisteren binnengekregen. Hij is klein, maar doet het heel goed. Ik heb al van alles geprobeerd; kippennekken, zalmkarkas, kipfilet en kippenhartjes. Het gaat heel makkelijk en de katten eten alles (ze aten tot nu toe nog allen blik + brok)!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door