Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1175570
Hallo allemaal,

Op het internet lees ik veel verschillende kanten over het knoflook geven aan hond en kat.  --> http://nl.wikipedia.org/wiki/Knoflook
Volgens de een is het giftig voor allebei, volgens andere weer alleen voor katten en is het ook afhankelijk van de hoeveelheid.

Maar hoe zit het nou werkelijk!? Kan ik met een gerust hart mijn hondjes 2x in de week een teentje knoflook geven? En gezien het verteren van groente.. moet dat dan perse geperst zijn of kan het ook in stukjes gesneden worden of zelfs in zijn geheel gegeven worden?

Ik hoor het graag!

Groetjes Iris
Door Lizzy
#1175583
Knoflook is in beperkte mate niet giftig te noemen voor de hond. Wanneer je er teveel van geeft, kan een hond bloedarmoede krijgen. Ik heb het nog nooit meegemaakt bij een hond. Honden schijnen overigens gevoeliger te zijn voor ui en katten voor knoflook. Ik weet niet hoe groot je honden zijn? Ik zou een kleine hond 2 of 3 keer per week een half teentje geven en een middelgrote 2 of 3 keer per week een hele. Volgens mij kun je de knoflook het best fijn snijden of uitknijpen. Overigens, mocht je ooit ergens een boek van Juliette de Bairacli Levy tegen het lijf lopen: zij beschrijft hoe zij honden met regelmaat knoflook geeft, omdat het zo gezond is.
Door Irish
#1175612
Ik heb een Kooikerhondje en een Mechelse herder, dus een kleine en een grote. Ze krijgen af en toe knoflook, ik denk gemiddeld 1 tot 2 keer per week. Steffie het Kooikertje krijgt dan een klein teentje en Kaatje de Mechelaar een wat grotere, daar zouden ze dus niet van om moeten vallen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door