Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Siobhan
#1174632
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw met BARF. Tenminste; ik voer al een aantal jaren runderpoulet, vuile pens, kip, hart. Maar inmiddels ben ik wijzer en snap ik (denk ik) wat ik moet gaan voeren. Het gaat mij nu even om de botjes. De poelier zou kippennekken voor me regelen om mee te beginnen, want ik had begrepen dat dat toch wel het beste is. Helaas is het niet gelukt  om kippennekken te scoren, maar ik kan morgen wel knarsbotjes van koe en kalf krijgen. Is dat wat om mee te beginnen?
Door Nynke
#1174644
nee, dat zou ik absoluut niet doen.

Woon je een beetje in of bij een redelijk grote stad? Dan heb je vast wel een Islamitische slager in de buurt, die zal je aan kippennekken kunnen helpen. Lees daarnaast het bottendocument in de barf-bibliotheek even door, daar staat precies in wat je allemaal wel en niet kunt geven als beginnend barfer  :) :) :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1174654
De hond van m'n zus heeft vorige week ontzettend verstopt gezeten na het eten van runderknars.
Ik vind het 10 keer niks, en al helemaal niet voor een beginnende barfer.
Door ~anna~
#1174670
Toen mijn oudste hond een pup was kreeg ik van zijn fokster het advies om rauwe botten te geven om te knagen wat ik bij de slager kon halen speciaal voor de hond o.a.runderknars :-[
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1174713
Hier krijgen ze ook wel eens runderknars.
Gewoon om even bezig te zijn .
Niet als voeding.
En als ze runderknars krijgen dan hebben ze op die dag ook meestal pens of orgaan op het menu staan anders kun je idd problemen met de ontlasting krijgen.
Om er mee te beginnen zou ik niet doen .
Laat ze eerst maar eens wennen aan kippenekjes, of ingeknipte vleugeltjes oid.
Om wat voor hond(en) gaat het eigenlijk?
Een grote hond kan zich natuurlijk weer verslikken in een vleugeltje als hij nog niet gewend is om bot te kraken. :-[
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1174715
nee, niet doen en zeker niet als je hond nog een beginner is!
gewoon beginnen met de kippenekken en alles gaan uitbouwen...
Door tieneke
#1174754
*Dorothea* schreef: De hond van m'n zus heeft vorige week ontzettend verstopt gezeten na het eten van runderknars.
Ik vind het 10 keer niks, en al helemaal niet voor een beginnende barfer.
Kijk en iedere keer als ik dit zeg vinden de meesten je een zaikert.
Ieder runderbot is totaal ongeschikt om aan je hond te geven!!
Waarom 2,50 euro voor een kilo runderknars uitgeven als je daar ook lamsribben of ander vlees/bot voor kunt kopen?
Door tieneke
#1174764
Siobhan schreef: Hoi allemaal,

Ik ben nieuw met BARF. Tenminste; ik voer al een aantal jaren runderpoulet, vuile pens, kip, hart. Maar inmiddels ben ik wijzer en snap ik (denk ik) wat ik moet gaan voeren. Het gaat mij nu even om de botjes. De poelier zou kippennekken voor me regelen om mee te beginnen, want ik had begrepen dat dat toch wel het beste is. Helaas is het niet gelukt  om kippennekken te scoren, maar ik kan morgen wel knarsbotjes van koe en kalf krijgen. Is dat wat om mee te beginnen?
Ik zou gewoon met kippennekken beginnen  ;)
Verdiep je eerst eens goed voordat je zomaar iets gaat geven waar je waarschijnlijk heel goed spijt van gaat krijgen,een hond die nog geen enkel bot gewend is zal hier zeker een gigaverstopping van krijgen of zelfs erger.
Door Siobhan
#1175436
Oke, ik heb t begrepen: Eigenlijk helemaal geen runderbotjes. Ik kon de knarsbotjes gewoon krijgen, dus dat was een overweging. Ik ga zo maar weer de poelier bellen wanneer de kippennekken binnenkomen.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Door Nynke
#1175464
Siobhan schreef: Oke, ik heb t begrepen: Eigenlijk helemaal geen runderbotjes. Ik kon de knarsbotjes gewoon krijgen, dus dat was een overweging. Ik ga zo maar weer de poelier bellen wanneer de kippennekken binnenkomen.
Iedereen bedankt voor de reacties.
graag gedaan !!!    :) :) :)
Door hetty2
#1175476
Siobhan schreef: Oke, ik heb t begrepen: Eigenlijk helemaal geen runderbotjes. Ik kon de knarsbotjes gewoon krijgen, dus dat was een overweging. Ik ga zo maar weer de poelier bellen wanneer de kippennekken binnenkomen.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Je kan ook beginnen met een kippenvleugeltje die zijn zo bij de poelier of zelfs supermarkt te koop. Even inknippen in de hoeken of platslaan met een hamer.
De bibliotheek van Barfplaats is echt een aanrader hoor. Het is een avondje of 2 flink lezen, maar het is ontzettend leerzaam!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door