Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Paula1976
#1174438
Hallo medebarfers,

Hier het menu zoals ik het in gedachten heb voor mijn Airedale Maud.

Op en aanmerkingen zijn welkom! Geven jullie altijd groenten er bij of slechts een paar keer per week?

En kan ik dit menu wekenlang aanhouden of is het beter om per 2 weken te wisselen van menu?

Weekmenu Maud

Dag 1:
Kippekarkas
Paardevlees
Schapepens
Groentemix

Dag 2:
Eendenek
Geitsnippers
Runderpens
Groentemix

Dag 3:
Zalmkop
Sardientjes
Yoghurt
Ei

Dag 4:
Kippenek
Geitsnippers
Kippelever/maag
Groentemix

Dag 5:
Eendenek
Paardevlees
Runderpens
Groentemix

Dag 6:
Kippekarkas
Geitsnippers
Runderhart
Groentemix

Dag 7:
Eendenek
Paardevlees
Kippelever/maag
Groentemix

Groetjes van beginnende barfer Paula
Door Lizzy
#1174441
Paula de Koe schreef: Hallo medebarfers,

Hier het menu zoals ik het in gedachten heb voor mijn Airedale Maud.

Op en aanmerkingen zijn welkom! Geven jullie altijd groenten er bij of slechts een paar keer per week?
Ik geef vrijwel elke dag groenten.
En kan ik dit menu wekenlang aanhouden of is het beter om per 2 weken te wisselen van menu?
Als je een goed menu hebt, kun je dit iedere week herhalen.
Weekmenu Maud

Dag 1:
Kippekarkas
Paardevlees
Schapepens
Groentemix

Dag 2:
Eendenek
Geitsnippers
Runderpens
Groentemix

Dag 3:
Zalmkop
Sardientjes
Yoghurt
Ei

Dag 4:
Kippenek
Geitsnippers
Kippelever/maag
Groentemix

Dag 5:
Eendenek
Paardevlees
Runderpens
Groentemix

Dag 6:
Kippekarkas
Geitsnippers
Runderhart
Groentemix

Dag 7:
Eendenek
Paardevlees
Kippelever/maag
Groentemix

Groetjes van beginnende barfer Paula
Ik tel stuk of 6 diersoorten. Dat is prima.

Ik ben wel benieuwd naar de percentages zoals je dit wilt gaan voeren.
Door Paula1976
#1174552
Hey Lizzy,

Ik heb als verdeling aangehouden: 50% vleesbot, 20% spiervlees, 15% orgaanvlees, 15% groenten.

Wat geef jij zoal aan groenten en hoe? Gepureerd?

Thanx!
Door Lizzy
#1174562
Paula de Koe schreef: Hey Lizzy,

Ik heb als verdeling aangehouden: 50% vleesbot, 20% spiervlees, 15% orgaanvlees, 15% groenten.
Heel mooi. Je mag overigens ook bijv. 4 keer per week spiervlees geven en bijv. 3 keer per week orgaanvlees. Je hoeft dus niet iedere dag alles te voeren.
Wat geef jij zoal aan groenten en hoe? Gepureerd?

Thanx!
Ik heb een sap-pers (foto: http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=47).

Qua groente: meestal koop ik zo'n 10 tot 20 verschillende soorten en daar maak ik een groentemix van. Moet je je zoiets bij voorstellen: 1 kilo peen of wortel, 1 grote krop andijvie, 3 courgettes, 2 komkommers, 2 bakjes alfalfa/gemengde spruiten, 1 bietje, 10 tenen knoflook, 2 zakjes waterkers, 1 kilo appel (dat is het enige fruit dat ze door de groentemix kunnen verdragen), 4 stronkjes witlof, 1 pompoen (rauw met schil), 500 gram sperziebonen (ik doe kort de kook erover omdat mijn honden ze niet zo lekker vinden, rauw), 1 bosje peterselie, 2 stronken broccoli.

En de keer erop doe ik er bijv. geen andijvie in maar paksoi en een pluk spinazie en geen witlof maar wel rucola, geen sperziebonen maar snijbonen. En de keer erop geen paksoi of andijvie maar wel winterpostelein. Geen rucola/witlof maar wel raapsteeltjes. Etc. etc. etc.
Door Paula1976
#1174935
Hoi Lizzy,

Als ik 4x per week spiervlees geef en 3 x per week orgaanvlees, dan verdeel je de weekhoeveelheid die ze moeten hebben gewoon over die 3 of 4 keer?

En bedankt voor die handige link over de groenten!

Greetz Paula
Door Lizzy
#1175217
[quote="Paula de Koe"]
Hoi Lizzy,

Als ik 4x per week spiervlees geef en 3 x per week orgaanvlees, dan verdeel je de weekhoeveelheid die ze moeten hebben gewoon over die 3 of 4 keer?

En bedankt voor die handige link over de groenten!

Greetz Paula

[/quote]

Ja, klopt inderdaad.
Greetz, Lizzy
Door pallas
#1179111
Mooi menu'tje!

Ik zie dat je op woensdag een vis dag hebt.
Ik weet niet of je hond makkelijk vis eet, maar er zijn honden die het in één maaltijd eten van een weekportie vis teveel vinden.
Zo kan mijn Nox niet tegen een volle etensbak met sardien en zalm, dat is haar te vet.
Rauw ei is ook wat laxerend.
Ik verdeel de weekportie vis dus over een dag of twee en doe er wat vleesbot oid bij, dan gaat het goed en blijven ze het graag eten :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door