Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#1174794
Hoi allemaal,

de hondjes vinden de gedroogde kippennekken van Proline heel lekker, maar kan ik ze ook zelf drogen in een droogmachine ??

Wie heeft hier ervaring mee en tips voor ??
Door *Natasja*
#1174815
Ik heb het laatst geprobeerd met een paar. Ik had ze 2 x 8 uur (2 dagen achter elkaar) gedroogd, samen met ander vlees, maar daarna waren ze nog steeds vrij vettig, dus ik vond het niet echt een succes. Ik koop ze volgende keer weer wel gewoon van Proline  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1174933
Dan zou ik ze toch maar half gedroogd geven! Kliko is wel erg zonde. Hier hebben ze laatst half gedroogde visjes gegeten, die waren na twee dagen ook nog steeds niet droog  >:( Ze vonden ze geloof ik lekkerder dan verse  ::)
Door kojak
#1174971
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1175045
kojak schreef: ik heb eens een eendkarkas in de droogmachine gegooid omdat meneer hem echt niet wou eten, toen hij een klein beetje knapperig was en er wat meer geur aan zat had hij er meer intresse voor en probeerde hij het ; hij vond het nog niet lekker genoeg  ::) maar het had wel een positieve uitpak. ik heb ook eens een haaskarkasje er in gedaan omdat ik die was vergeten te ontdooien en die was na een uur lekker knapperig, hij is al gek op haaskarkas maar dit vond hij nog lekkerder !
:o  :o die passen bij mij echt niet op de roosters zelfs als ik ze plathamer gaat dat niet lukken! Welk een reuzemasjien heb jij of gebruik je de wasdroger  :D
Door Nynke
#1175199
nou, dat klinkt niet byzonder positief  :-\ :-X :-\ :-X  ik ben benieuwd Ellen hoe het bij jou gaat, wil je me het svp voor vrijdag laten weten ??  ::) ::) ::)
Door Lizzy
#1175214
Ik vind die dingen van Proline zo verschrikkelijk smerig ruiken... En bedacht me toen ook "waarom zou ik gedroogde kippennekken aan de honden willen geven?". Vers zijn ze veel lekkerder.
Door Nynke
#1175222
Lizzy schreef: Ik vind die dingen van Proline zo verschrikkelijk smerig ruiken... En bedacht me toen ook "waarom zou ik gedroogde kippennekken aan de honden willen geven?". Vers zijn ze veel lekkerder.
omdat het lekkere knapperige koekjes worden  :) :) :)  als het goed gaat hoop ik ::) :P
Door stephany
#1175273
misschien een hele stomme vraag, maar heb wel vaker gelezen over gedroogde kippennekken, maar hoe zit dat dan met verwarmde botjes??
Of is het in een droogmachine weer anders? ik stop hier alles in de oven.
Door Cindy de Wolf
#1175316
Ik droog met enige regelmaat kippennekken. 1 groot voordeel voor mij zelf is; het stinkt niet, het lijkt niet of je langs de kippenboer loopt die zo'n grilding buiten heeft staan. De honden vinden het heerlijk. Maar echt 100% droog heb ik ze nog nooit gekregen, blijven altijd vettig.
Maar haaskarkas :-\ :-\ droog je dan de haasruggen???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door