Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#1174862
Pff wat ik heb gehoord van de medicijnen en hun werking op de maag zou ik voor Previcox gaan.
Meer argumenten kan ik je niet geven  :-[
Maar soms is het ook proberen welke medicijnen voor je hond werkt. Metacam werkte nl bij Gandor helemaal niet,
terwijl het voor Nimo DE pijnstiller was.

Hoor van een vriendin dat McSamuel Wervel S ook helpt (niet als pijnstiller maar als hulpmiddel).
Had haar een overgebleven flesje opgestuurd. Dit even ter info.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174900
*wendy* schreef: Pff wat ik heb gehoord van de medicijnen en hun werking op de maag zou ik voor Previcox gaan.
Meer argumenten kan ik je niet geven  :-[
Maar soms is het ook proberen welke medicijnen voor je hond werkt. Metacam werkte nl bij Gandor helemaal niet,
terwijl het voor Nimo DE pijnstiller was.

Hoor van een vriendin dat McSamuel Wervel S ook helpt (niet als pijnstiller maar als hulpmiddel).
Had haar een overgebleven flesje opgestuurd. Dit even ter info.
Nuttige info, thanx!!!
Ga het ook proberen, lijkt mij het zeker waard!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1174905
Sita heeft spondylose en staat al een jaar op de previcox zonder bijwerkingen. Het werkt zo goed bij haar, dat ze aan een halve dosering genoeg heeft. Ze heeft ook rimadyl gehad en dat werkte veel minder goed.
Door dogsunlimited
#1174909
Ik zou NSAID's niet snel gebruiken, omdat het schade toebrengt aan nier en lever en slecht wordt afgebroken, naast de maag- darmstoornissen die het geeft bij langdurig gebruik. Met name de Metacam mag nooit langdurig gebruikt worden. Duivelsklauw wordt in de paardensport vaak ingezet als NSAID vervanger en heeft geen schadelijke bijwerkingen. Pijncompositum zou misschien een optie kunnen zijn. Geen keuze dus. ;)
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op ma 09 feb 2009, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174918
SandraH schreef: Ik zou NSAID's niet snel gebruiken, omdat het schade toebrengt aan nier en lever en slecht wordt afgebroken, naast de maag- darmstoornissen die het geeft bij langdurig gebruik. Duivelsklauw wordt in de paardensport vaak ingezet als NSAID vervanger en heeft geen schadelijke bijwerkingen. Pijncompositum zou misschien een optie kunnen zijn. Geen keuze dus. ;)
Nou, dat is wel heel makkelijk. Was het maar zo makkelijk.....  :(
Yuki krijgt Proflex, inderdaad uit de paardenwereld...en met duivelsklauw.....
Ik heb duivelsklauwcapsules om eventueel hoger te doseren, visolie, doils, groenlipmosselextract, pijncompositum, backpain and spasm, spondyvetsem en nog veel meer mooi spul.....
DESONDANKS...heeft ie soms zulke heftige pijn, dat ik iets moet. Rimadyl gaf weinig tot geen verlichting. Nu Metacam....moet het nog uitproberen, maar ben er ook niet zo happig op en dus niet scheutig mee...
Een aantal maanden geleden heeft Yuki een hele nacht lang lopen gillen van de pijn door een zenuwbeklemming....
en dan zeg jij; geen keuze  :o
Ik hoop dat je het nooit mee hoeft te maken en nooit voor de keuze komt te staan, maar dat is niet voor iedereen weggelegd, helaas....
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1174930
yuki13 schreef: Nou, dat is wel heel makkelijk. Was het maar zo makkelijk.....  :(
Yuki krijgt Proflex, inderdaad uit de paardenwereld...en met duivelsklauw.....
Ik heb duivelsklauwcapsules om eventueel hoger te doseren, visolie, doils, groenlipmosselextract, pijncompositum, backpain and spasm, spondyvetsem en nog veel meer mooi spul.....
DESONDANKS...heeft ie soms zulke heftige pijn, dat ik iets moet. Rimadyl gaf weinig tot geen verlichting. Nu Metacam....moet het nog uitproberen, maar ben er ook niet zo happig op en dus niet scheutig mee...
Een aantal maanden geleden heeft Yuki een hele nacht lang lopen gillen van de pijn door een zenuwbeklemming....
en dan zeg jij; geen keuze  :o
Ik hoop dat je het nooit mee hoeft te maken en nooit voor de keuze komt te staan, maar dat is niet voor iedereen weggelegd, helaas....
Zo jij hebt echt alles geprobeerd zo te lezen. En helaas als dat allemaal niet helpt, dan ben je genoodzaakt naar zwaardere middelen te grijpen. Het is niet anders.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174936
*Dorothea* schreef: Zo jij hebt echt alles geprobeerd zo te lezen. En helaas als dat allemaal niet helpt, dan ben je genoodzaakt naar zwaardere middelen te grijpen. Het is niet anders.
Hoe oud is Sita en hoe lang heeft ze al klachten?? Enig idee waardoor de spondylose is ontwikkeld??
En krijgt zij dagelijks previcox??
Door dogsunlimited
#1174941
yuki13 schreef: Nou, dat is wel heel makkelijk. Was het maar zo makkelijk.....  :(
Yuki krijgt Proflex, inderdaad uit de paardenwereld...en met duivelsklauw.....
Ik heb duivelsklauwcapsules om eventueel hoger te doseren, visolie, doils, groenlipmosselextract, pijncompositum, backpain and spasm, spondyvetsem en nog veel meer mooi spul.....
DESONDANKS...heeft ie soms zulke heftige pijn, dat ik iets moet. Rimadyl gaf weinig tot geen verlichting. Nu Metacam....moet het nog uitproberen, maar ben er ook niet zo happig op en dus niet scheutig mee...
Een aantal maanden geleden heeft Yuki een hele nacht lang lopen gillen van de pijn door een zenuwbeklemming....
en dan zeg jij; geen keuze  :o
Ik hoop dat je het nooit mee hoeft te maken en nooit voor de keuze komt te staan, maar dat is niet voor iedereen weggelegd, helaas....
Ik ken de achtergrond van deze hond niet en ik heb het over MIJN gebruik van niet snel naar NSAID's grijpen. Zou dus eerst de andere mogelijkheden uitproberen, welke jij dan al gedaan hebt.......
Ook ik heb voor deze keuzes gestaan en vooral de schade bij mijn honden ervan ondervonden.....ook voor de mens overigens, maar dat is een ander verhaal. Ik ken de bijwerkingen en zou dat tot een minimum willen beperken.
Uit deze drie zou ik spontaan geen keuze kunnen maken, nee. Met name de Metacam mag niet langer dan drie maanden door gebruikt worden. Dan schiet je er nog niets mee op en zou ik van je lijstje schrappen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1174944
yuki13 schreef: Hoe oud is Sita en hoe lang heeft ze al klachten?? Enig idee waardoor de spondylose is ontwikkeld??
En krijgt zij dagelijks previcox??
Sita is 11,5, ik heb haar nog maar een jaar dus ik weet niet hoe lang ze al klachten heeft. Ze heeft forse spondylose op de lumbosacrale overgang waarschijnlijk tgv lumbosacrale instabiliteit.
Zij krijgt elke dag een half tablet previcox, doils en glucosaminecomplex speciaal van de groene os.
Ik heb haar zelfs een weekje prednison gegeven omdat er vermoedelijk een zenuw bekneld zat en de previcox niet sterk genoeg was. Daar knapte ze van op, ik ben toen weer gestart met de previcox.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1174949
SandraH schreef: Ik ken de achtergrond van deze hond niet en ik heb het over MIJN gebruik van niet snel naar NSAID's grijpen. Zou dus eerst de andere mogelijkheden uitproberen, welke jij dan al gedaan hebt.......
Ook ik heb voor deze keuzes gestaan en vooral de schade bij mijn honden ervan ondervonden.....ook voor de mens overigens, maar dat is een ander verhaal. Ik ken de bijwerkingen en zou dat tot een minimum willen beperken.
Uit deze drie zou ik spontaan geen keuze kunnen maken, nee. Met name de Metacam mag niet langer dan drie maanden door gebruikt worden. Dan schiet je er nog niets mee op en zou ik van je lijstje schrappen.
Previcox mag ook niet langer dan 90 dagen gebruikt worden, gewoonweg omdat de studies naar previcox niet langer dan 90 dagen duurden.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174950
*Dorothea* schreef: Sita is 11,5, ik heb haar nog maar een jaar dus ik weet niet hoe lang ze al klachten heeft. Ze heeft forse spondylose op de lumbosacrale overgang waarschijnlijk tgv lumbosacrale instabiliteit.
Zij krijgt elke dag een half tablet previcox, doils en glucosaminecomplex speciaal van de groene os.
Ik heb haar zelfs een weekje prednison gegeven omdat er vermoedelijk een zenuw bekneld zat en de previcox niet sterk genoeg was. Daar knapte ze van op, ik ben toen weer gestart met de previcox.
Ow ja, glucosaminecomplex hoort ook nog in mijn lijstje thuis...maar niet het idee dat het iets doet helaas.
Weet je ook waardoor de zenuwbeknelling is veroorzaakt?? (ik probeer oorzakelijke verbanden te ontdekken...)
En hoe is ze nu dagelijks??? Pijnvrij?? Soepel? Vrolijk en fruitig?? In (en in staat tot) voor lange wandelingen???
Vertel, vertel  ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174953
*Dorothea* schreef: Previcox mag ook niet langer dan 90 dagen gebruikt worden, gewoonweg omdat de studies naar previcox niet langer dan 90 dagen duurden.
Oh, dus waarschijnlijk langere studies verricht bij previcox dan bij metacam?  ;D
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174957
SandraH schreef: Ik ken de achtergrond van deze hond niet en ik heb het over MIJN gebruik van niet snel naar NSAID's grijpen. Zou dus eerst de andere mogelijkheden uitproberen, welke jij dan al gedaan hebt.......
Ook ik heb voor deze keuzes gestaan en vooral de schade bij mijn honden ervan ondervonden.....ook voor de mens overigens, maar dat is een ander verhaal. Ik ken de bijwerkingen en zou dat tot een minimum willen beperken.
Uit deze drie zou ik spontaan geen keuze kunnen maken, nee. Met name de Metacam mag niet langer dan drie maanden door gebruikt worden. Dan schiet je er nog niets mee op en zou ik van je lijstje schrappen.
Het hoeft ook niet spontaan, maar, laten we zeggen; als je een hond zou hebben die het uitgilt van de pijn en je al zoveel (natuurlijke) middelen geprobeerd hebt...  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door