Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1169858
Gisteravond zat ik me behoorlijk stom te voelen, toen mijn hondje zich niet lekker voelde en ik niets kon doen om te helpen. De meeste gebruikers hier op bp hebben volgens mij een hele medicijnkast voor hun dieren.
Ik kom traumeel tegen, en leem en okugest. Voor cavia's weet ik precies wat ik moet hebben en daar heb ik ook van alles voor. Bij mijn hond en kat ben ik volledig afhankelijk van de da.
Wat is nou handig om te hebben, zonder daarmee flaters te kunnen slaan.
Door Bika
#1173499
Dat is moeilijk om te zeggen natuurlijk.
Wat mankeert een hond op dat moment en wat moet je daarvoor hebben.
Wij hebben voor onze whippets alleen Arnica en Uierzalf in huis.
Voor als ze eens een blessure oplopen kan er gelijk Arnica op en een wondje kan uierzalf.
Nemen we naar de renbaan ook altijd mee.
Ik was eens in Duitsland op een renbaan en daar werd bij de opvang een stuk oor van een hond afgebeten door een andere hond. Een oor dat wil niet echt stoppen met bloeden en daar kwam iemand aan met een poeder. Ze deed daarvan een beetje op het oor en bloeden stopte gelijk. Ik kreeg van haar een klein beetje van dat spul wat ik nog steeds heb liggen maar gelukkig nooit gebruikt.
Door Nynke
#1174778
er zijn hier op BP meerdere keren topics over geweest, dus misschien even creatief zijn met de zoekfunctie  :) ;)
Door Lizzy
#1176124
Ik heb hier inderdaad een hele kast vol.

Natuurlijk heb ik een thermometer. Ik vind het altijd lastig te vatten dat mensen huisdieren hebben en geen thermometer. Volgens mij een van de eerste dingen die je aan moet schaffen.

Verder heb ik een complete EHBO doos, met teken-lasso.

En dan heb ik een scala van middeltjes tegen van alles en nog wat:

- Schindele's mineralen (soort groene leem maar dan wat milder)
- Probiotica capsules (diarree)
- Okugest (diarree, misselijkheid)
- Tussistin tabletten (hoest)
- Traumeel (bij stoten, kneuzen, operaties, etc)
- Calendula-zalf
- Rescue-zalf (bij acute verwonding smeer ik eerst rescue)
- Echinacea Extra Forte van Bloem (bij verminderde weerstand)

En dan heb ik nog een hele lade vol met allerlei middeltjes waar je niet zoveel aan hebt, die meer toegespitst zijn op mijn honden.
Door Bika
#1176370
Als ik het lijstje van Lizzy bekijk dan heb ik daar ook nog wel wat van in huis, niet specifiek voor de hond.
We hebben ook altijd wel Norit, Alcohol en een tekentang liggen.
Wat we nu specifiek voor de pup hebben aangeschaft is Dettol, voor als hij het even laat lopen in huis. >:(
Door Odin
#1190679
Arnica tabletjes, bij pijn, kneuzingen en trauma van buitenaf, dus ook voor en na een operatie voor sneller herstel met minder pijn.
Bach rescue druppels, voor angst en paniek, bij ziekte om rustiger te zijn
Belladonna druppels, bij koorts, epileptische aanval en beroerte, kan levensreddend zijn voordat je bij een dierenarts bent
Arsenicum album D12 bij ernstige diarree en bijv. parvo, ook weer belangrijk direct te gebruiken voor je bij een dierenarts terechtkunt
Aconitum Napellus bij zeer hevige angst of zeer hoge koorts

het nadeel van homeopathie is dat je moet weten welke potentie (verdunning) je op welk moment nodig hebt en hierdoor niet voor iedereen het meest makkelijk in gebruik.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door