Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tt-tjes
#1174617
Hoi,

Ik heb zelf geen poezels, dus ik weet er niets van, maar ik stel even een vraagje namens een collega van mij.

Ze heeft 2 poezen, die zelden tot nooit buiten komen (bovenwoning). Nu vroeg ze zich af of ze die elk jaar in moet laten enten en zo ja, waar tegen.
Ze laat ze liever niet onnodig enten dus vandaar de vraag.
Door verwonderd
#1174699
nou niet echt nodig nee. Toch kan je van buitenaf van alles meenemen dus ik zou laten titeren, kattenziekte en niesziekte. Anderen zullen ook nog met suggesties komen wss
Door verwonderd
#1174716
Lolita had alleen de inentingen als kitten gehad en door een vergipsing van de da niet eens de volledige inentingen tegen kattenziekte.
Omdat Lolita nogal een medische geschiedenis had tijdens haar kittentijd, wilde ik niet weeeeeeeer een inenting. Dus laten titeren op katten- en niesziekte en ja hoor! Voldoende anti-stoffen.

Dit zijn idd de belangrijkste, maar dat weet ik niet zeker. Ik hoop daarom dat anderen ook nog gaan reageren!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174896
Ik zou kittens wel laten enten of op zijn minst titeren.
Maar als zij haar katten als kitten het volledige programma heeft gegeven, dan zou ik ze niet meer elk jaar enten, maar om de 2 of 3 jaar (of titeren dus). Grotendeels binnenkatten zijn wel kwetsbaarder dan buitenkatten hè, omdat ALS ze blootgesteld worden aan een virus dit veel heftiger kan zijn (buitenkat wordt zo vaak aan allerlei stoffen blootgesteld dat ie wel wat gewend is, zeg maar).
Door Too
#1174899
op pagina 2  staat "Kat enten"van Kira  met een hele onderbouwing....


Zelf heb ik besloten de dames met een binnenleven nog een keer tegen kattenziekte te laten enten [na de kitten-serie], daarna [over een jaar ofzo] een keer titers bepalen,

zolang ze gezond van lijf en leden zijn zouden ze niesziekte moeten kunnen handelen.
Voor titer kattenziekte ed moet ik nl nog op zoek naar een adres dichtbij, voor mij voelt dit nu als een goede keuze
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174906
Lo schreef: Lolita had alleen de inentingen als kitten gehad en door een vergipsing van de da niet eens de volledige inentingen tegen kattenziekte.
Omdat Lolita nogal een medische geschiedenis had tijdens haar kittentijd, wilde ik niet weeeeeeeer een inenting. Dus laten titeren op katten- en niesziekte en ja hoor! Voldoende anti-stoffen.

Dit zijn idd de belangrijkste, maar dat weet ik niet zeker. Ik hoop daarom dat anderen ook nog gaan reageren!
Och goh... :D  :D Lo heet eigenlijk Lolita??!!  ;D geweldig!  :D
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174926
tt-tjes schreef: Dank jullie wel, ik ga het morgen aan mijn collega doorgeven.
Vergeet er ook niet bij te zeggen dat de hatsjieziekte wel heeeeel zielig is  :(
Door verwonderd
#1176649
yuki13 schreef: Och goh... :D  :D Lo heet eigenlijk Lolita??!!  ;D geweldig!  :D
:offtopic2:

Ja  :)

Grappig he?
;D ;D ;D ;D

Ik vond het eigenlijk een vreselijke naam, maar zo'n klein kitten met zo'n naam....was ook wel weer errug grappig. Lolita, hoe verzin je het  ::)

Nee, ze is niet een echte Lolita maar als je haar zo rond ziet hupsen is ze gewoon... Lolita!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door