Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door diyou
#1174295
Hallo,

We gaan deze zomer wederom met de auto naar het gardameer(italie ).
Hebben we vorig jaar ook gedaan met onze hond ( west highland white terrier )nou krijgt hij alleen kvv , vorig jaar hebben wij dat vervoerd in een koelbox met accu wat prima ging.aangekomen had ons huisje een koelkast met vriesvak, dus prima 14 dagen zijn eigen eten.
Dit jaar echter overnachten we in oostenrijk, waardoor natuurlijk de schijfjes gaan ontdooien, dus kan ik dit niet meenemen.

Hebben jullie een idee wat ik kan voeren???
Hij heeft ook nog hele gevoelige darmen, dus kan niet zomaar iets gaan geven.
Hebben jullie al een s van renske vers gehoord??? is dit iets? dit kan nl buiten de koelkast bewaard worden.

Groetjes Desiree
Door Fynn
#1174353
Als je het diepgevroren van huis meeneemt ontdooit het niet in je koelbox hoor.
Wij hebben het zelf ook zo gedaan afgelopen zomer .
We gingen naar Tsjechie met een overnachting in Duitsland en geen probleem hoor alles was nog goed bevroren.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Chaos
#1174406
[quote="Rovanna"]
Houd er rekening mee dat het verboden is om rauw vlees over de grens te vervoeren.
[/quote]

Misschien wel de moeite waard om uit te zoeken hoeveel hondenvoer je in mag voeren in het vakantieland.
Dat kan bijvoorbeeld staan op 15 kilo. Da's precies een zak br*kken, maar voor ons ook twee weken BARF.
Als er nou op de verpakking van je KVV/BARF staat dat het diervoeder is, kun je daar misschien nog wel mee wel komen.
Door Elvira
#1174574
Dat is een goede tip, ik weet dat je maar 1 kg per persoon Engeland in mag voeren, maar als je wel hondenvoer mag invoeren in grotere hoeveelheden dan is dat geen probleem.
Door Elvira
#1174578
Ik ben gaan zoeken en vond het volgende op de site van de ANWB (is voor Engeland, maar neem aan dat het voor de hele EU geldt)

Invoer vanuit een EU-land
U mag levensmiddelen onbeperkt invoeren, mits bestemd voor eigen gebruik.
De levensmiddelen moeten uit een EU-land komen en ze moeten vrij van ziekte zijn.
Invoer vanuit een niet-EU-land
1 kg dierlijke producten (vis, schelpdieren, honing, eieren)
Het is verboden vlees en vleesproducten in te voeren.
Door tt-tjes
#1174609
[quote="diyou"]

Hebben jullie al een s van renske vers gehoord??? is dit iets?

[/quote]

Dat zag ik staan op de show in Eindhoven, heb er eens aan geroken en naar gekeken  :puke: :puke:
Door Nynke
#1174800
ik vind Renske ook niet iets om blij van te worden. Het is gewoon veredeld blikvoer en ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat de honden er enorme grote hopen ontlasting van krijgen  :-X :-X :-X
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174942
Ik heb Yuki wel een Renske gevoerd....moet zeggen dat ik het wel een acceptabele noodoplossing vind...maar het haalt het niet bij vers nee..en inderdaad meer ontlasting (maar nog niet de helft van br*kkenpoep  :D)
Door Fynn
#1175223
Ik heb eens van een collega nature diet gekregen had ze over.
Nou ik moest echt bijna overgeven van de lucht .
Nee dus hier echt geen blik alles wat verhit is geweest vind ik enorm stinken.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door diyou
#1176393
Bedankt allemaal voor de antwoorden.

Heb het vorig jaar diepgevroren meegenomen helemaal omwikkeld met aluminiumfolie en koel elementen in een koelbox met accu, maar toch was het al aan het ontdooien toen we aankwamen!!!
Dus denk zeker niet dat dat gaat lukken met en overnachting helaas.
Ga toch eens kijken voor dat Renske , dan maar 14 dagen een soort van hondenmac donalds zal toch niet zo veel kwaad
kunnen???
Brokken lust hij helemaal niet  ;D
En rauw gewoon vlees eet hij ook niet :'( anders had ik dat kunnen halen in de supermarkt.
Weet ook geen ander alternatief.

Groetjes Desiree en Diesel
Door bloemetje
#1176397
Ik heb vorig jaar naar Spanje (2 dagen rijden dus met overnachting) ook gewoon energique meegenomen. Koelbox met accu+koelelementen erin. Als het een beetje ontdooit is, is dat niet erg hoor! Als het maar goed koud is gebleven (en dat blijft ut wel). Gewoon weer invriezen, daar krijgen ze niks van.
Laatst gewijzigd door bloemetje op wo 11 feb 2009, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#1177385
Ik vind het altijd een sport om in de vakantie iets te scoren voor de honden. Zelf moet je ook boodschappen doen. Voor de eerste 2 dagen neem ik alvast wat mee in een koelbox en rol alles dan in krantenpapier. De rest haal ik in een supermarkt of slager.
Door Bullmastiff gek
#1178954
Zo hebben wij dat vorig jaar ook gedaan, voor de eerste dagen Kvv, en daarna inderdaad naar de supermarkt.
Vond het wel leuk dat gerommel... nu moet ik wel zeggen dat ik makkelijke honden heb!!
En over het algemeen vind ik dat in het buitenland er meer vlees te vinden is, wat geschikt is voor honden.
Hier in Nederland is het allemaal zo streng..
Ik vond vorig jaar , geitenvlees, konijnen bouten, en er was vrij veel kip te vinden,, maar dan dus de enge dingen zeg maar.
Hahaah,, hartjes, levertjes , nekjes dat soort dingen.
Ik vond het erg leuk om op strooptocht te gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door