Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nouchka
#1172027
Bijna mijn nieuwe knappe blender naar de  :rant: :rant:
Ik had net een nieuwe blender gekocht, omdat ik mijn mixer bijna naar de  :rant: heb gedaan, door rauwe wortelen te mixen.  En nu dacht ik even wat organen te mixen.  Nee hoor, de lamslong was het daar niet mee eens.  Die kwam helemaal vast te zitten, doordat het 'vlees' draden vormt.  Er kwam zelfs al rook uit de blender. Ik wou al kwaad weer naar de winkel stappen, omdat ze me daar verzekerden dat deze blender vlees aankon.  Maar de schuldige was dus de lamslong.
Door Suri&Bohdi
#1172040
wellicht kun je de long eerst in stukken knippen...
Vind het al knap dat je blender wortelen aankan,die moet ik toch eerst echt effe
koken en doe ze dan met de staaf mixer...
Want mijn blender had na de eerste groentemix al de geest gegeven..
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1172065
maar waar om zou je de long zo klein willen maken......?
Long word hier alleen gebruikt om lekkertjes van te maken, maar gebruik ik niet als onderdeel van het menu
Door stephany
#1172238
hier gaat de wortel ook rauw in de blender, gaat hardstikke goed  ;D Duurd alleen vrij lang totdat alles gepureerd is. Heb deze voor een paar jaar geleden gekocht bij blokker voor 12.50 ofzo!  :D
Door Nouchka
#1174179
trimsalon schreef: maar waar om zou je de long zo klein willen maken......?
Long word hier alleen gebruikt om lekkertjes van te maken, maar gebruik ik niet als onderdeel van het menu
Aha, ik wou het als onderdeel van het menu geven.  Ik vond het wat groot en dacht een mix te kunnen maken van verschillende organen voor de katten. 
Geen enkele hond lust het hier.  Ze laten het gewoon liggen.  Dus jij droogt het...?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1174202
Nouchka schreef: Aha, ik wou het als onderdeel van het menu geven.  Ik vond het wat groot en dacht een mix te kunnen maken van verschillende organen voor de katten. 
Geen enkele hond lust het hier.  Ze laten het gewoon liggen.  Dus jij droogt het...?
long kun je ook makkelijk snijden als het nog een beetje bevroren is, maar zoals ik al zei hier krijgen ze het eigenlijk alleen als beloningssnoepje (gedroogd). Ik denk trouwens ook dat ze het moeten "leren" eten, zo'n sponsmassa
Gebruikersavatar
Door pike
#1174265
Ze lusten de long (schaap en geit) hier rauw, maar ik snijd hem altijd in kleine stukjes (als hij nog grotendeels bevroren is anders gaat het bijna niet) en droog die dan. Ik gebruik de long dus eigenlijk ook alleen voor beloningssnoepjes. Maar als ik bijvoorbeeld konijn met longetjes heb dan gaan die gewoon bij het eten.

Als ik schapenlongen binnenkrijg, dan laat ik ze (indien nodig) ontdooien en haal er de luchtpijp uit. De long vries ik dan in kleinere stukken in. De luchtpijpjes gaan apart als snackje. Als ik long nodig heb om snoep te maken haal ik een paar zakjes uit de vriezer. Na een klein uurtje is dat dan in plakjes en vervolgens kleine stukjes te snijden. :)
Door kojak
#1174311
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door