Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1173689
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag(misschien wel twee) mijn nog jonge(5 en een halve maand)katjes krijgen twee keer per dag carnibest(ben er nu twee weken mee bezig en ze vinden het heerlijk!!) ongeveer 70 gram per keer zo'n twee a drie keer een kuiken in de week en af en toe maak ik wat koolvis met bruin brood en soms krijgen ze een blikje schesir voor de afwisseling(dus dan doe ik een keer carnibest en een keer een blikje of koolvis met bruinbrood)maar ik moet zeggen nou ze maar twee keer per dag wat krijgen(hiervoor stonden er de hele dag brokken van iams) ze wel onwijs lopen te miauwen als ik in de keuken ergens mee bezig ben krijgen ze dan niet genoeg voer of zijn ze gewoon aan het zeuren..?(ze wegen 2,5 en 2,2 kilo)
En mijn volgende vraag is soms moet ik voor me werk een weekend weg dus dan zorgt me moeder voor me katten maar ze krijgen dan maar een keer per dag cb en voor de rest brokken(eigenlijk wil ik ze geen brokken meer geven maar ken ze moeilijk niks geven als ik er niet ben) want me moeder gaat niet twee keer per dag is dit slecht?Hebben jullie misschien een oplossing?
Alvast bedankt
groetjes Eva
#1173864
Ik snap niet zo goed waarom je de katten bruinbrood geeft.
Verder denk ik wel dat je het goed doet met de CB, kuikens en als ze koolvis (rauw?) krijgen. Misschien kun je ook wat meer verschillende dingen proberen als kippennekjes ofzo.
Ik zou je moeder vragen of ze geen brokken zou geven. Dan misschien wel meer CB in een keer of iets waar ze wat langer over doen.

Mijn katten kregen op die leeftijd ook 2x per dag eten (nu nog). Als je de taille ziet en de ribben voelt, maar niet ziet, zijn je katten op goed gewicht. Kittens mogen best wat meer eten dan volwassen katten. Ze hebben meer energie nodig om te groeien en spelen.
#1173923
moeder gaat niet twee keer per dag is dit slecht?Hebben jullie misschien een oplossing?
er bestaan van die mooie electronische voerbakjes, met koelelement...
kun je 'n tijdklok zetten, en hoeft moeders maar 1 keer per dag te voeren en de tijd/voerbakjes te regelen?
#1174100
Ik geef ze bruinbrood en dat maak ik fijn en dat meng ik met de (gekookte)koolvis...
En ik wist helemaal niet dat je ook elektronische voerbakjes heb en met een koelelement(kan je die gewoon in de dierenwinkel krijgen?) das helemaal super...Bedankt!!!
#1174132
Hallo Eva,

70 gram is erg weinig, ik heb een kitten die 2,5 kilo weegt en hij eet ruim 200 gram per dag!
Daarnaast nog kuiken e.d.
Jonge katten gebruiken zoveel energie, ze mogen onbeperkt eten.

Bruin brood hebben katten niet nodig, er zitten voedingsstoffen in die een kat niet gebruikt en van nature niet eet, dus dat verdwijnt weer in de kattenbak  ;)  beter wat meer CB geven, een extra kuiken of iets anders van vlees of vis.

:) succes.
#1174168
Oke bedankt ik ga ze meer geven maar nou heb ik nog een vraag me katertje gaat dat wel redden maar me poesje denk ik niet moet ik het dan gewoon proberen en kijken hoever ze komt?En koolvis met bruinbrood heb ik eigenlijk van huis uit meegekregen onze katten kregen dat vroeger ook(zijn er inmiddels al lang niet meer hoor!)maar kan ik die koolvis dan gewoon zo geven of moet ik het eerst koken?(wat een vragen allemaal maar ik wil het goed doen voor me katten)
nog een laatste vraag waar kan je kippennekken kopen?
#1174211
alles rauw!
kippennekken kan je halen bij de poelier, de marktpoelier, versvoerleveranciers en meestal ook bij de (islamitische) slager.
mocht je nou nergens nekken kunnen vinden, kan je ook (halve) kipvleugels geven. het eerste vleesbotje wat sien at, was ook een kipvleugel (toen was ze 4 of 5 maanden).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door