Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paddy
#1171515
Quinty is weer aan het krabben het ging een hele tijd goed maar nu begint ze weer te krabben en op haar kontje te draaien.
ze eet sinds vorig jaar maart cb eend/rijst, haar hele buikje was zwart maar dat heeft ze niet meer, en sinds ze vlees eet
heeft ze ook geen last meer van haar oren. Ze heeft een hele poos niet gekrabt
Maar nu begint ze weer onder haar buikje te krabben en op haar kontje te draaien.
Ze heeft geen last van haar anaalklieren. 
Ik heb haar ook een poosje atopika gegeven maar dat wil ik liever niet meer.
Zou het ook mogelijk zijn dat ze een andere vleessoort zou moeten eten.
Door Paddy
#1172057
Ja heb ik wel eens aan gedacht, maar ik dacht dat deze voeding ook goed is.
En het lijkt mij zo moeilijk om ze dan precies te geven wat ze nodig hebben.
Quinty is wel een erge snoepert als ze de kans krijgt pakt ze alles wat maar eetbaar is.
We hebben nu wel afgesproken dat we daar erg op gaan letten,
want ze krijgt dan ook dingen binnen die niet goed voor haar zijn.
Ik ben ook begonnen met haar 2X per week te wassen met malaseb champoo.
Door Mevroi Kruim
#1172129
Op zich is een kvv goede voeding, alleen is die wel afgesteld op de gemiddelde hond. En die gemiddelde hond bestaat niet, elke hond is toch net weer ff anders. Met zelf samenstellen kun je je voer precies aanpassen aan de eigenaardigheden van jouw hond.

Zelf samenstellen is niet moeilijk, je moet ff weten wat je doet en dan is het in feite makkelijker dan gezonde maaltijden voor jezelf samenstellen.
En ik zou idd heel erg goed opletten dat ze niks anders te pakken krijgt en ook geen koekjes van onbekende samenstelling oid van de dierenwinkel voeren. Het kan goed zijn dat daar nou net zaken inzitten waar je hond niet tegen kan.
Door RupsenStorm
#1172458
RupsenStorm schreef: heb je ook al geprobeerd over te stappen op zelf samenstellen?
ik bedoelde mijn zin niet als kritiek op de voeding die je nu geeft. Ik heb hem een beetje onhandig samengesteld zie ik nu.
Maar om bovengenoemde reden die Kruimel ook al aangeeft vroeg ik me af of je wel eens gedacht hebt over zelf samenstellen omdat je juist dan precies weet wat er aan voeding in je hond gaat en wat niet.
Door Paddy
#1172980
Ik voelde het ook niet als kritiek hoor, ik ben al lang blij dat er meegedacht wordt.
Ik probeer nu eerst de diabetes van de cb en ik was haar 2X per week met malaseb,
en wij letten nu heel goed op wat ze binnen krijgt.
En ik ga kipfilet drogen als snoepje voor haar.
Door Paddy
#1173330
Ze heeft eerder lam&rijst gegeten,maar ik zag eigenlijk niet veel verbetering,
en omdat ze zo zwart was onder haar buikje (de dierenarts zei dat het dan van binnen komt)
zou het dus wel een voedselallergie zijn.
vorig jaar maart overgegaan op eend&rijst en geleidelijk ging de oorontsteking over daar heeft ze geen last
meer van en de jeuk was ook weg . Maar sinds een paar weken krabt ze weer dus we zitten ons suf te denken wat ze anders
krijgt dan normaal.Ik geef haar tussendoor wel eens vuile pens of kippennekjes,
maar daar kan het volgens mij ook niet aanliggen.
Door Helma
#1173456
Paddy schreef: Ik geef haar tussendoor wel eens vuile pens of kippennekjes,
maar daar kan het volgens mij ook niet aanliggen.
Nou, dat zou ik niet te hard roepen. Onze hond kan bijvoorbeeld niet tegen rund.......
Misschien kun je naast de eend /rijs variant van Carnibest 1 ding tegelijk geven.
Dus of een kippennek of pens.
Op deze manier kun je snel achterhalen wat eventueel de jeuk veroorzaakt.
Heel veel succes ermee.
Een hond met erge jeuk is echt niet fijn... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door