Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pieterendiaan
#1164374
Onze boxer pup (6,5 mnd, 23 kg, reu) krijgt nu 40 gram carnibest per kg per dag.  Hij krijgt nu 900 gram per dag (verdeelt over 3 momenten) en heeft geen grammetje vet te veel. Wie heeft er enig idee vanaf welke leeftijd je naar de volwassen hoeveelheid gaat (zoals op de verpakking beschreven)? Want als hij zo door blijft groeien zit hij zo een kilo per dag (vindt hij wel lekker). Hoeveel gram per dag krijgen andere volwassen honden (met een beetje het formaat van een volwassen boxer)?

Alvast bedankt!
#1165062
goh, ik heb geen idee  :-[ :-X 

eens even logisch nadenken ::) hoeveel weegt een volwassen boxer reu gemiddeld? Is hij al zo'n beetje aan de hoogte ? Eet hij alles schoon op? Lijkt hij daarna nog trek te hebben? Misschien kun je al over op 2 maaltijden per dag? Hoeveel beweging krijgt hiji?

Dit zijn, mijns inziens, allemaal dingen waarnaar je moet kijken, daarnaast voer je met je ogen en niet met de weegschaal  ::)  :P  ;)
Door pieterendiaan
#1165395
dank je wel. een volwassen boxerreu weegt een kilootje of 35 (denk ik). Hij is niet dik en beweegt veel dus ik denk dat ik het hier maar op moet houden en inderdaad met het oog voeren. Als ie dikker wordt gaan we minderen. Bedankt voor je reactie!
#1166217
Wij hebben onze Ridgeback met een maand of acht overgezet op  de 'volwassen' hoeveelheid. Ze begon nl wel een beetje te dik te worden. Ze eet nu zo'n 600 gram Carnibest per dag, of 300 gram en 's avonds Barf. We voeren de Bio Carnibest, weet niet of er verschil in voedingswaarde zit tussen de verschillende smaken ?
En hoe het met boxers is, geen idee, maar met Ridgebacks is het schoon opgaan van het eten totaal geen indicatie. Ook al zet ik mijn hond twee kilo Carnibest voor, ik weet zeker dat ook dat schoon opgaat  ;)
Succes !
#1167867
Voer met je ogen zou ik zeggen ;)

Onze gesterliseerde boxer dame van 18 mnd zou volgens de richtlijnen tussen de 600 en 800 gr per dag moeten krijgen. Ze krijgt 1 kg per dag omdat ze anders te mager wordt (nu zie je net de ribben niet)
Is wel een hele energieke dame, die het ook echt nodig heeft om een paar keer per dag lekker te ravotten.

We krijgen ze hier diverse merken en smaken (CB, Enerque, HB, Kivo, AHV Breda, Smuldier maar ook barf dingetjes)
#1172923
Vinnie krijgt vanaf 11 weken of zo Carnibest. Toen hij 20 weken en 20 kg was merkt ik dat als ik de hoeveelheden verhoogde hij dikker werd. Hij kreeg toen 1 kg per dag. Ik ben vanaf toen dus gestopt met het verhogen van de hoeveelheden. Inmiddels is hij bijna 11 maanden (geboren 18 maart 2008) en weegt hij naar schatting 35 kg. Hij krijgt nog steeds diezelfde 1 kg per dag, omgerekend is dat nu ipv 50 gr/kg dus nog maar 35 gr/kg. Ik heb de hoeveelheid dus nooit bewust omgezet naar volwassen-dosering, maar heb de doseringsschaal laten "glijden" door de hoeveelheid voer niet meer te verhogen. Hij zit nu dus op een dosering die ergens het midden houdt tussen volwassen en pup. Hij is ook nog niet helemaal uitgegroeid en zeker niet te dik, dus dat zal wel goed zijn....

Volgens Carnibest had ik overigens tot 10 maanden op puppy hoeveelheid moeten blijven zitten meen ik mij te herinneren (ik heb dat ooit eens gevraagd). Maar ja, ik heb een Golden en als er 1 hond is die makkelijk dik wordt.... Daarom ben ik dus gewoon gestopt met het verhogen van de totale hoeveelheid per dag toen bleek dat hij daar dikker van begon te worden...
#1175277
Ik heb gewoon gekeken naar hoe mijn pup eruit zag. Er is een tijd geweest dat ze 400 gram per dag kreeg, terwijl haar volwassen hoeveelheid 180-200 gram is. Maar het gaat hier wel om een Cairn terrier, misschien dat de verhoudingen bij de boxer anders zijn. Zolang hij niet dik is en niet dun is, zou ik gewoon blijven doen wat je al doet.
#1175534
[quote="Barbara78"]
Vinnie krijgt vanaf 11 weken of zo Carnibest. Toen hij 20 weken en 20 kg was merkt ik dat als ik de hoeveelheden verhoogde hij dikker werd. Hij kreeg toen 1 kg per dag. Ik ben vanaf toen dus gestopt met het verhogen van de hoeveelheden. Inmiddels is hij bijna 11 maanden (geboren 18 maart 2008) en weegt hij naar schatting 35 kg. Hij krijgt nog steeds diezelfde 1 kg per dag, omgerekend is dat nu ipv 50 gr/kg dus nog maar 35 gr/kg. Ik heb de hoeveelheid dus nooit bewust omgezet naar volwassen-dosering, maar heb de doseringsschaal laten "glijden" door de hoeveelheid voer niet meer te verhogen. Hij zit nu dus op een dosering die ergens het midden houdt tussen volwassen en pup. Hij is ook nog niet helemaal uitgegroeid en zeker niet te dik, dus dat zal wel goed zijn....

[/quote]

Ik heb het precies zo gedaan als hier wordt verteld en het werkt subliem zo. Harmony is nu 10 maanden en ze krijgt 800 gr KVV/BARF en weegt denk ik 25 kg.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door