Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alies
#116201
Hallo,

Mijn ouders willen mijn hond nu ineens misschien laten sterilliseren. Maar ik wil dat liever niet omdat ik gehoord heb dat de vacht en zo heel erg kan veranderen en ze heeft nu een hele mooi vacht en ik loop ook shows met haar.

Wat vinden jullie?
Door Eidos
#116204
Is er een specifieke reden waarom ze de hond willen laten helpen ??? Ik ben er persoonlijk namelijk geen voorstander van om in gezond vlees te gaan snijden zonder goeie redenen ..

Kheb inderdaad bij sommige honden gezien dat de vacht anders word na een castratie/ sterilisatie maar dat hoeft niet persee te gebeuren ...
Door ~anna~
#116205
Nou ik heb zelf een teef en ik ga het dus ook niet doen ik ga straks ook shows lopen.
Een vriendin van mij heeft haar teef op jonge leeftijd laten helpen en daar heeft zij nu spijt van vanwege de vachtverandering.Je kan altijd nog tegen je ouders zeggen als ze door blijven zeuren dat ze eerst helemaal volwassen moet worden.
Door Alies
#116408
Ze is al volwassen maar mijn ouders willen het omdat we anders in de vakanties steeds last hebben van reuen omdat ze waarschijnlijk precies in de zomervakantie loops wordt.
Door jeanne
#116516
wat is het voor een hond?
bij spaniels en goldens zou ik het niet doen zonder medische renden, je krijgt een zogenaamde castratenvacht, megadik en snel in de klit!
Is er niet een soort pil die de hond kan nemen zodat ze niet loops word in de zomervakantie?
(ik meen ooit zoiets gehoord te hebben ???)
Hoe hebben ze het die andere vakanties dan gedaan???
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#116520
Je zegt: mijn ouders en mijn hond.............Hebben jou ouders iets over jou hond te vertellen ? Dat beslis je toch zelf. :o
Door geer
#116554
Hai Alies! Tijd niet gezien! 8) Ehmmmm....jij was toch nog niet heel oud?? (even weten of ik de juiste Alies heb ;))
Wat voor hond heb je ook alweer en hoe oud is ze?? Sterilisatie hoeft niet perse nadelige gevolgen te hebben, maar je kan inderaad geen nestjes meer fokken of shows lopen...
Ik ga mijn Ted wel laten 'helpen', om meerdere redenen; de belangrijkste is dat de kans op bepaalde aandoeningen/ziektes (mamatumoren, baarmoederontsteking) kleiner wordt na sterilisatie/castratie...
Iedereen kijkt hier weer anders tegenaan... Heb het er eens goed over met je ouders en verdiep je eens in de voor en nadelen. Succes!
Door Ineke
#116556
Jij bent toch ook die Alies die kvv wilde geven, maar je ouders brokken?
Is dat nog naar wens gegaan?

Volgens mij mag je met een gecastreerde teef wel shows lopen. Met een gecastreerde reu mag dat niet. Kan het nog krommer??

Neemt niet weg dat jij het niet wilt en je ouders wel.
Wel jammer om dat alleen te doen om de vakantie veilig te stellen.

Ik houd mijn reuen altijd aangelijnd, om niemand tot last te zijn, maar ik ben niet alle reuen-eigenaren.
Laatst gewijzigd door Ineke op za 26 jun 2004, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#116559
Ineke schreef: Volgens mij mag je met een gecastreerde teef wel shows lopen. Met een gecastreerde reu mag dat niet. Kan het nog krommer??

Neemt niet weg dat jij het niet wilt en je ouders wel.
Wel jammer om dat alleen te doen om de vakantie veilig te stellen.

Ik houd mijn reuen altijd aangelijnd, om niemand tot last te zijn, maar ik ben niet alle reuen-eigenaren.

Meen je dat nou??? (van dat showen...) Wist ik helemaal niet!
Door Ineke
#116562
Bij een teef kun je dat moeilijk controleren. Bij een reu wel.
Vandaar dat sommige showreuen implantaten hebben :o (Is mij verteld hoor. Ik weet dat niet uit eigen bevindingen)
Door Alies
#116938
Met de verse voeding is het gelukt! Onze hond krijgt nu elke dag Energuiqe en ze vind het heerlijk ze eet echt veel beter en heeft nooit meer diarree!

Maar over dat castreren ik heb verteld wat de nadelen zijn en ik heb op internet gelezen dat je een hond ook de zogenaamde poezenpil mag geven. Dat stelt de loopsheid 14 dagen uit dus dat doen we misschien.
Door Alies
#116939
Oh en ja ik ben idd die alies ik ben 17 jaar oud. We hebben een Ierse terrier en ze is een jaar oud
Door Lupa
#117285
als je haar laat sterelizeren kun je de shouw vergeten!
de vacht van de ierse zetter wordt niet mooier op,
sommige rassen worden daarna zelfs wel mooier, maar voor een ierse is het voor de vacht fatal./
Door yalla
#117301
Ik vind dat je een hond om goede redenen moet steriliseren (of eigenlijk gewoon castreren feitelijk). Voor mij zou de reden 'slechte vacht' geen goeie zijn maar daar moet iedereen vrij in zijn. Mijn teef heeft helemaal geen slechte vacht, omdat ze simpelweg gezond leeft....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door