Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1171877
Hallo alemaal,
heb nu eindelijk na me hier ongeveer een jaar ingelezen te hebben, de eerste barf bestelling de deur
uitgedaan,
aangezien mijn honden niet alles eten was ik er erg huiverig voor, maar ben er inmiddels door alles
wat bij de appie in de aanbieding was achter gekomen dat ze toch wel 4 verschillende soorten vlees lusten..

heb nu eende nekken kippennekken haas en parelhoen karkas besteld, en voor daarbij zalmsnippers geit ,lam+rundersnippers gekocht en nog wat runderstrotjes..
durf geen grote stukken vlees omdat ze gewoon alles afslikken (ook al stikken ze er dan bijna in), bang dat de ander het pikt....
vandaar dat grote botten voor mij ook nooit een optie gaan worden,maakt dat wat uit?????

Wil eerst eens gaan beginnen met 50 kvv en 50 barf om er aan te wennen.
Klopt het inderdaad dat het niet uitmaakt als ze niet alle verschillende soorten op één dag krijgen als ze maar alles binnen twee weken gehad hebben,is namelijk makkelijker met al die kilo verpakkingen???

en bij die karkassen, heb ze nog nooit gezien, zijn die aan één groot stuk, en kan ik die makkelijk doormidden knippen ofzo?? en moet daar dan nog speirvlees bij of zit daar vlees geboeg aan voor de 50/50 verdeling vlees bot??
Heb nu nog niets van organen besteld omdat ik die ook wel goed in de supermarkt kan kopen en omdat ze al veel in de kvv zitten, ze krijgen wel ook groentemix omdat ze dat heerlijk vinden en omdat suri dan een volle bak voer kan krijgen zonder dat ze te vet wordt..ben zo benieuwd hoe het ze gaat bevallen..

alvast bedankt voor de moeite....

Kreeg gisteren wel nog een leuke opmerking van mijn vriend,hij was in het begin nooit zo voor vers voeren,vond het maar smerig,maar de laatste week zijn er verschillende mensen met' honden in z'n winkel geweest en steeds als hij die dan aanraakte stonken z'n handen en waren ze vettig van het huidvet dat hebben die van ons niet, en zelf hij verteld de mensen nu dat honden eenstuk prettiger voelen en ruiken als ze vers krijgen.. leuk  hé ;D :D ;)
#1172176
hoi hoi,
bij mij krijgen 2 van de 3 hondjes ook 50/50. s'morgens krijgen ze bij mij ahv-breda (een kompleet voer ) en s''avonds barf.
ik probeer altijd 7 verschildende vlees soorten te hebben voor elke dag 1 soort vlees dus.
bv:
ma : zalmstaarten
di  : geitensnippers
woe: schapen vlees
do :kipkarkassen
vr : paardensnijling
za: gemalen runderkopvlees met hart en pens

de kip karkaasen geef ik zelf altijd gewoon heel omdat de dan lekker kunnen kluiven/kauwen.
je moet een kipkarkas zien als : kippenek met daaraan het ruggenwervel en aan het ruggenwervel zitten dan nog de ribben en dat nog met kippenvlees bedekt. je kan het volgens mij met een goede snoeischaar wel in stukken knippen als je dat zou willen.
en wat ik altijd doe met kilo's vlees is het gedeeltelijk ontdooien , portieneren en weer invriezen. dat kan best.
groetjes dineke
#1173124
brunhober schreef: Hallo alemaal,
heb nu eindelijk na me hier ongeveer een jaar ingelezen te hebben, de eerste barf bestelling de deur
uitgedaan,
aangezien mijn honden niet alles eten was ik er erg huiverig voor, maar ben er inmiddels door alles
wat bij de appie in de aanbieding was achter gekomen dat ze toch wel 4 verschillende soorten vlees lusten..

heb nu eende nekken kippennekken haas en parelhoen karkas besteld, en voor daarbij zalmsnippers geit ,lam+rundersnippers gekocht en nog wat runderstrotjes..
durf geen grote stukken vlees omdat ze gewoon alles afslikken (ook al stikken ze er dan bijna in), bang dat de ander het pikt....
vandaar dat grote botten voor mij ook nooit een optie gaan worden,maakt dat wat uit?????
Nee, dat maakt op zich niet uit. Als je toch maar wat afwisselt. Maar ik zou mijn honden dusdanig positioneren dat ze niks van elkaar af kunnen pakken. Een in de kamer op z'n kleedje, een in de hal, een in de keuken. Of zoiets.
Wil eerst eens gaan beginnen met 50 kvv en 50 barf om er aan te wennen.
OK.
Klopt het inderdaad dat het niet uitmaakt als ze niet alle verschillende soorten op één dag krijgen als ze maar alles binnen twee weken gehad hebben,is namelijk makkelijker met al die kilo verpakkingen???
Ja, binnen 1 of 2 weken. Ik doe zelf binnen 1 week maar ik ken zat mensen die over 2 weken rekenen.
en bij die karkassen, heb ze nog nooit gezien, zijn die aan één groot stuk, en kan ik die makkelijk doormidden knippen ofzo?? en moet daar dan nog speirvlees bij of zit daar vlees geboeg aan voor de 50/50 verdeling vlees bot??
Meestal lukt het met een goede huishoudschaar wel. En anders een snoeischaar. Ik weet niet hoe de karkassen die je besteld hebt eruit zien dus ik kan hier niks over zeggen. Maak er anders een fotootje van, als je ze binnen hebt!
Heb nu nog niets van organen besteld omdat ik die ook wel goed in de supermarkt kan kopen en omdat ze al veel in de kvv zitten
Heel goed.
ze krijgen wel ook groentemix omdat ze dat heerlijk vinden en omdat suri dan een volle bak voer kan krijgen zonder dat ze te vet wordt..ben zo benieuwd hoe het ze gaat bevallen..
Prima! Klinkt goed. Ik ben ook heel benieuwd. Houdt ons op de hoogte he!
alvast bedankt voor de moeite....

Kreeg gisteren wel nog een leuke opmerking van mijn vriend,hij was in het begin nooit zo voor vers voeren,vond het maar smerig,maar de laatste week zijn er verschillende mensen met' honden in z'n winkel geweest en steeds als hij die dan aanraakte stonken z'n handen en waren ze vettig van het huidvet dat hebben die van ons niet, en zelf hij verteld de mensen nu dat honden eenstuk prettiger voelen en ruiken als ze vers krijgen.. leuk  hé ;D :D ;)
Kijk, dat is mooi ;D! Ja zie je, vers/rauw verkoopt zichzelf gewoon!
#1173395
bedankt voor de reacties
hoe die karkassen eruit zien weet ik ook nog niet
heb er nog nooit één in ongemalen toestand gezien, dus ben
benieuwd..
moet nog een weekje wachten,maar dan is de vriezer ook goed leeg,
ze pikken niet van elkaar,ze zijn allebei heel erg trots op hun voerbak
en ze ruilen pas als ze zeker weten dat die helemaal leeg is.

Durf niet zo goed ene op de gang te zetten omdat ik ze dan niet allebei in het oog kan
houden, is tot nu toe altijd goed gegaan met botjes afslikken,maar neem liever het zekere voor het onzekere..
#1173531
Ik heb van de week ook karkassen van Herby ontvangen. Eendenruggen, konijnenpoten, parelhoen en haas. Op de parelhoen na, dat vond ik echt zwaar, was de rest ontzettend goed te knippen en malen.
Aan de konijnenpoten (ik had karkassen besteld, maar kreeg schouders met poten) en aan de parelhoen zat ontzettend veel vlees. Aan de eendenruggen ietsjes minder, maar daar zat nog wel veel vel aan. De hazenruggen hadden het minste vlees, maar ook nog best wat. Ik was super tevreden. Heb nu 25 kg botmix in de vriezer liggen.
#1183803
[quote="brunhober"]
dan ben ik eens benieuwd hoe het eruit komt te zien, ga toch proberen
om het eerst maar eens ongemalen te geven ik heb twee flinke honden
en ze zijn opzich wel aan verschillende kipdelen gewend dus hoop dat ze
ook met de karkassen uit de voeten kunnen.
[/quote]

Als je het nog niet helemaal aandurft om ze karkassen te geven kun je ze ook eerst vasthouden zodat ze snappen dat ze er op moeten kauwen ipv in 1x doorslikken. Doe ik ook nog regelmatig, maar dan moeten ze niet zo gulzig zijn dat ze jouw vingers er bij opeten ::)
#1185169
heb de karkassen en al het andere spul binnnen, vriezer puilt er helemaal vanuit ;D.. '
heb voor het gemak maar eerst een kilo kippenekken uitgelegd die zijn makkelijk te verdelen..
en dan ga ik van de week eens met zo'n karkasje aan de slag...
Honden werden al helemaal wild van de geur die uit de zakken kwam..
Bijna zonde dat het allemaal diep bevroren was, en ze dus nog eventjes geduld moeten hebben voor ze kunnen proeven,, ::)

Heb trouwens ook runderstrotjes..geven jullie die als tussendoortje of bij de maaltijd??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door