Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miske
#1171737
Olly heeft vandaag buiten voor het eerst pens gehad.  De helft van een lap (zo'n 400 gr.) en daarna nog een stuk kipkarkas.

Is het normaal dat ze er haast niet op knauwt en het gewoon inslikt?  Kan het kwaad?

Ze zeggen nl. steeds dat pens een goeie tandenborstel is maar daar merk ik nou bij mijn labbie eens nix van, hahaha.

Oh ja, Olly begint trouwens niet met eten als ik de lap vasthoud want zo heb ik het eerst geprobeerd.

Ze heeft volgens mij zo'n 20 seconden over het karkasje gedaan dus dat was net wat langer dan de pens, héhéhé.
Door Lizzy
#1171739
Miske schreef: Olly heeft vandaag buiten voor het eerst pens gehad.  De helft van een lap (zo'n 400 gr.) en daarna nog een stuk kipkarkas.

Is het normaal dat ze er haast niet op knauwt en het gewoon inslikt?  Kan het kwaad?
Ja. Mijn honden doen dit ook. Althans, 2 daarvan. Mijn Brutus probeert zelfs een lap van een kilo in 1 keer weg te slikken. Kan het kwaad? Nou, op zich niet. Maar, ik heb bij Brutus al eens een lap van een kilo uit zijn bek moeten trekken omdat hij 'm niet meer voor of achteruit kreeg, die lap. Dus sindsdien snijd ik lappen ik stukken van 10 cm.
Ze zeggen nl. steeds dat pens een goeie tandenborstel is maar daar merk ik nou bij mijn labbie eens nix van, hahaha.
Nee, niet bij alle honden werkt het goed. Hier werkt een lap kopvlees van een kilo beter.
Door stephany
#1171755
niks bijzonder dus!!  ;D hier gaat dat ook zo, en soms als hij de lap in een keer door probeerd te slikken komt hij er net zo hard weer uit. Dan zie je hem kijken 'nou ja dan maar een paar keer kauwen'  :D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1171760
Indy slobbert ook zo'n lap in één hap naar binnen.
Sita zet haar poot er op en scheurt hem helemaal uit elkaar, prachtig om te zien. Ze weet precies hoe het moet, en dat na 10 jaar brokkies te hebben gegeten.  8)
#1171763
Ik geef altijd zo groot mogelijke stukken. Heb er eentje die alles gelijk naar binnen werkt en het dan vaak daarna uitkotst om het misschien een beetje te kauwen. Heb er hier ook eentje die stukje bij beetje kauwt, echt sabbelt bijna tussen de kiezen. Een wereld van verschil dus! Een verschil ook van 3 seconden tot 10 mintuen :D
Door Miske
#1171779
Oef, blij te zien dat Olly niet de enige is die zo kan schrokken ;).  En andere vleessoorten ga ik nog proberen, alleen nog niet nu :).  Nog even verder doen met mijn schrokkertje dus :).
Door sandrra
#1171950
Mazoe deed dit in t begin ook hup zo 800 gram slik weg. Dan kwam t weer terug en dan kauwde ze wel.
Tegenwoordig kauwt ze eerst maar als t buiten te koud,nat is of t duurt haar te lang dan gloept er soms nog wel een heel stuk naar binnen.
Khami wilt geen pens aan een stuk die wilt gemalen pens... ::)zucht
Door Suri&Bohdi
#1172011
bij mij is pens ongeveer het enige waar ze wel op kauwen
deden ze dat ook maar met de kippepoten die komen er bij bohdi net
zo hard weer uit als dat ze erin gaan,suri kauwt gelukkig wel een beetje het kraakt in ieder geval.... ;D
Door RupsenStorm
#1172039
Storm kauwt en scheurt zijn grootgelaten penslappen heel netjes. Rups vindt het maar niets. Ze vindt vast het teveel werk. Zelfs als ik het kleiner maak neemt ze met lange tanden een happie maar meestal drukt ze almaar haar neus ertegen en loopt dan plots gewoon weg. Ik bied het haar wel steeds weer aan in de hoop dat ze het toch eens op gaat eten die muts
Door sandrra
#1172062
RupsenStorm schreef: Storm kauwt en scheurt zijn grootgelaten penslappen heel netjes. Rups vindt het maar niets. Ze vindt vast het teveel werk. Zelfs als ik het kleiner maak neemt ze met lange tanden een happie maar meestal drukt ze almaar haar neus ertegen en loopt dan plots gewoon weg. Ik bied het haar wel steeds weer aan in de hoop dat ze het toch eens op gaat eten die muts
Lijkt Khami wel, die doet dat bij een hoop dingen zo. Khami eet bijv ook geen lams/schapenpens. Maar wel weer pens van smuldier  :-\ Nu heb ik gemalen runderpens bij Herby besteld en hoop dat ze dat eet en dan misschien later wel een lap wilt scheuren.
Door Miske
#1172094
Mijn vader gaat de pensen nog ff versnijden op mijn aanvraag want met mijn mes lukt het niet zo goed (was nog niet ingevrozen).  Ik ga eens vragen om 1 pens in kleinere stukjes te doen, misschien moet ze er wel op kauwen.  En anders probeer ik haar toch op een pensendag 1x/dag eten te geven zodat ze een grote lap in 1x krijgt; dan hoop ik dat ze wel wat gaat kauwen.  Net precies een halve minuut nodig gehad om een kipkarkas en ongeveer 400 gr. pens op te vreten ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door