Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1170411
Mijn teefje van 4 maanden heeft een beetje een vieze preut,
ze wast zichzelf ook niet, het begint ook te ruiken de laatste dagen.
Wel maak ik het elke dag schoon, mn reu probeert het wel elke keer
te wassen maar dat heb ik liever niet.

Nu zie ik dat mensen vaak vitamine C geven als hun hond wat afscheiding heeft.

Moet ik naar de DA of aan de vit C beginnin??

Mn reu heeft af en toe ook een druppel aan zn piele hangen.
Hoeveel vit C en welke moeten ze dan hebben?
Of zijn er andere middeltjes die beter zijn??

Groetjes
Laatst gewijzigd door *Evie* op do 05 feb 2009, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1170535
Ik heb er geen ervaring mee. Voor een vieze leuter wordt gellof ik wel door mensen vit C gegeven.
Hier is het voldoende om na het wandelen even de boel goed schoon te spoelen.

Met een vieze muts bij een teffje zou ik naar de d.a. gaan.

Misschien ff via de zoek functie??
Door Linda & Kay
#1170537
Mijn teefje had dat rond de 4 maanden ook behoorlijk erg. Ze snapte niet dat ze dat zelf schoon moest likken. De da adviseerde om het met een doekje iedere keer na het plassen schoon te maken.
Sinds 2 maanden is er een reu bij gekomen en die laat ik, eerlijk gezegd, wel gewoon aan d'r flut likken. Andersom ook... En ik moet zeggen, dat werkt veel beter dan een doekje.

En wat betreft vit. c... Ik pers iedere dag sinaasappels en ik geef de honden zo nu en dan het vruchtvlees en dat werkt ook wel aardig. Qua pillen e.d. zou ik het niet weten, ben niet zo van de pillen...
Door *Evie*
#1170539
De reu doet gewoon erg vies als die haar wast, hij gaat soppen en heel erg
kwijl/spugen. Ze wast zich helemaal niet, maak het elke keer schoon.

Als ik haar schoonmaak dan gaat ze erna wel ruiken aan dr muts maar doet
verder niks. Loopt zo weer door.
Mn reu is weer heel schoon, die poetst zichzelf wel 100x per dag
Door pallas
#1170542
*Evalien* schreef: De reu doet gewoon erg vies als die haar wast, hij gaat soppen en heel erg
kwijl/spugen. Ze wast zich helemaal niet, maak het elke keer schoon.

Als ik haar schoonmaak dan gaat ze erna wel ruiken aan dr muts maar doet
verder niks. Loopt zo weer door.
Mn reu is weer heel schoon, die poetst zichzelf wel 100x per dag
Wel opletten hè, ze kan ooke en ontsteking hebben en dat kan voor sommige reuen aantrekkelijk ruiken. (= soppen en kwijlen)
Zeker als ze zelf ook nog eens vies gaat ruiken is er toch iets niet in orde hoor!
Door wolfy
#1170564
als ik het zo lees dan zou ik of naar de dierenarts gaan om te kijken of ze geen infectie heeft dan weet je het zeker, en daarbij vraag ik me af als je het zelf als maar schoon maakt maak je het probleem dan niet erger ? dat je de natuurlijke verhoudingen daar verstoort net als bij een mens?
dan zou ik zelf nog eerder kiezen idd om je reu dr schoon te laten poetsen dat zijn tenminste hondenbacterieën . ::)
Door Happy Tail
#1170633
als ik zo even bedenk kan het goed (puppen) vaginites zijn. Dus ik zou er echt voorzichtig mee zijn om te voorkomen dat de ontsteking niet naar binnen gaat.
Door sandrra
#1170884
Ik zou voor zekerheid ff langs de DA gaan. Nou hebben puppyteefjes hier wel vaker last van en trekt t gewoon weg, maar ja kan ook een ontsteking zijn.
Door RupsenStorm
#1171314
Hoe gaat het  nu met Saba Evalien? en als schoonmaaktip kan ik je nog wassen met lactacyd aanbevelen das PH neutraal, gebruik ik ook voor de katten en de honden om iets te soppen.
Door *Evie*
#1171437
Ze is nog maar 4 maanden en wast zich gewoon niet, komt geen bruine troep uit.
Heb niet het idee dat het ontstoken is maar gewoon zichzelf niet schoonmaakt.
Daarom wat gaat ruiken.

Het is de ene keer wat erger dan de andere, ik zie haar ook helemaal niet wassen.
Ook dr pootjes enzo niet.

Lactacyd is idd een goede, ook voor kane zn piele, zal ik eventjes halen. Ik doe het nu alleen met wat water.
Door Rianne145
#1171578
Hoi,

Wij hebben het met 2 teven gehad rond die leeftijd, we zijn met de eerste naar de da geweest, die zei dat het een puppy vaginitus was en met ab is het net zo snel over als zonder. Maar ik kan door het beeldscherm heen niet zien of dit het zelfde is. Dus bij twijfel altijd even langs gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door