Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rianne145
#1171571
Hoi,

Mijn excuses voor het ranzige verhaal, maar anders uitleggen is niet echt mogelijk.
De hond van mijn ouders(en mijn lease hond, ik doe vrij veel met haar), een boxer heeft regelmatig een snot neus aan 1 neusgat. Meestal snottert ze alleen als ze heel erg opgewonden is dat is dan wat helder slijm of schuim. Dan snuit ze als het ware een klodder uit (die dan op haar lip blijft hangen). Maar zo af en toe (vaak in de winterperiode) zoals nu is het vies, gelig en stinkt het. We zijn in het verleden daar al eens mee naar de da geweest, die heeft in haar neus gekeken en niets kunnen vinden (alleen even met zo'n oorkijker). We kregen een anitbiotica kuur en daar knapte het snel van op. Later hebben we gekeken hoe het ging zonder, vooral omdat ze nergens last van lijkt te hebben. Ze is niet ziek/hangerig, geen koorts en tijdens het 'snuiten' geeft ze ook niet aan dat het vervelend is. Ze stuitert dan even hard rond. Dan knapt het na verloop van tijd vanzelf weer op. Weten jullie iets wat we kunnen doen? Of toch beter ab halen bij de da? Misschien euchinea force? Probiotica?
Door kojak
#1172173
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#1172186
Misschien is het een terugkerende sinusitis? (onsteking van de neusholtes) Ik zou er wel naar laten kijken.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1172192
Ik zou willen weten wat de oorzaak is. Er is dus nog niet goed in de neus gekeken. Misschien zit er iets van een tumortje, poliepje o.i.d. dat dit probleem veroorzaakt.
Door Rianne145
#1172544
Er is wel even naar gekeken, maar inderdaad nog niet serieus onder narcose. Ze heeft het eigenlijk van pup af aan gehad, dus een tumortje of poliep lijkt mij niet waarschijnlijk. Het is wel een kortneuzige (bestaat die woord :P) maar toch is het volgens mij niet helemaal normaal, vooral omdat het maar 1 neusgat is. Ik zal het eens met m'n ouders overleggen. Als er nog meer suggesties of ervaringen zijn hoor ik het graag!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door