Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1166953
Yuki heeft weer last van zijn oog. Een klein jaartje geleden heeft ie dat ook gehad aan hetzelfde oog. Veel knijpen en knipperen, tranen, derde ooglid zichtbaar.
Toen kreeg en zalf van de da, maar dat hielp niets, dus gaven ze een ander zalfje. Ook die hielp niet. Ondertussen traande het al maanden. Toen 'ogentroost' van Weleda gekocht en dat heeft een einde gemaakt aan de klachten.'
Dit keer weer tranen en knijpen. Hij heeft er duidelijk geregeld last van. De ogentroost lijkt niet veel te doen.

Wat zou het kunnen zijn? Zijn 3e ooglid is duidelijk zichtbaar en ziet er niet volledig glad uit (weet niet of dat normaal is?)...beetje bobbelig. En er komt geregeld vocht uit, zodat hij zo'n traanstreep op zijn snuit heeft.
Iemand tips??
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op vr 06 feb 2009, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1167052
vanaalst schreef: meestal als het derde ooglid zichtbaar is, grote kans dat er iets in het oog zit?
vooral omdat er zo geknipperd wordt..
Kan een oog dat er normaal gesproken wel zelf uitwerken dan? Stel dat er bv een zandkorreltje onder zijn 3e ooglid zou zitten??
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1167062
ik zou zo'n testje laten doen, dan weet je zeker of er wel of niet wat in zit.
een zandkorrel kan natuurlijk best pijn ed veroorzaken en dat niet alleen volgens mij, uit kijken voor beschadigingen
Door K&D
#1167092
Is het een ras dat gevoelig is voor distichiasis? Want dan zou het ook een wimperhaartje kunnen zijn dat irriteert. Ze hoeven er niet altijd last van te hebben, want ook wimpers ruien.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1167679
D&K schreef: Is het een ras dat gevoelig is voor distichiasis? Want dan zou het ook een wimperhaartje kunnen zijn dat irriteert. Ze hoeven er niet altijd last van te hebben, want ook wimpers ruien.
Het is een witte herder (een A.C. Witte Herder)...geen idee of die er gevoelig voor zijn, dacht het eigenlijk niet, maar vond met de zoekfunctie wel meer oogklachten bij de witjes.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1170863
Vandaag bij da geweest om eventuele ernstige oorzaken uit te sluiten. Hij heeft een beschadiging aan zijn oog, gaatje in het hoornvlies. Alweer...(vorig jaar ook al)
Nu dus abzalf met vit. A meegekregen...wat vinden jullie, zal ik dat gebruiken???
Druppel al een week met Similasan en het is al enigzins aan het genezen (er liepen al bloedvaatjes richting het gatje, zei de da)....twijfel of ik daarmee door zal gaan en de tube zalf zal  negeren...  :P
Door 202Spots
#1171365
yuki13 schreef: twijfel of ik daarmee door zal gaan en de tube zalf zal  negeren...  :P
Waarom twijfel?????
Wanneer mijn DA 'n probleem vind en daar medicijn voor voorschrijft, dan neem ik zijn/haar advies.
Als de  DA deze  zalf aanraad om het probleem te behandelen,
dan is het voor mij geen twijfel dat ik die zal gaan gebruiken.. :-\
Hoop dat 't vlug beter gaat!
Door pallas
#1171429
Voor Didot's oog beschadiging gebruik ik nu alweer 2,5 maand Vit A zalf (en oog gel)
Het geneest erg goed, je ziet nu nog maar een klein waasje. We hopen dat dit ook op termijn nog wegtrekt.

Mijn da heeft het zo uitgelegd:

Het hoornvlies kan alleen maar via het traanvocht voedingsstoffen krijgen , er zitten nl geen bloedvaten in.
Via de vit A zalf geneest het dus sneller én het werkt ontstekingsremmend.

Didot krijgt er ooggel bij (kunsttraanvocht) om een beschermend laagje op het oog te hebben.

Ik zou het dus zeker gebruiken, tis een prima middel.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1172009
Heb Cavasan...is een zalf met Vit A EN anti-biotica. Dat laatste had van mij niet gehoeven, er is namelijk ook een zalf die alleen vit. A bevat. ik dacht dus dat ik die had gekregen, maar de da zei dat ze toch maar deze had gedaan, voor de zekerheid.
Terwijl het er eigenlijk best schoon uitziet. De vit A zorgt inderdaad voor een snellere genezing.
Maar goedm ben gisteren met de zalf begonnen  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door