Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#1171220
Hoi,

Graag jullie ervaringen, Mijn Duitse Herderpup Kay , van nu vijf en halve maand, zit al vanaf het begin op Kvv en af en toe wat barf!
In het begin heeft ie enkel en alleen Carnibest gehad, maar vond het de laatste tijd te duur worden. (Heb namelijk nog een hond van 65 kilo)
Op de Kivo doen ze het eigenlijk echt goed, alleen ik merk de laatste tijd dat Kay wel erg stevig begint te worden nu is ie al bijna 29 kilo!
Op zich geen rede tot paniek, want het is welliswaar tegen de bovengroeicurve aan, maar toch.
Ik wijt dit aan de Kivo, want die is gewoon echt wel wat vetter als de Carnibest.
Wij vinden Kay niet te dik, maar wil gewoon problemen in de toekomst zien te voorkomen, vanwege zijn botten.

Nu vraag ik me af, wat ik het beste kan doen!
1. Ik ga hem nog minder Kivo geven( hij zou eigenlijk gezien zijn leeftijd en gewicht) al rond de 1300 gram moeten zitten.
Maar hij krijgt dus nu al een tijdje 1000 gram.

2. Ik ga even tijdelijk ipv elke dag Kivo nu twee of drie Carnibest dagen invoeren simpelweg omdat het minder vet is!.
Voor 1 hond is het ook wel duur maar dat gaat nog, Mack krijgt gewoon zijn Kivo.

3. Ik ga helemaal over op Carnibest, en zodra ie uitgegegroeid is gewoon weer op de KIvo.

Wat zouden jullie adviseren?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1171329
gek die ervaring heb ik niet gehad, maar goed het kan natuurlijk..
ik zou hem effies wat minder geven, kijken hoe ie het daar op doet, tja vreet ie bijna de straattegels op van de honger--dan zou ik een paar dagen cb gaan geven.
Door millyckk
#1171389
Mijn witte herder van 7 maand krijgt ook Kivo, in het begin zonder barf en nu 50/50. Heb van het begin af aan ook wat minder Kivo gegeven omdat hij het er wel erg goed op deed ;)
Hij is nu 27,5 kilo en krijgt 700 gram op een dag, ik merkte dat het omslagpunt van 5% voer van het lichaamsgewicht bij hem zo rond de 6 maand lag. Hij zit nu op 2,5 % en dat gaat prima! Ik vind 1000 gram eigenlijk best veel, maar dat kan natuurlijk per hond verschillen.
Denk je er wel aan dat als hij botten of vlees krijgt, je dit af moet trekken van de hoeveelheid KVV?
Door lightning
#1171413
mijn honden krijgen hier ook kivo en je moet van kivo heb  ik gemerkt vele malen minder geven omdat het veel vetter is. ze doen het er TE goed op ;) de honde hier wegen tussen de 21 en 26 kilo en krijgen samen 1 kilo. dus 1 kilo verdeeld over 3 honden.(1 hond zit aan de duck)
Door Bullmastiff gek
#1171827
Oke, denk dat we dan maar eens wat minder gaan geven, Misschien moet ik ook over gaan op die 2,5%
Hij is nu ruim vijf en een halve maand! Of vinden jullie dat te vroeg?
Door millyckk
#1171841
[quote="Bullmastiff gek"]
Oke, denk dat we dan maar eens wat minder gaan geven, Misschien moet ik ook over gaan op die 2,5%
Hij is nu ruim vijf en een halve maand! Of vinden jullie dat te vroeg?

[/quote]
Hangt, denk ik, erg van je hond af. Je kan ook eerst beginnen met b.v. 4% of 3 en kijken hoe dat gaat? Ben zelf ook een tijdje aan het zoeken geweest wat hoeveelheid betreft, je moet het, zolang hij nog groeit, regelmatig aanpassen. Succes!
Door Bullmastiff gek
#1171948
Heb even de verhoudingen bekeken, van zowel de Carnibest als de Kivo.
En tot mijn verbazing geven ze voor Kivo 9,70% vet op.
En voor de Canibest is dat 14%, voor de rest zit er in de rest niet zoveel verschil.

Dus ga maar gewoon wat minder weer geven, heb Kay net gewogen en hij weegt nu 29,5 kilo.
Het rare is hij zit kwa hoeveelheid op nog minder dan 40 gram per kg lichaamsgewicht, wat geadviseert wordt voor pups.
Advies is tussen de 40 en 60 gram, dan kom ik uit op 1180 gram op basis van 40 gram, en op 60 gram is dat 1770 gram voeding.
En hij krijgt al geruime tijd 1000 gram :o
Door linda1985
#1172007
Toch vreemd.. In Carnibest (natuur) zit voornamelijk rund en in Kivo kip, en kip is in mijn ogen toch magerder vlees als rund  :D maar mijn hond kreeg meer dan 800gram Carnibest waarvan hij magertjes bleef, nu ca 3/4 weken op Kivo (600gram) is hij al 2 kg aangekomen en goed op gewicht!
Door Mevroi Kruim
#1172126
Ik denk, maar dat weet ik niet natuurlijk, dat ze van de kip het vel ook meemalen in de CB. En dat vel is behoorlijk vet, dus vandaar.
In botten zit trouwens ook behoorlijk veel vet, in het merg.
Door millyckk
#1172269
[quote="Kruimel"]
Ik denk, maar dat weet ik niet natuurlijk, dat ze van de kip het vel ook meemalen in de CB. En dat vel is behoorlijk vet, dus vandaar.
In botten zit trouwens ook behoorlijk veel vet, in het merg.
[/quote]
Er zit inderdaad vel bij in, ook bot trouwens: het is vrij grof gemalen en dus redelijk herkenbaar! ( ik denk dat je Kivo bedoelt?)
Door Mevroi Kruim
#1173022
[quote="milik"]
Er zit inderdaad vel bij in, ook bot trouwens: het is vrij grof gemalen en dus redelijk herkenbaar! ( ik denk dat je Kivo bedoelt?)
[/quote]

Nee, ik bedoelde de CB, omdat dat vetter is dan de Kivo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door