Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miske
#1170833
Vanaf zaterdag heb ik hier in huis:
- kippenekken
- kippekarkas
- lamspens

En ik heb ook 5 soorten Haaksbarf (KVV) waaronder lam/kip, rund, zalm, geit en ook nog kip, denk ik.

Voorlopig blijf ik hier mee werken; er zijn wel andere soorten vlees die vrij goed te doen zouden zijn zodat ik ze alleen kan geven en dus makkelijk/veilig zijn en volledig opeetbaar zijn voor Olly, maar die heb ik nog niet tot mijn beschikking.

Zal ik van elke vleessoort 1x/week iets geven?  Kipkarkas+lamspens ga ik wel combineren op advies van een aantal mensen.  Of zou ik 1x/week 1 vleessoort geven naast KVV?  Dus ofwel 1 dag BARF/week of 3 dagen BARF/week naast de KVV, met deze vleessoorten nu?  Mij lijken namelijk wel dat ik al best veel KVV-kip heb dus ik ben bang dat ik een overdosis kippie aan Olly geef????  Oh ja, ik heb hier ook nog wel enkele KVV-minirolletjes eend en konijn, maar niet zo superveel meer (ik denk 2 kg per soort) dus dat kan ik voorlopig wel geven als KVV ipv lam/kip en kip.

Ben benieuwd!  Ik ken er nog niet zo veel van maar ben wel bereid om bij te leren!  Ben echt blij dat ik "in dit wereldje" ben beland, hahaha :).

Vandaag naar een beurs voor blinden/slechtzienden geweest waar superveel geleidehondgebruikers waren en ik heb van diverse geleidehondenscholen en een masseuse gehoord dat Olly er helemaal super uitziet!  Mensen hebben me hierover ook vragen gesteld en als ik dan zeg dat ze rauw eet, aanvaarden ze dat wel maar springen ze zo over naar een ander onderwerp.  Dat vind ik wel jammer, maar ik ben toch blij met de complimenten!
Laatst gewijzigd door Miske op do 05 feb 2009, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1170918
wil je in de toekomst helemaal zelf gaan samenstellen? Dan zou ik gewoon iedere week een anders diersoort toe gaan voegen (die je nu nog niet huis hebt, want alleen maar kip, is erg eenzijdig :-\)
Als je kipkarkassen erg kaal zijn (dus geen 50%bot/50%vlees) kun je er inderdaad wat pens bij geven om het bot wat meer "in te pakken".
Over het algemeen is het zo dat er al behoorlijk wat orgaan in de verschillende KVV's zitten, maar ik weet niet hoe dat bij Haaks barf is, en zou je even moeten nakijken, anders zou ik de pens er gewoon een keertje bij geven en geen deel uit laten maken van het menu.

Leuk dat je zulke complimenten hebt gekregen over Olly :). Och en dat andere mensen niet snappen dat dit ook grotendeels met de manier van voeren te maken heeft, hier wen je vanzelf aan ;)
Ik voer nu al bijna 2 1/2 jaar volledig rauw, en vertel eigenlijk alleen nog maar aan mensen als ze mij er naar vragen en ECHT intersse tonen WAT en HOE ik voer.
Door Lizzy
#1170939
Wanneer er in de KVV die je geeft kip zit als calciumbron, dan is het inderdaad goed om juist in je zelf samengestelde deel andere vleesbotsoorten te geven. Af en toe wat kip is niet erg, maar kippennek en kippenkarkas voegt eigenlijk niet zoveel toe aan je menu. Voor nu is dat niet erg, maar in de nabije toekomst is het dus een goed idee vooral vleesbotten zoals eendkarkas/nek, parelhoenkarkas, konijnkarkas, etc. te gaan geven, dan voegt dat echt veel nuttigs toe aan de KVV die je geeft.
Door Miske
#1171171
Dank voor de tip Lizzy!  Kan ik die karkasjes die jij opnoemt, ook veilig aan Olly geven?  Ze moet het volledig op kunnen smullen want als er botjes nog achterblijven, vertrouw ik dit niet!  Veilig en makkelijk vlees dus!  Ik trek dadelijk naar de slager dus dan vraag ik het even!  Sorry, ik ken echt nix van vlees, ik eet het nl. zelf niet ;).
Door Miske
#1171222
Zo, net van de slager teruggekomen.  Die kan enkel vlot kipkarkas meegeven.  Rundshart moet ie bestellen.  Ik ga dan maar 1x/week wat afhalen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door