Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deduk
#1167712
Is het mogelijk om een zalmkop te malen? Ik ben bang als ik hem in mijn keukenmachine gooi dat deze het meteen begeeft (ik heb er al eerder eentje de soep in geholpen!). En als het gemalen kan worden, gooi ik dan zo de komplete kop in de keukenmachine of blender? Ik heb nog wat koppen in de vriezer en het lijkt me zo lekker voor de katten (ze willen het zo niet eten)!
Laatst gewijzigd door deduk op ma 02 feb 2009, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1167740
Veel te hard, en ruggen met graten malen is ook geen succes.
Heb ik een keer gedaan, maar nooit weer  :o :o
Door 202Spots
#1167767
[quote="EH"]
Is het mogelijk om een zalmkop te malen? Ik ben bang als ik hem in mijn keukenmachine gooi dat deze het meteen begeeft (ik heb er al eerder eentje de soep in geholpen!). En als het gemalen kan worden, gooi ik dan zo de komplete kop in de keukenmachine of blender? Ik heb nog wat koppen in de vriezer en het lijkt me zo lekker voor de katten (ze willen het zo niet eten)!
[/quote]
Het enige wat je in de blender of 'n keukenmachien kan gooien is groentes/fruit  ;)
Geen enkele blender of keukenmachien kan botten/graat vermalen.
Je kan de zalmkop wel  in vlees/gehakt molen malen of misschien in kleinere catfood-size stukjes knippen?
Door deduk
#1167773
Bedankt voor alle snelle reakties! Ik zal het dus maar niet in de keukenmachine gaan proberen, helaas voor de katten!
Door sofia
#1168623
In mijn blender maal ik wilde eendkarkas wat sofia zo niet wil eten samen met kefir, olie, ei etc. en dat gaat prima. Ik denk dat je moet kijken hoe sterk de motor van het ding is.
Door Marlou-Kamiel
#1169476
Nou weet ik niet precies wat voor apparaat vriendlief aangeschaft heeft voor dit werkje, maar hij heeft laatst dus zalmkoppen in een `keukenmachine` gemikt en gemalen. Wel eerst doormidden gehakt geloof ik. Zal hem vragen hier te reageren ;)
Door Bennie
#1170084
Ik hak ze eerst in vieren en gooi ze dan ik de keukenmachine (heb ook een hele geprobeerd, maar dat werd een zootje), je keukenmachine moet wel voldoende vermogen en een goede kwaliteit messen hebben (heb zelf magimix 5200), maar ik denk dat als je hem in vieren hakt en vervolgens met het hakmes die vier stukken eerst even te lijf gaat je met een goedkopere wellicht ook een eind kunt komen. Mijn poesjes hebben het vooralsnog laten staan overigens, maar die ben ik pas net om aan het bouwen naar barfpoezels.
Gehaktmolen klinkt ook goed, geen ervaring mee. Maak zelf met de keukenmachine grof gehakt (50% kop / 50% wang) voor de honden, welke ik voor de poezels met de blender heb gepureerd.
Door Drijver
#1170532
[quote="nova"]
Veel te hard, en ruggen met graten malen is ook geen succes.
Heb ik een keer gedaan, maar nooit weer  :o :o
[/quote]

Hier ook nooit weer. Ik kon gelijk een nieuwe kopen >:(
Door deduk
#1170631
Laat ik dan toch maar wat anders proberen voor de katten! Ik heb laatst ook al het elektrische broodmes doorgebrand toen ik een pens even snel wilde kleinmaken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door