Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door RupsenStorm
#1170357
jalukrifa schreef: Sterkte vrijdag!

Falco gaat over een maanden ook, als de resultaten van het implantaat zo positief blijven als nu. Dus ik ben wel geinteresseerd in het verloop.
ok in dat geval zal ik je op de hoogte houden hier

Storm moet om 8:45 bij de DA zijn. Dan blijf ik bij hem tot hij onder narcose gaat. En ze geven geen tegennarcose maar ze hebben beloofd op mijn verzoek te bellen zodra hij ook maar een beetje beweegt zodat paniek bij het wakker worden (doordat hij ontdekt dat hij zonder mij is ) kan worden  voorkomen.
Het kan dus daarom zijn dat hij al eind van de ochtend weer thuis is.
Ze (h)erkende het verhaal dat ik bang ben dat hij in paniek schiet bij het ontwaken en ik ben er niet omdat dit inderdaad vaker schijnt voor te komen bij jachthonden en dat willen ook zij uiteraard voorkomen.
Door Anthraciet
#1170358
Angelique schreef: :offtopic2:  Ik dacht dat je daar woeste plannen mee had :-\

In ieder geval sterkte je jongens morgen. (en voor jou ook natuurlijk :-*)
Nee, die woeste plannen hebben we met Nanuk, de een na jongste ;) 8)

We hebben inderdaad wel onderzocht of fok met Tiki tot de mogelijkheden behoorde, maar vanwege zijn (nu nog zeer lichte) overbijt hebben we besloten dat niet te doen. Na onze beslissing hoorden we ook dat er in zijn nest meer gebitsproblemen voorkomen in de vorm van missende kiezen (Tiki heeft wel een kompleet gebit), dus dat is een extra motivatie voor deze beslissing ;)


Sorry voor het offtopic gaan! :D
Door RupsenStorm
#1170359
linda1985 schreef: Ik heb stage gelopen bij een DA en die maakte in de lies een sneetje en floepte daar die balletjes door  ;D Daarom blijft het zakje zo leeg over.. ;)
das nog mooier idd lijkt me :)
Door linda1985
#1170360
Lees hier:
Er wordt een sneetje gemaakt in de buikwand net voor de ballen. Beide ballen worden via deze ene snede verwijderd. De snee wordt in principe in de huid gehecht, er zal mogelijk een steekje aan de buitenkant zichtbaar zijn, maar als de hond deze eruit likt gaat de wond niet wijd openstaan. De meeste honden likken wel aan de wond, niet in de laatste plaats omdat deze vlak bij de, ook pijnlijke, balzakken ligt. De risico’s van operatie zijn vergelijkbaar met de risico’s van andere oppervlakkige operaties. Naast een gering narcoserisico is er ook altijd kans op een ontsteking. Na de operatie krijgt u pijnstillers mee. Vergeet die niet te geven, een goede pijnstilling bevordert de genezing. In uitzonderlijke gevallen kan er een nabloeding optreden in de balzak of in de buik op de plek waar de zaadstreng is doorgesneden.
Door RupsenStorm
#1170443
jalukrifa schreef: Is er een reden voor het niet geven van een tegennarcose? En krijgt ie een gasnarcose of zoiets? en heb je daar zelf iets in te zeggen?
ze gaf als argument dat het dan lijkt alsof je iemand laat slapen en midden in de diepe slaap de wekker zet. En dat vinden zij niet prettig voor de hond. Ze geven een injectie en gebruiken gasnarcose idd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1170471
paap was al 5 toen hij gecastreerd werd..
zijn balzakje is ook na verloop van tijd helemaal verdwenen.. :)
castratie is niet zon hele zware ingreep..
storm redt zich wel.. :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1170497
RupsenStorm schreef: ze gaf als argument dat het dan lijkt alsof je iemand laat slapen en midden in de diepe slaap de wekker zet. En dat vinden zij niet prettig voor de hond. Ze geven een injectie en gebruiken gasnarcose idd.
Ik denk dat het argument eerder een financiele is, het middel waar je mee wakker prikt, kost ruim 50 euro per flesje  :-X
Ze zijn nl helemaal niet diep in slaap (tenzij de ketamine nog werkt) en worden ook niet patsboem wakker van het middel.
Door RupsenStorm
#1170514
*Dorothea* schreef: Ik denk dat het argument eerder een financiele is, het middel waar je mee wakker prikt, kost ruim 50 euro per flesje  :-X
Ze zijn nl helemaal niet diep in slaap (tenzij de ketamine nog werkt) en worden ook niet patsboem wakker van het middel.
dat kan uiteraard  best zo zijn ik heb geen verstand van narcosemiddelen en alle bijkomende middelen.
Maar ik denk eigenlijk dat ze het dan wel had benoemd. In mijn discussie met deze dame ging het om de eventuele angst waarmee Storm geconfronteerd zou kunnen worden indien hij wakker wordt en mij niet aantreft. En wanneer ik dan het beste aanwezig zou kunnen zijn om dit te voorkomen.
Laatst gewijzigd door RupsenStorm op do 05 feb 2009, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1170515
RupsenStorm schreef: dat kan uiteraard  best zo zijn ik heb geen verstand van narcosemiddelen en alle bijkomende middelen.
Maar ik denk eigenlijk dat ze het dan wel had benoemd. In mijn discussie met deze dame ging het om de eventuele angst waarmee Storm geconfronteerd zou kunnen worden indien hij wakker wordt en mij niet aantreft. En wanneer ik dan het beste aanwezig zou kunnen zijn om dit te voorkomen.
Maar je kunt er toch gewoon bij zijn, wanneer ze die tegenprik geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door