Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door RupsenStorm
#1169519
Vrijdag gaat Storm gecastreerd worden en ik vraag me af waarom ze meestal een leege balzak laten hangen na de castratie? heeft dit een functie of kan dit ook gewoon verwijderd of opgerold gehecht of iets in die richting? Weet iemand het antwoord?
Door Fynn
#1169558
Zou het niet zo zijn dat hoe jonger de hond hoe minder balzak er zichtbaar blijft.
Is maar een idee hoor als de reu bv 4 jaar is hangt het zaakje toch iets meer dan als ze jonger zijn.
Kunnen ze dat er niet afhalen dan?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Femke
#1169665
van de balzak blijft nagenoeg niets meer over, het duurt wel een poosje maar uiteindelijk is er nog maar een heel klein velletje over. Waarom ze het laten zitten weet ik niet, dus eigenlijk kan ik je vraag niet beantwoorden.

Sterkte vrijdag voor je kanjer...
Door pallas
#1169693
Als het vanzelf allemaal goed komt , lijkt het me onzin om het dan weer via een extra snee allemaal glad te maken.
Laat de natuur het oplossen, wordt altijd veel mooier.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1169704
Beetje afhankelijk van leeftijd en zakvolume trekt het helemaal weg. Ik heb het ooit eens nagevraagd en een te grote operatiewond (en de wetenschap dat het tuutje toch wegtrekt) was reden om dit zo te doen. Er was nog iets, maar dat ben ik vergeten, misschien dat de aanwezige da's dat weten.

Maar bij een kale hond zal dat best een l*llig gezicht zijn :-\  Net als zo'n loopse aardbei :-\  Ben dan altijd very pleased met mijn langharige honden ;D ;D

Sterkte met het manneke vrijdag. :-*
Door RupsenStorm
#1170275
Angelique schreef: Beetje afhankelijk van leeftijd en zakvolume trekt het helemaal weg. Ik heb het ooit eens nagevraagd en een te grote operatiewond (en de wetenschap dat het tuutje toch wegtrekt) was reden om dit zo te doen. Er was nog iets, maar dat ben ik vergeten, misschien dat de aanwezige da's dat weten.

Maar bij een kale hond zal dat best een l*llig gezicht zijn :-\  Net als zo'n loopse aardbei :-\  Ben dan altijd very pleased met mijn langharige honden ;D ;D

Sterkte met het manneke vrijdag. :-*
Storm heeft een kleine strakke zak en is bijna 2 jaar. Ik ga er dus vanuit dat dit helemaal goed gaat komen en dat de natuur zonder extra handelingen in dit geval zijn werk kan doen.
Dank jullie wel voor de antwoorden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1170284
De huid op de zak zelf is heel gevoelig. De snede voor de castratie wordt ook voor de zak gemaakt en niet er op. Die huid gaat enorm zwellen als je daar in snijd, dus dat proberen we te vermijden.
Door Juul
#1170344
Sterkte vrijdag!

Falco gaat over een maanden ook, als de resultaten van het implantaat zo positief blijven als nu. Dus ik ben wel geinteresseerd in het verloop.
Door Anthraciet
#1170346
RupsenStorm schreef: Vrijdag gaat Storm gecastreerd worden en ik vraag me af waarom ze meestal een leege balzak laten hangen na de castratie? heeft dit een functie of kan dit ook gewoon verwijderd of opgerold gehecht of iets in die richting? Weet iemand het antwoord?
Morgen wordt onze jongste, Tiki, ook gecastreerd. Ik zal aan Storm denken als we bij de da zijn :D
Hoe laat moet Storm?

Wij zitten al om 8.30 bij de da....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1170351
Anthraciet schreef: Morgen wordt onze jongste, Tiki, ook gecastreerd. Ik zal aan Storm denken als we bij de da zijn :D
Hoe laat moet Storm?

Wij zitten al om 8.30 bij de da....
:offtopic2:  Ik dacht dat je daar woeste plannen mee had :-\

In ieder geval sterkte je jongens morgen. (en voor jou ook natuurlijk :-*)
Door linda1985
#1170356
Hitam schreef: De huid op de zak zelf is heel gevoelig. De snede voor de castratie wordt ook voor de zak gemaakt en niet er op. Die huid gaat enorm zwellen als je daar in snijd, dus dat proberen we te vermijden.
Ik heb stage gelopen bij een DA en die maakte in de lies een sneetje en floepte daar die balletjes door  ;D Daarom blijft het zakje zo leeg over.. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door